Jump to content

Recommended Posts

hej!

tanken är att jag ska åka och köpa mustang i usa i januari. men nu är dollarn på väg upp igen. har räknat lite löst på det hela och kommit fram till följande: bil ca 20000$..... eller är det att ta i`? ska köpa en 06:a, manuell, EJ cab. har sett på lite olika sidor att de ligger i ungefär de summorna. hur mycket kan man pruta? med tull, skatt och frakt kommer jag upp i ca 200000kr för bilen hemma.... räknar på att dollarn kommer ligga på 7 sek och uppåt. sen ska den besiktigas och så + alla resepengar.

innan var jag helsåld på att åka dit för jag ska även köpa ganska mycket delar men nu börjar man fan fundera lite altså. kanske lika bra att köpa hemma? ingen som har något lugnande att komma med?

eller det är bara att öppna lädert för att vara glad sen när man har den hemma?

Lägg på 20-30 lök till och låt importfirma köpa åt dig.

Dom fixar allt inkl reg bes här i sverige med ombyggn etc.

Jag köper via worldwideimport och killarna har hitills gjort ett bra jobb.

Bilen är hemma om två veckor... :--

Ska du åka till USA för att köpa en Mustang för att spara pengar så tror jag inte den ekvationen går ihop. Särskilt inte, som du säger, att dollarn är på väg upp, växelkursen idag är 6.90 kr/$ och dyrare ska det bli. Samtidigt finns det idag 06:or strax över 200.000 i Sverige(blocket). Det har ju dessutom kommit in ett flertal importer under sommaren=många som kommer att sälja i vår tror jag. Sen går ju ekonomin åt h-e i USA nu och här kommer det väl i vår. Och då kanske det finns ännu fler till salu ....

Men ska du göra det som ett äventyr, semester och lasta bilen full med delar så är det nog värt det. Så det beror på hur du är funtad !!

jo visst är det lite så att jag ser det som ett äventyr, och som sagt jag ska ha delar för minst 40 000kr

men jag menar bara, det är ju trots allt lite jobb med allt och sen ha den hemma och se att man "bara" sparat 10-15000kr känns lite sådär.

hej!

tanken är att jag ska åka och köpa mustang i usa i januari. men nu är dollarn på väg upp igen. har räknat lite löst på det hela och kommit fram till följande: bil ca 20000$..... eller är det att ta i`? ska köpa en 06:a, manuell, EJ cab. har sett på lite olika sidor att de ligger i ungefär de summorna. hur mycket kan man pruta? med tull, skatt och frakt kommer jag upp i ca 200000kr för bilen hemma.... räknar på att dollarn kommer ligga på 7 sek och uppåt. sen ska den besiktigas och så + alla resepengar.

innan var jag helsåld på att åka dit för jag ska även köpa ganska mycket delar men nu börjar man fan fundera lite altså. kanske lika bra att köpa hemma? ingen som har något lugnande att komma med?

eller det är bara att öppna lädert för att vara glad sen när man har den hemma?

Vi handlade två bilar på samma ställe min Saleen cab och en Mustang GT coupe 05 .Min vän Gregg prutade 1.800 dollar på Saleenen och 1000dollar på coupen.Frakten på våran bil kostade 2360dollars inkl försäkring på överfarten.Det blir billigare att fixa bilen själv om du har bra kontakter.Importföretagen tar väl bra betalt för sina tjänster?

Skall du handla bil i Californien? Min vän Gregg tar alltid en bärgare och forslar bilen till shippingen.Anlita California Shipping dom är väl bäst tror jag.Titan Shipping har inte samarbete med Nordtrafik längre.Har haft strul med Nordtrafik i Göteborg.Min bil har dom inte packat upp ännu.Båten kom till Göteborg i måndags förra veckan.Tar en jäkla lång tid allting tycker jag.

Jag har följt utbudet/priserna på Mustanger på Blocket under en ganska lång tid. Min uppfattning är att priserna på 05-06 har fallit ganska kraftigt de senaste månaderna. Har dock inte jämfört med prisutveckllingen i USA, har väl förmodligen fallit där också (samtidigt som dollarn stiger).

Har sett bra 05-06:or, besiktigade och klara en bra bit under 250 000:- (innan prutning) exempelvis den här http://www.blocket.se/vi/18092904.htm?ca=11_s

Sedan skall ju färg, utrustning etc kännas rätt.

Glöm dock inte att kolla bilens USA historia via Vin coden och Carfax.

//Håkan

Tror också att det går att få till bra affärer på dom Mustanger som redan finns i Sverige då det varit en kraftig import på dessa den senaste tiden. Jag handlade i Sverige och tycker jag fick en riktigt bra deal :-)

Om man ändå ska åka till US så hade jag kanske också importerat själv, men det är väl lite som man är själv till mans jag vill gärna klämma och känna på det jag ska köpa, det handlar ju om en hel del pengar man lägger ut på sin hobby trots allt, så om man är i US kan man ju själv kolla upp de objekt som är intressanta, sen så slipper man ju vänta i ett halvår innan man får hem sin bil om man hittar en i Sverige :D