Jump to content

Recommended Posts

Har lite strul med mina sensorer och har lite funderingar. När dessa kalibreras till bilen, behöver man köra lite med bilen för att det ska gå, eller kan man ha den parkerad i ett garage och lyckas med det? Finns det någon risk att bilen "glömmer" eller tappar minnet så att man får göra om kalibreringen? T.ex. om man lossar batteriet, hjulen eller om man har allmänn otur?

Kanske lite avancerade frågor, men förhoppningsvis kan någon lite om detta.

/Daniel

Hur och var satte du slangklämman?

Vet inte hur dom sitter då min Musse kommer om ca 2 veckor.

Har köpt nya sensorer på E-bay till mina nya fälgar, monterade med jätte slangklämma, passade även på att köpa ett kalibreringsinstrument, en liten grunka som man sätter vid varje hjul efter ha ställt in bilen för programering.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... %26otn%3D4

Har Du själv testat denna lilla dosan? Hur fungerar det? Den var inte så dyr så man kanske ska skaffa sig en sådan.

Jag har nya sensorer som tydligen först måste snurra lite innan man kan kalibrera dessa till bilen. Kan denna lilla dosan fixa detta, eller behöver man någon annan mojäng oxå?

/Daniel

Bad min leverantör köpa sensorer för 312 USD och montera på nya 20"arna. Efter max EN mils körning hördes ett skrapande ljud från det ena hjulet och jag misstänkte det värsta. Mycket riktigt, en efter en trillade de j.vlarna av och efter att däcksverkstan här hemma monterat av däcken och fixat fast dem i gen så ramlar skiten av igen!!! Oj vad frustrerande. Åker numera utan vilket känns bättre.

Bad min leverantör köpa sensorer för 312 USD och montera på nya 20"arna. Efter max EN mils körning hördes ett skrapande ljud från det ena hjulet och jag misstänkte det värsta. Mycket riktigt, en efter en trillade de j.vlarna av och efter att däcksverkstan här hemma monterat av däcken och fixat fast dem i gen så ramlar skiten av igen!!! Oj vad frustrerande. Åker numera utan vilket känns bättre.

Hur beter sig infocenter när du kör utan?

Varnar ibland (men bara ibland!) med text i inforutan. Samt att nån gång blinkar det till en orange symbol på instrumentpanelen.

Varnar ibland (men bara ibland!) med text i inforutan. Samt att nån gång blinkar det till en orange symbol på instrumentpanelen.[/quote:a2xyrrwo]

Inget irriterande pipande då? Då kommer jag inte heller montera några...

Tack!

Betalade 50 dollar för mina på eBay, köpte slangklämma på metervara och efter montage ganska mycket Loctite så inget skall lossna!!

Finns beskrivning hur man skall göra med "dosan" på eBay sidan!

Inte speciellt svårt, funkar perfekt, dosan fungerar på fler bilar än Mustang.

Varnar ibland (men bara ibland!) med text i inforutan. Samt att nån gång blinkar det till en orange symbol på instrumentpanelen.

Inget irriterande pipande då? Då kommer jag inte heller montera några...

Tack![/quote:2q0s1ck8]

Nope! Inget besvärande ljud, bara ett endaste litet pip!

Inga besvärande ljud... De beror på hur man ser de ja höll på att bli knäpp de piper var gång du startar bilen eller öppnar end dörr eller gör något som gör att infocenter får ny information. /Jan

Känner inte till problemet som du beskriver. Max ett liiiitet diskret pip, kanske var 5e gång jag startar bilen samt nån gång under körning. Och tro mig, jag stör mig ruskigt på detaljer som inte funkar så detta är verkligen inget problem. Kanske skiljer något i mellan våra mjukvaror?

Har nu beställt en dosa av Grufman. Kostade 225 om jag inte hörde fel. Hoppas på att denna klarar av att kalibrera mina sensorer, så att jag slipper ta upp bilen till Sth.

Min bil larmar varje gång man startar. Den piper en gång och skriver ut texten "TIRE PRESSURE MONITOR FAULT". Detta nollas bort med reset knappen, dock blir man aldrig av med den gula symbolen i varvräknaren.

/Daniel