Tony.S CMC 2246 September 30, 2008 Report September 30, 2008 Nu börjar det bli rent på grejer i motorrummet. undrar vad det är för vacum slangar som skall sitta på vattenpumpen,det satt inga i alla fall Citera
Tony.S CMC 2246 September 30, 2008 Author Report September 30, 2008 Tackar Janne, det är bara det att det sitter Edelbrock nu och inte original förgasaren,därför är det en del pluggade rör och slangar. Citera
Janne Holm CMC1740 September 30, 2008 Report September 30, 2008 Tja du kan koppla in "trädet" men inte nödvändigt även om du bytt förgasarehar ändå bara en viss avgasreningsfunktion men den är så ringa så den behövs inte tycker jag i alla fall. Citera
Janne Holm CMC1740 September 30, 2008 Report September 30, 2008 Vänta nu jag titta till lite mer på din bild du har väl en vaceumklocka på fördelaren med två stycken vaceumanslutningar då kan du koppla så härd.v.s 4:an på förgasarens vänstra intagAllt detta bara för att det ska se snyggt och arbetat ut Citera
bige October 1, 2008 Report October 1, 2008 her er flere vakum koblinger http://www.autozone.com/az/cds/en_us/09 ... oPages.htmPå min 73 -351/2v C er ventilen til og høyne tomgangen når vannet (motortemp) blir så varmt att den ønsker eksta kjøling (øker med 200rpm) Citera
Tony.S CMC 2246 October 2, 2008 Author Report October 2, 2008 Vilken färg skall man ha i motorutrymmet matt eller halvblank svart.Vad är det original egentligen Citera
Tony.S CMC 2246 October 4, 2008 Author Report October 4, 2008 Vilken färg skall man ha i motorutrymmet matt eller halvblank svart.Vad är det original egentligen Ingen som vet Citera
Leffe N cmc712 October 4, 2008 Report October 4, 2008 Det ska vara typ sidenmatt. Det finns säkert "korrekta" färger men den som finns på spray, typ Hagmans "Rallysvart" eller Wüth´s sidenmatt tycker jag ser helt rätt ut... Citera
Lars Oscarsson cmc383 October 4, 2008 Report October 4, 2008 Hej.Lägger in frågan, skall du använd spray eller måla, jaghar slutat att anväda spray i motorrum jag målar så slipper man en massa damm. Man kan säga så här, du plockar rent från delar i motorrum,målar och monterar tillbaka delarna du tagit bort. Det är när man stoppat tillbaka allt som man förstår attman gjort i ordning bakrunden. Citera
Tony.S CMC 2246 October 4, 2008 Author Report October 4, 2008 Snyggt.är det kromade ventillock eller har du gjort det själv har skruvat bort det mesta snart i framvagnen,himla massa grejer att måla och sen skall man hitta rätt plats igen Hittade ramnumret på skärmbalken,stämmer med vin numret. Skall också byta ut alla elledningar i motorrummet Jag har ju AC på min bil,därför är det extra mycket delar Citera
Lars Oscarsson cmc383 October 4, 2008 Report October 4, 2008 Hej.Vist F-N är det härligt att få ett bekräftat chassinummer. Jobba på du, frågor besvaras här, många duktiga medlemmarpå FORUMET. Inte behöver du oroas av var delarna du får över skallsitta heller. Citera
Tony.S CMC 2246 October 4, 2008 Author Report October 4, 2008 Ser ut som om du har svart blank på delar och matt svart i motorrummet eller har jag fel Citera
Lars Oscarsson cmc383 October 4, 2008 Report October 4, 2008 Hej.Ja nästan, det är lite blandat även här, egentligen skallinga stag och hållare för exempelvis generator kan varamålade, dessa s.k. Brackets kan också vara natural finish. Fläkten och stagen till stötdämpartornen är däremotmålade, jag har målat fläkten mattsvart, stagen blank-svart och stötdämarfästen i motorrum blanksvart. På din så är övre stötdämparfästena natural finishalltså metalfärgade, om du tänker ha de delar somegentligen är olackerade rena från färg så råder jagdig att klarlacka dessa för att bibehålla den rena ytan. Citera
Tony.S CMC 2246 October 5, 2008 Author Report October 5, 2008 Där finns två burkar i motorutrymmet, båda på höger sida nära torpedväggen,vad är detta. Ena ser ut som en konservburk med vacumslang,och den andra ser ut som en behållare. En av dem måste väl vara torkfilter till AC´n. Citera
Tony.S CMC 2246 October 5, 2008 Author Report October 5, 2008 Där finns två burkar i motorutrymmet, båda på höger sida nära torpedväggen,vad är detta. Ena ser ut som en konservburk med vacumslang,och den andra ser ut som en behållare. En av dem måste väl vara torkfilter till AC´n. Gångjärnen till huven glappar lite,det är nitarna.Kan man byta dem eller pressa ihop dem. Citera
Lars Oscarsson cmc383 October 5, 2008 Report October 5, 2008 Hej.Ja en är för AC och den som sitter på torpedvägg underkupé fläkt är till för att ta hand om bensinångor. Citera
bige October 5, 2008 Report October 5, 2008 den ene er til vakum for styring av spjelene og ventiler (sorte ) med tilbake slags ventil .den andre til retur av bensin damp ..og her dårlig bilde av AC tørka Citera
Tony.S CMC 2246 October 6, 2008 Author Report October 6, 2008 Man kan undra om det kommer att bli en bil igen , men helt klart den är rätt stöldsäker nu Jag grunnar på vad det vredet är till som sitter på vänster sida om ratten undertill, det går en vajer till fronten av bilen, som inte var kopplad.Är det till huvlåset. Det fodras en special nyckel Citera
Leffe N cmc712 October 6, 2008 Report October 6, 2008 Haha, dehär känner jag igen... Det var precis såhär jag började för 4-5 år sen innan det urartade totalt... Citera
429SCJ-R October 7, 2008 Report October 7, 2008 Man kan undra om det kommer att bli en bil igen , men helt klart den är rätt stöldsäker nu Jag grunnar på vad det vredet är till som sitter på vänster sida om ratten undertill, det går en vajer till fronten av bilen, som inte var kopplad.Är det till huvlåset. Det fodras en special nyckel Vredet är en spak som skall kopplas till friskluftintaget för ventilationen, det är vajerstyrt Citera
Tony.S CMC 2246 October 7, 2008 Author Report October 7, 2008 Ok,onödiga grejer alltså Jag tänkte byta höger främre innerskärm, var köper man det i sverige Har en gammal katalog från Sven ullman 1991 där finns det mesta,men håller han på ännu Behöver man tänka på något särskilt när man plocka bort fördelaren med axeln,mer än att få tillbaka exakt i rätta läget. Är det bara att dra upp den. Citera
Tony.S CMC 2246 October 20, 2008 Author Report October 20, 2008 Sköönt,nu börjar det gå åt rätt håll Citera
Tony.S CMC 2246 October 23, 2008 Author Report October 23, 2008 Ok,onödiga grejer alltså Jag tänkte byta höger främre innerskärm, var köper man det i sverige Har en gammal katalog från Sven ullman 1991 där finns det mesta,men håller han på ännu Han hadde ju mycke delar hemma,ny innerskärm, nya huvgångjärn och annat bra och ha Någon som vet var man köper Grants träratt billigast Kollat Dalhems 1785:- + nav,billigast hitills. Citera
Recommended Posts