Kenneth Olsson October 23, 2008 Report October 23, 2008 Har haft oljepumpen borttagen på C4 lådan, för att byta läckande packning och packbox.När pumpen var borta passade jag på att titta in i lådan.Fann då till min förvåning att muttern som ska sitta på axeln för kickdownreglaget, saknades.Den inre delen som ska hållas fast kan åka runt som den vill.Det kanske kan förklara det konstiga läget på armen på utsidan.Har tagit bort oljetråget för att komma åt.Där inne sitter då ventilpaketet ivägen. Hur gör jag nu ?Går det att ta bort hela ventilpaketet utan att det sprätter iväg en massa kulor och fjädrar m.m. ? Lådan fungerar ju bra för övrigt.Behöver jag i så fall införskaffa någon ny packning ?Det är ju lite brådis att få tag på ev. delar innan helgen.Försöker bifoga några bilder på ventilpaketet och armen på utsidan. Citera
Roger October 23, 2008 Report October 23, 2008 Det är ingen fara att ta dän ventilhuset det rammlar inga kulor eller fjädrar.Det ser ut som du är i behov av att rengöra filtret också. Citera
Recommended Posts