Jump to content

Behöver tips om avgassystem inför regbesiktning !


d.gustafsson

Recommended Posts

Jag har precis tagit in en Cobra 03 och tänkte besiktiga den.

Tyvärr så är det inte original avgassystem på den utan Bassani X-Pipe och Aft-Cat, låter bra men kanske inte så bra ihop med Decra intyget eller ?

Kan jag i annat fall dämpa systemet eller finns det någon som har ett original avgassystem jag kan köpa/hyra inför regbesiktningen.

Jag bor i Örebro trakten.

//Danne

Link to comment
Share on other sites

Finns det märkning på original avgassystemet, typ Ford ?

Gör det inte det så borde det kanske fungera med insatser kanske.

Blir det något krångel om man har decra intyg och ljudmässigt korrekt ej original avgassystem på regbesiktningen ?

Har inte kollat om det står något på mitt, skall kolla ikväll.

Vad skall du ha för dom ?

Många frågor :)

Link to comment
Share on other sites

kommer inte ihåg om det står ford på, o jag har inte orginal rören hemma hos mig. Ang om du måste ha orginal kan jag ej svara på.. Beror säkert på vilken besiktningsman du får också.?

Mina dbinsatser sitter i specialgjorda rör för att passa till min. så de har du ingen nytta av. men om du vill köpa så tror jag de kostar ca 50kr/st. http://www.ray.se/NH/distributorer.htm

Link to comment
Share on other sites

Jag har precis tagit in en Cobra 03 och tänkte besiktiga den.

Tyvärr så är det inte original avgassystem på den utan Bassani X-Pipe och Aft-Cat, låter bra men kanske inte så bra ihop med Decra intyget eller ?

Kan jag i annat fall dämpa systemet eller finns det någon som har ett original avgassystem jag kan köpa/hyra inför regbesiktningen.

Jag bor i Örebro trakten.

//Danne

hej

troligen inga problem när du har decra jag har tagit hem 2st -03 cobra med eftermarkn.system.dom konstaterade bara att det var med ett intyg.

lycka till

Christer

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...