Gäst September 10, 2008 Report September 10, 2008 Har mätt soppatrycket vid körning på min 5.0 ho -88. På tomgång ligger det på runt 35-38 PSI och vid fullgas ända upp mot 44 PSI ! Någon som vet vad det ska vara max och min? 36 PSI har jag läst någonstans men det är väl förmodligen på tomgång, och det verkar ju rimligt. Motorn är ganska orginal.Av stiften att dömma går den fett. Och symtomen är dåligt klös och svajig tomgång. Citera
1096 September 10, 2008 Report September 10, 2008 39-40psi på tomgång utan vakuumledningen på regulatorn... när sen vakuumet är påkopplat sjunker det en hel del så 44psi på fullt spjäll känns lite väl bra om motorn är standard i övrigt... Med en tryckökning till 44psi från standard ca 40 så är man ju uppe på spridare som motsvarar ca 21lb/hr istället för som orginal 5.0HO 19lb/hr... Detta kan ju bli för mycket och "out of range" för datorns egna möjlighet att justera pulslängderna med hjälp av lambdavärdena... Och då går det kort sagt fett.... Citera
Recommended Posts