matsberg January 17, 2009 Report January 17, 2009 hej.Har någon monterat och ksn dela med sig tips?/Mats Citera
mill January 17, 2009 Report January 17, 2009 är jag också intresserad av, fast på en 05:a då. Citera
*Micke* January 17, 2009 Report January 17, 2009 Har inte gjort det, men här är lite länkar :http://forums.bradbarnett.net/showthread.php?t=448386http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Ford-Day ... dZViewItem//Micke. Citera
INGENG March 4, 2009 Report March 4, 2009 I KANADA HAR DOM OCKSÅ HALVLJUSAUTOMATIKKRAV... DÄR TYX DET GÅ ATT FIXA DET VIA BILENS EGEN DATOR... ÄR DET INGEN SOM KAN SÅNT HÄR??? GRUFMAN KANSKE KAN TA REDA PÅ -SNART PÅSTÄLLNING - IE Citera
matsberg March 4, 2009 Author Report March 4, 2009 Jag har köpt en Daytime Running Light från USA och monterat, Det funkar fint, det enda är att instrumentbelysningen är vit ( jag orkade inte leta på rätta tåten bakom instrumenclustret./Mats Citera
grufman March 4, 2009 Report March 4, 2009 Har inte gjort det, men här är lite länkar :http://forums.bradbarnett.net/showthread.php?t=448386http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Ford-Day ... dZViewItem//Micke.Ej godkänt i sverige Citera
grufman March 4, 2009 Report March 4, 2009 I KANADA HAR DOM OCKSÅ HALVLJUSAUTOMATIKKRAV... DÄR TYX DET GÅ ATT FIXA DET VIA BILENS EGEN DATOR... ÄR DET INGEN SOM KAN SÅNT HÄR??? GRUFMAN KANSKE KAN TA REDA PÅ -SNART PÅSTÄLLNING - IENepp, går inte. Canada automat = ej godkänt i sverige Citera
grufman March 4, 2009 Report March 4, 2009 Jag har köpt en Daytime Running Light från USA och monterat, Det funkar fint, det enda är att instrumentbelysningen är vit ( jag orkade inte leta på rätta tåten bakom instrumenclustret./MatsPlus att dina positionsljus (bakljus/skyltbelysning) sannolikt inte funkar samtidigt? = ej godkänt. Citera
matsberg March 4, 2009 Author Report March 4, 2009 Dom funkar, jag drog en tråd särskilt för dom.ps Det var strömställaren som mankerade på min bil, nu går det att stänga av ljuset. ds /Mats Citera
grufman March 4, 2009 Report March 4, 2009 Dom funkar, jag drog en tråd särskilt för dom.ps Det var strömställaren som mankerade på min bil, nu går det att stänga av ljuset. ds /Matsgött mos Citera
INGENG March 6, 2009 Report March 6, 2009 MENAR NI ATT KANADA-HALVLJUSAUTOMATIK INTE TÄNDER BAKLJUS-SKYLTBELYSNING, OCH DÄRFÖR INTE ÄR OK I SVERIGE??? ÄVEN PÅ EN FLYTTGODSBIL, DÄR INGET ÄR OMKOPPLAT IECMC2288 Citera
bege March 6, 2009 Report March 6, 2009 Min bil har canada automatik då tänds inte bakljusen eller skyltbelysningen. Min bil är besiktigad med detta. Kan aldrig köra med bara dimljus och parkeringsljus för då lyser även halvljuset. Detta har påpekats av farbror blå vid ett par flygande besiktningar. Men när man stannar och drar handbromsen så slocknar halvljuset. Och man slapp påminnelse i form av ett papper med en summa på. Går det att koppla om detta ? Citera
AJ March 6, 2009 Report March 6, 2009 Min bil har canada automatik då tänds inte bakljusen eller skyltbelysningen. Min bil är besiktigad med detta. Kan aldrig köra med bara dimljus och parkeringsljus för då lyser även halvljuset. Detta har påpekats av farbror blå vid ett par flygande besiktningar. Men när man stannar och drar handbromsen så slocknar halvljuset. Och man slapp påminnelse i form av ett papper med en summa på. Går det att koppla om detta ?Jag har också en Kanada bil med ovanstående egenskaper. Dock, besiktningen struntar väl i hur jag tänder belysningen så länge allt lyser som det ska ? Halvljusautomatiken är väl bara för bekvämlighets skull. Däremot att det slocknar när man drar i handbromsen kan man ju fundera på hur dom tänkt ? Kanske när man smiter in på nån bakgata med Polisen i hasorna så kan det vara bra att snabbt släcka ner bilen med handbromsen för att sedan listigt dra iväg ! Nåja, konstig funktion iallfall. Citera
grufman March 7, 2009 Report March 7, 2009 Min bil har canada automatik då tänds inte bakljusen eller skyltbelysningen. Min bil är besiktigad med detta. Kan aldrig köra med bara dimljus och parkeringsljus för då lyser även halvljuset. Detta har påpekats av farbror blå vid ett par flygande besiktningar. Men när man stannar och drar handbromsen så slocknar halvljuset. Och man slapp påminnelse i form av ett papper med en summa på. Går det att koppla om detta ?Jag har också en Kanada bil med ovanstående egenskaper. Dock, besiktningen struntar väl i hur jag tänder belysningen så länge allt lyser som det ska ? Halvljusautomatiken är väl bara för bekvämlighets skull. Däremot att det slocknar när man drar i handbromsen kan man ju fundera på hur dom tänkt ? Kanske när man smiter in på nån bakgata med Polisen i hasorna så kan det vara bra att snabbt släcka ner bilen med handbromsen för att sedan listigt dra iväg ! Nåja, konstig funktion iallfall.Halvljusautomatiken i canada är inte tillåten i sverige av 3 anledningar.1) Den tänder inte halvljuset till mer än 75%.2) Vissa modeller tänder HELLJUSET till 75%, vet ni ens vilken av dessa modeller ni har?3) P-ljuset tänds inte.Skulle rekomendera att ta bort det eftersom ni isåfall kommer köra bilen med fel strålkastarljus + inget positionsljus = olagligt & farligt, speciellt på natten (ni ser ju inte bakåt om det lyser eller inte). Citera
Recommended Posts