FastMagnus January 10, 2009 Report January 10, 2009 pssst!!! ett tips min lillebror har en cabbe och jag en täckt då finns alltid ett alternativDu har druckit mer öl än mig, vänta några timmar så förstår jag vad det är du försöker förmedla. min lev hade hade bara GT kvar att levera Citera
RoTe January 10, 2009 Report January 10, 2009 Jag fick en känsla av att dom ändå skrev ner hastigheten med tp 6-10 km/h så jag skrev så gärna på . Använder bilen i mitt jobb dagligen så chefen hade inte blivit så nöjd!Det är tjänstefel att "skriva ner" hastigheten mer än det vanliga avdraget.Skulle polisen använda det som argument för att du ska skriva på är det bara för dig att ta fram mobilen och spela in när han säger det. Få honom upprepa det han sagt och spela upp det för honom. Då kan du helt plötsligt förhandla dig till boten i soptunnan. Annars anmäler du polisen direkt för tjänstefel.Jag kommer alltid försöka spela in samtal mellan mig och poliser. Nu när jag är yrkeschaufför är det mycket på spel samtidigt som det finns sjukt mycket saker man kan böta för. Bara en sån sak som att skriva sitt namn i fel ordning på färdskrivarbladet kostar några tusenlappar... LÖJLIGT! Citera
1096 January 10, 2009 Report January 10, 2009 Spela in o spela in ja..... i somras eller om det hann o bil höst skit samma... Hade vart i Jönköping och på väg hem körde jag om ett par bilar... Inte f*n såg jag att det låg en Saab 9-5 med blåljusramp tre fyra bilar bakom.... Efter några sekunder visade ju givetvis nålen en bra bit förbi gällande hastighet... Lite längre fram blev det 70km och då såg jag ju blåljusen och upp som f*n i röva.... Jag hade kört 120km på 90 väg och 100 på 70 väg tyckte hon... skitsnack... jag vet att nålen pekade långt ut åt höger... 120 är nånstans rätt opp... Sen sa hon nåt spännande... nämnda "länsmansjävlafröken"... - Jag förekom i BR så jag skulle passa mig så jag inte blev av med körkortet... Hade vart jävligt skoj o haft ett fickminne eller dylikt där för mig veterligen är inte "Hot mot civilister" särskillt godkänt..... Citera
RoTe January 10, 2009 Report January 10, 2009 Hade vart jävligt skoj o haft ett fickminne eller dylikt där för mig veterligen är inte "Hot mot civilister" särskillt godkänt.....Äger du ingen mobiltelefon? Min tre år gamla lur klarar då av att spela in. Citera
1096 January 11, 2009 Report January 11, 2009 Äger du ingen mobiltelefon? Min tre år gamla lur klarar då av att spela in.Jodå... men tänkte ju inte jag på..... Citera
Gtttggg January 11, 2009 Report January 11, 2009 Är det inte lag på man ska informera om att samtalet spelas in? I så fall har man själv gjort ett lagbrott och kan inte utnyttja inspelningen för eget syfte. Citera
Recommended Posts