Pelle cmc 375 January 27, 2004 Report January 27, 2004 Hej allaVad är bulten som sitter strax över tändstiftet till? Det sitter även en på andra toppen. Citera
Roger January 27, 2004 Report January 27, 2004 Bulten håller fast en plugg.Det är hål in till en avgaskanal vilket används till Carlifoniabilar (har jag för mej) med avgasrening vilket kallas termaktorsystem.Till systemet ska det finnas en pump som sitter över genaratorn och det går slangar till dom hålen.Ps du kunde ju frågat på telefonen igår Ds Citera
Pelle cmc 375 January 28, 2004 Author Report January 28, 2004 Tack RogerDen ska vara dragen i botten då? Eftersom jag inte visste vad den var till så kände jag ytterst lite på den, och den sitter ganska löst.ps om jag skulle ställa alla mina frågor på tel. blev det dyrt för mig:-) ds Citera
Lars Oscarsson cmc383 January 29, 2004 Report January 29, 2004 Hej.Ja denna bult skall vara dragen hårt men inte för hårtdå det skall sitta en packning bakom.Du kan efter täta med silicon packning som finns på tub.Skruva bort hela bulten och gör rent, smörj på packningssilicon runt kanten och skruva tillbaka.Det är helt riktigt det Roger skrivit. Om den inte tätar ordnetligt så kommer det in tjuvlufti förbränningsrum på avgassidans ventil. :wink: Citera
Recommended Posts