Jump to content

Värsta accelerationen!!!!!!!!!!!!!


Chili

Recommended Posts

Idag provade jag på nog det häftigaste bland farupplevelser jag varit med om......

drygt 2 meter lång, 255hp, 0-100km/h på 2.5 sekunder :shock::shock:

Det var lite gropigt så jag kom "bara" upp i 113 km/h men på vatten.... vilken nog kan jämföras med att köra en banracinghoj i 300knyck över en åker.....

Hursom kul som fan var det i varje fall :D:D:D

Jag utanför Ingarö idag....

S1050618.JPG

Några andra någon annanstans, men likandan "moppe"....

http://se.youtube.com/watch?v=_bZ6H08-tpY

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Fett!! :D

Otroligt roliga farkoster de där skotrarna!

Hade själv förra sommaren nöjet att få fräsa runt på en äldre Seadoo XP -97:a som min båthandlande farbror hade då.

Powered av en tvåcylindrig 800 kubiks Rotax tvåtaktare på runt 110 häst. 8) Luktar gött. låter finfint och går riktigt fint! Dock tyvärr med kass accelerationspump så man fick dra ut choken helt snabbt och sen trycka in den igen när man gav järnet och skulle brassa iväg men det funkade! :lol:

Tyvärr vågade jag inte köra fortare än runt 90-100 knyck då ögonen rann så förbaskat att jag inte såg något, den skulle tydligen ha gått ännu fortare men i brist på cyklop eller simglasögon så blev det aldrig testat. :cry:

Sedan lyckades jag köra av styrvajern på skotern så det blev inget mer kört den sommaren utan farsan fick komma med ekan och bärga mig! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...