Jump to content

roush vingen


ekan

Recommended Posts

ni som sitter där ute med en roush eller kunskap om den..... går det att få av den (enligt mig) inte speciellt snygga vingen och ersätta den med en annan, mindre vinge utan att behöva lackera om????? vet nämligen inte hur de har konstruerat fästanordningen....

det är en polare som är smått sugen på att köpa en. den han har tittat på är en 05 roush stage 2 d.v.s ingen kompressor. bilen står i sverige.

skiljer försäkring sig nämnvärt på en roush mot en "vanlig" 05gt?

Link to comment
Share on other sites

Kommer inte ihåg om man skruvar eller limar fast vingen och bitarna på skärmarna såg ett program på TV när dom byggde om en musse på roush verkstan.

Själv kommer jag nog att skaffa en, klart snyggaste bakspoiler på en musse IMHO.

Är ganska säker på att det är samma försäkring som vilken annan GT av samma årgång.

Link to comment
Share on other sites

ni som sitter där ute med en roush eller kunskap om den..... går det att få av den (enligt mig) inte speciellt snygga vingen och ersätta den med en annan, mindre vinge utan att behöva lackera om????? vet nämligen inte hur de har konstruerat fästanordningen....

det är en polare som är smått sugen på att köpa en. den han har tittat på är en 05 roush stage 2 d.v.s ingen kompressor. bilen står i sverige.

skiljer försäkring sig nämnvärt på en roush mot en "vanlig" 05gt?

Roush-vingen sitter i orginal hålen på ovansidan av bakluckan, men på sidorna måste man borra nya hål, så om du ska demontera en sådan så lär du båda spackla och lacka om tyvärr.

Personligen anser jag dock att detta är den absolut snyggaste vingen!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...