d.gustafsson October 24, 2008 Report October 24, 2008 Jag har precis tagit in en Cobra 03 och tänkte besiktiga den.Tyvärr så är det inte original avgassystem på den utan Bassani X-Pipe och Aft-Cat, låter bra men kanske inte så bra ihop med Decra intyget eller ?Kan jag i annat fall dämpa systemet eller finns det någon som har ett original avgassystem jag kan köpa/hyra inför regbesiktningen.Jag bor i Örebro trakten.//Danne Citera
Peter /Cobra October 24, 2008 Report October 24, 2008 jag har simons decibelinsatser (billiga), gör endel. Men de är säkerligen petigare vid regbes? Citera
d.gustafsson October 24, 2008 Author Report October 24, 2008 Finns det märkning på original avgassystemet, typ Ford ?Gör det inte det så borde det kanske fungera med insatser kanske.Blir det något krångel om man har decra intyg och ljudmässigt korrekt ej original avgassystem på regbesiktningen ?Har inte kollat om det står något på mitt, skall kolla ikväll.Vad skall du ha för dom ?Många frågor Citera
Peter /Cobra October 24, 2008 Report October 24, 2008 kommer inte ihåg om det står ford på, o jag har inte orginal rören hemma hos mig. Ang om du måste ha orginal kan jag ej svara på.. Beror säkert på vilken besiktningsman du får också.?Mina dbinsatser sitter i specialgjorda rör för att passa till min. så de har du ingen nytta av. men om du vill köpa så tror jag de kostar ca 50kr/st. http://www.ray.se/NH/distributorer.htm Citera
d.gustafsson October 24, 2008 Author Report October 24, 2008 Jag får prova och dämpa så gott det går och hoppas på det bästa.Tack för tipsen. Citera
rod October 25, 2008 Report October 25, 2008 Jag har precis tagit in en Cobra 03 och tänkte besiktiga den.Tyvärr så är det inte original avgassystem på den utan Bassani X-Pipe och Aft-Cat, låter bra men kanske inte så bra ihop med Decra intyget eller ?Kan jag i annat fall dämpa systemet eller finns det någon som har ett original avgassystem jag kan köpa/hyra inför regbesiktningen.Jag bor i Örebro trakten.//Dannehejtroligen inga problem när du har decra jag har tagit hem 2st -03 cobra med eftermarkn.system.dom konstaterade bara att det var med ett intyg.lycka tillChrister Citera
Recommended Posts