Chili October 19, 2008 Report October 19, 2008 Skulle vilja förbättra väghållningen en smula. Vill helst inte sänka bilen då jag tycker den ser riktigt bra ut orginal.Är det någon som vet om det fungerar att montera Ford Racings krängningshämmarsats (Antirollbarkit M-5490-A) utan att sänka bilen? Eller är dom gjorda för FRRP's fjädrar, dvs med 1,5" sänkning?? Citera
rullebull October 19, 2008 Report October 19, 2008 det är nog dämpare och fjädrar och kräng hämmare som gäller,sedan skadar inte att byta ut hjulen mot något gummi som inte kränger så mycket (läs lågprofildäck!!) har själv bytt och det blev en jäkla skillnad på väg hållning och inte speciellt mycket stötigare heller trots 20 tummarna och 255x35fram och 295x30 bak!!!!!!!!! Citera
christianm October 20, 2008 Report October 20, 2008 Hur blir det med spårkänsligheten med sådana däcksdimensioner? Citera
andreas-cmc 1562 October 20, 2008 Report October 20, 2008 Kika runt på http://www.nofear-motorsport.se/shop/in ... goryID=570Där har du de väghållningsgrejer jag hunnit lägga upp för +05 GT. Kommer fler grejer varje dag så gå in med jämna mellanrum!Rekomenderar starkt Ford Racing kitet eller kanske lägga en slant till för ett No Fear Handling Package (kommer upp på sidan inom någon dag). Det ger Porsche GT3 prestanda i kurvorna! Citera
Chili October 20, 2008 Author Report October 20, 2008 Jag har själv tittat på Ford Racings Handling Pack (M-2005-FR3) och det verkar riktigt bra. Har iofs funderat på hela paketet och dom som verkar billigast är MustangPerformance.se som listar M-2005-FR3 kitet för 13 125 kronor inklusive moms!!!! (en liten prisnot med tanke på tidigare inlägg )Dock har jag hört att bilen blir ganska obekväm vid Cruisingåkning med både fjädrar och stötdämpare från Ford Racing, och att det oftast räcker med fjädrarna???Min fråga är ju egentligen inte vem som säljer utan om man kan använda Ford Racings krängningshämmarsats (Antirollbarkit M-5490-A) utan att sänka bilen då jag vill behålla orginalhöjden på bilen. Om det finns några nackdelar, är krängningshämmarna t ex anpassade för 1.5" sänkning eller fungerar det med orginalfjädrarna? Citera
andreas-cmc 1562 October 20, 2008 Report October 20, 2008 Jag har själv tittat på Ford Racings Handling Pack (M-2005-FR3) och det verkar riktigt bra. Har iofs funderat på hela paketet och dom som verkar billigast är MustangPerformance.se som listar M-2005-FR3 kitet för 13 125 kronor inklusive moms!!!! (en liten prisnot med tanke på tidigare inlägg )Dock har jag hört att bilen blir ganska obekväm vid Cruisingåkning med både fjädrar och stötdämpare från Ford Racing, och att det oftast räcker med fjädrarna???Min fråga är ju egentligen inte vem som säljer utan om man kan använda Ford Racings krängningshämmarsats (Antirollbarkit M-5490-A) utan att sänka bilen då jag vill behålla orginalhöjden på bilen. Om det finns några nackdelar, är krängningshämmarna t ex anpassade för 1.5" sänkning eller fungerar det med orginalfjädrarna?Klart du kan montera bara krängningshämmarna, men jag tror inte att du kommer uppleva så stor skillnad. Original är mustangen skyhög, högre än någon annan bil (borträknat suv) som jag har sett. Du kommer vänja dig och tycka det är snygg efter 5 minuter. Den ser mycket mer naturlig ut med en sänkning. Bilen blir absolut inte obekväm, däremot försvinner det mysgung som finns i en originalbil. Och det ska i mina ögon inte finnas då mustangen faktiskt är en sportbil. Du kan aldrig få mysgung och väghållning i en och samma bil. Mustangperformance priser har tidigare tagits upp här på forumet. Jag har själv aldrig kommenterat dem. Men om vi säger så här, det är helt omöjligt att få hem grejerna för de priserna för min del, alltså även om jag köper och säljer helt utan vinst. Jag tar för givet att deras priser är så låga som de är genom att de inte har justerat sina priser efter det att kronan har sjunkit mot dollarn. Citera
Chili October 20, 2008 Author Report October 20, 2008 Tack för informationen!. Det beror väl på att jag kört 5" höjd Jeep med 33" hjul dom senaste åren som jag tycker min Mustang är så väldans låg Nej helt klart ska det inte vara något "Impala gung" på en Mustang, anledningen till min krängningshämmarfundering är att jag tycker det är framförallt i kurvorna som Mustangen beter sig som en "vanlig" bil och inte en sportbil som det mycket riktigt borde vara.Ska kolla på några sänkta Mustanger vid tillfälle (men det är väl inte så många som rullar så här års?)Har också läst att orginaldämparna kan ta stryk om man har dom kvar när man sätter på sänkningsfjädrar, Stämmer det? mao är det lika bra att ta hela kitet på en gång (och sen göra en riktig 4-hjulsinställning)Andreas (och övriga dealers): Jag avundas inte dig(/Er), det är skitsvårt att både ha ett intresse och delta i ett forum för detta och dessutom ha en näringsverksamhet som angränsar till det som diskuteras. Hoppas att du observerade smiliesen i mitt tidigare inlägg? Sen är det ju inte bara vilka kvantiteter och inköpspris som kan variera, det är ju också skillnad på var man är lokaliserad (dvs olika lokalhyror etc....) om man har verksamheten som huvud- eller bisyssla Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.