evert cmc1622 September 29, 2008 Report September 29, 2008 Skall hämta min Saleen på onsdag i Göteborg.Jag undrar om man kan teckna en försäkring på bilen typ garage försäkring mot stöld o.s.v.Andra regler sen jag tog in den röda jag hade innan.Tacksam för tips. Citera
*Micke* September 29, 2008 Report September 29, 2008 Hör med ford försäkringar, fick försäkra min på vin nummret.//Micke. Citera
Roger September 29, 2008 Report September 29, 2008 Jag tror att Folksam kan det.Länsförsäkringar som jag har kunde inte det när min bil skulle hem. Citera
evert cmc1622 September 29, 2008 Author Report September 29, 2008 Hör med ford försäkringar, fick försäkra min på vin nummret.//Micke.Vi har tänkt försäkra den på If-Ford försäkring gäller det från första dagen när man har hämtat bilen?Vi fick premien halvårsvis:2478kr.4000kr i sjävrisk.Får väl ringa o kolla imorgon för säkehets skull. Citera
Fröberg September 29, 2008 Report September 29, 2008 Hör med ford försäkringar, fick försäkra min på vin nummret.//Micke.Vi har tänkt försäkra den på If-Ford försäkring gäller det från första dagen när man har hämtat bilen?Vi fick premien halvårsvis:2478kr.4000kr i sjävrisk.Får väl ringa o kolla imorgon för säkehets skull.[/quote:36msj2zw]Jag lyckades inte teckna någon försäkring förutom trafik före registreringsbesiktningen var klar! Jag ringde runt till flera försäkringsbolag. Kontrollera så att du verkligen har en vanlig försäkring som täck stöld etc. Citera
*Micke* September 29, 2008 Report September 29, 2008 Som sakt jag täknade min så jag skulle ha försäkring när jag åkte in till reg.besiktningen (vin nummret)No probleme på Ford/If försäkringar. sen när jag kom hem så ringde jag tillbaka och upp gav reg.numret jag fick. // Micke. Citera
evert cmc1622 September 29, 2008 Author Report September 29, 2008 Hör med ford försäkringar, fick försäkra min på vin nummret.//Micke.Vi har tänkt försäkra den på If-Ford försäkring gäller det från första dagen när man har hämtat bilen?Vi fick premien halvårsvis:2478kr.4000kr i sjävrisk.Får väl ringa o kolla imorgon för säkehets skull.[/quote:2zpa1yre]Jag lyckades inte teckna någon försäkring förutom trafik före registreringsbesiktningen var klar! Jag ringde runt till flera försäkringsbolag. Kontrollera så att du verkligen har en vanlig försäkring som täck stöld etc.[/quote:2zpa1yre]Då kan man allså inte försäkra bilen förrän den är Reg-Bes?Hur skall man då göra om det händer något? Citera
Fröberg September 30, 2008 Report September 30, 2008 Hör med ford försäkringar, fick försäkra min på vin nummret.//Micke.Vi har tänkt försäkra den på If-Ford försäkring gäller det från första dagen när man har hämtat bilen?Vi fick premien halvårsvis:2478kr.4000kr i sjävrisk.Får väl ringa o kolla imorgon för säkehets skull.[/quote:nies20p6]Jag lyckades inte teckna någon försäkring förutom trafik före registreringsbesiktningen var klar! Jag ringde runt till flera försäkringsbolag. Kontrollera så att du verkligen har en vanlig försäkring som täck stöld etc.[/quote:nies20p6]Då kan man allså inte försäkra bilen förrän den är Reg-Bes?Hur skall man då göra om det händer något?[/quote:nies20p6]Jag lyckades i alla fall inte få något annat än en trafikförsäkring på min -73a. Ringde till flera olika bolag och fick samma svar.Jag ställde min i garaget, plockade bort batteriet och monterade en krycka. Men visst var det nervöst :Sring och kolla för säkerhets skull Citera
Recommended Posts