Jump to content

Recommended Posts

Har någon koll på hur många Shelby GT 500 Coupé/Cabbe bilar som byggts 2007 och 2008? Jag vet att att det byggdes 209 svarta cabbe av 07 och ca 60 st vita cabbe av 08. Känner ni till någon sida där man få fram fler uppgifter?

Hej Nicke!

Tack för ditt svar!

Kul med folk som har klart för sig. Anledningen till frågan är att vi i Eslöv har fått en vit Shelby cabbe 08, och ägaren fick en uppgift om att det hade tillverkats 60 st av denna kulör.

• 3 years later...

Tjena!

Själv har jag en svart Shelby cab-07:cool:. Enligt Transportstyrelsen finns det totalt i Sverige 40 st Shelby-07, varav 9 cabbar (3 svarta, 3 röda, och vardera 1 Mgrå, blå och orange). ;)

Tjena!

Själv har jag en svart Shelby cab-07:cool:. Enligt Transportstyrelsen finns det totalt i Sverige 40 st Shelby-07, varav 9 cabbar (3 svarta, 3 röda, och vardera 1 Mgrå, blå och orange). ;)

Ringde du till dom eller kan man få fram uppgifterna via hemsidan?

/MOS

Ringde du till dom eller kan man få fram uppgifterna via hemsidan?

/MOS

Gick in via hemsidan och skickade fråga via Kontakta oss/Ställ frågor....../Fordon/Valde kategori "Övrigt"/ och skickade sen fråga via deras "formulär".

Som kuriosa kan man notera att det finns totalt i Sverige finns 26 st Shelby cab av årsmodell 2007-2012. :cool:

[quote name=

Som kuriosa kan man notera att det finns totalt i Sverige finns 26 st Shelby cab av årsmodell 2007-2012. :cool:

Oj bara 26st..då är man med andra ord rätt unik :cool: