Jump to content

Videokamera

Recommended Posts

Tjena,

tänkte investera i en Videokamera. En som kan fånga upp ljudet ordentligt.

Ingång för extern stereomik. vill jag också ha.

Har ni några tips?

Va jag ska ha den till? Jo bl.a. spela in soundet från alla mussar på våra trtäffar.... :P

du måste nästan använda extern mic om du vill ha det riktigt bra, jag köpte en Full-hd sony som anväder bluetooth mic, det blir riktigt bra ljud. Men det beror på hur mycket du vill lägga på en kamera?

och om du vill ha riktigt bra kvalitet på filmen så kör med band,

hdd och skiva har fortfarande för komprimerat format det går inte att jämföra med band.

du måste nästan använda extern mic om du vill ha det riktigt bra, jag köpte en Full-hd sony som anväder bluetooth mic, det blir riktigt bra ljud. Men det beror på hur mycket du vill lägga på en kamera?

och om du vill ha riktigt bra kvalitet på filmen så kör med band,

hdd och skiva har fortfarande för komprimerat format det går inte att jämföra med band.

Tack för tipsen parar,

är det HDV du menar? Trådlös mic låter ju himla bekvämt.

ja precis,

det är bekvämt den är så liten så det är bara att haka fast den i skjortan eller sätta den på bilen eller vart du nu vill ha ljudet ifrån.

Eller på sängstolpen, om du ska spela in sk. naturfilm. hehehe.....
ja precis,

det är bekvämt den är så liten så det är bara att haka fast den i skjortan eller sätta den på bilen eller vart du nu vill ha ljudet ifrån.

Eller på sängstolpen, om du ska spela in sk. naturfilm. hehehe.....

HöHö... undrar vem som är avslöjad..... å naturfilmer är väl utomhus... kan vara trevligt dä mä.. ja dä ä dä.... (Pugh)