fender strata December 16, 2008 Report December 16, 2008 Tjenixen,,,,,när jag igår visade en polare hur bilen gick och tryckte gasen i botten och bilen drog iväg bra så hängde sig gasen några sekunder på full gas,,,jäkligt obehagligt,,,vet inte exakt vad som fick den att släppa ,jag tryckte bla på bromsen,kanske rörde gasen,,,,någon som vet vad som felas ? kommer det hända igen ? vad ska jag göra när det händerRobban Citera
grufman December 16, 2008 Report December 16, 2008 det där låter inge bra... vi har noterat några gånger att vi fått in bilar med ketchup-gas. Dvs att gasen kommer med lite fördröjning. Det har berott på att spjällhuset varit dåligt. Vad har du för årsmodell på din bil?Det är enda möjligheten att så har skett, ELLER att golvmattan legat på pedalen?OM det händer igen, lägg i neutral, antingen om du har automat eller manuell. Du förstör inte motorn av att den frivarvar. Du kommer aldrig kunna bromsa bilen om den tok-gasar, bara så du vet. Neutralläge är det som gäller. Citera
Gäst December 16, 2008 Report December 16, 2008 Bryta tändningen o vara beredd på muskelservo...? Citera
fender strata December 16, 2008 Author Report December 16, 2008 kan kanske vara mattan som jag köpte häromdag på micro,,,ej orginal altså,,,,,,,kanske kan vara så att den klämts fast på något sätt Citera
grufman December 16, 2008 Report December 16, 2008 kan kanske vara mattan som jag köpte häromdag på micro,,,ej orginal altså,,,,,,,kanske kan vara så att den klämts fast på något sättvi har jättefina original gummimattor hemma på hyllan. passar bra i bilen. kanske är en bra investering? Citera
grufman December 16, 2008 Report December 16, 2008 Det är rätt låg risk att bilen själv gasar iväg1) På gaspedalen sitter en sensor som känner av gaspedalens läge. 3 separata givare kopplade i 3 separata kretsar skickar hela tiden en signal till databoxen i vilket läge gaspedalen står.2) Spjällhuset har en elmotor som driver spjället. Försvinner strömmen drar en fjäder tillbaka spjället till grundläge3) På andra sidan av spjällhuset sitter en sensor som känner av vinkeln på spjällaxeln. 3 separata sensorer läser av spjällvinkeln.Så fort gaspedalen och trottelhuset inte läser av samma värde så stängs hela systemet av. Då tänds "Engine failure mode" i displayen och bilen går bara på tomgång. Citera
fender strata December 17, 2008 Author Report December 17, 2008 Tack för fin support,,,nu ska den in i garaget under restan av vintern då jag drar till Thailand tom mitten April,,,,,,,kommer in för service (1500) ca slutet majRobban Citera
Recommended Posts