Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum - Classic Mustang Club Sweden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

montering av halvljusautomatik

Featured Replies

  • 1 month later...

I KANADA HAR DOM OCKSÅ HALVLJUSAUTOMATIKKRAV... :shock:

DÄR TYX DET GÅ ATT FIXA DET VIA BILENS EGEN DATOR... :roll:

ÄR DET INGEN SOM KAN SÅNT HÄR??? :?: GRUFMAN KANSKE KAN TA REDA PÅ :D:D:) -

SNART PÅSTÄLLNING - :lol::lol:

IE

  • Author

Jag har köpt en Daytime Running Light från USA och monterat, Det funkar fint, det enda är att instrumentbelysningen är vit ( jag orkade inte leta på rätta tåten bakom instrumenclustret.

/Mats

I KANADA HAR DOM OCKSÅ HALVLJUSAUTOMATIKKRAV... :shock:

DÄR TYX DET GÅ ATT FIXA DET VIA BILENS EGEN DATOR... :roll:

ÄR DET INGEN SOM KAN SÅNT HÄR??? :?: GRUFMAN KANSKE KAN TA REDA PÅ :D:D:) -

SNART PÅSTÄLLNING - :lol::lol:

IE

Nepp, går inte. Canada automat = ej godkänt i sverige

Jag har köpt en Daytime Running Light från USA och monterat, Det funkar fint, det enda är att instrumentbelysningen är vit ( jag orkade inte leta på rätta tåten bakom instrumenclustret.

/Mats

Plus att dina positionsljus (bakljus/skyltbelysning) sannolikt inte funkar samtidigt? = ej godkänt.

  • Author

Dom funkar, jag drog en tråd särskilt för dom.

ps Det var strömställaren som mankerade på min bil, nu går det att stänga av ljuset. ds

/Mats

Dom funkar, jag drog en tråd särskilt för dom.

ps Det var strömställaren som mankerade på min bil, nu går det att stänga av ljuset. ds

/Mats

gött mos :)

MENAR NI ATT KANADA-HALVLJUSAUTOMATIK INTE TÄNDER BAKLJUS-SKYLTBELYSNING, OCH DÄRFÖR INTE ÄR OK I SVERIGE??? :x:x

ÄVEN PÅ EN FLYTTGODSBIL, DÄR INGET ÄR OMKOPPLAT :x

IE

CMC2288

Min bil har canada automatik då tänds inte bakljusen eller skyltbelysningen. :?

Min bil är besiktigad med detta. :lol:

Kan aldrig köra med bara dimljus och parkeringsljus för då lyser även

halvljuset. Detta har påpekats av farbror blå vid ett par flygande besiktningar. Men när man stannar och drar handbromsen så slocknar halvljuset. Och man slapp påminnelse i form av ett papper med en summa på. :--:--

Går det att koppla om detta ?

Min bil har canada automatik då tänds inte bakljusen eller skyltbelysningen. :?

Min bil är besiktigad med detta. :lol:

Kan aldrig köra med bara dimljus och parkeringsljus för då lyser även

halvljuset. Detta har påpekats av farbror blå vid ett par flygande besiktningar. Men när man stannar och drar handbromsen så slocknar halvljuset. Och man slapp påminnelse i form av ett papper med en summa på. :--:--

Går det att koppla om detta ?

Jag har också en Kanada bil med ovanstående egenskaper. Dock, besiktningen struntar väl i hur jag tänder belysningen så länge allt lyser som det ska ? Halvljusautomatiken är väl bara för bekvämlighets skull. Däremot att det slocknar när man drar i handbromsen kan man ju fundera på hur dom tänkt ? Kanske när man smiter in på nån bakgata med Polisen i hasorna så kan det vara bra att snabbt släcka ner bilen med handbromsen för att sedan listigt dra iväg ! Nåja, konstig funktion iallfall.

Min bil har canada automatik då tänds inte bakljusen eller skyltbelysningen. :?

Min bil är besiktigad med detta. :lol:

Kan aldrig köra med bara dimljus och parkeringsljus för då lyser även

halvljuset. Detta har påpekats av farbror blå vid ett par flygande besiktningar. Men när man stannar och drar handbromsen så slocknar halvljuset. Och man slapp påminnelse i form av ett papper med en summa på. :--:--

Går det att koppla om detta ?

Jag har också en Kanada bil med ovanstående egenskaper. Dock, besiktningen struntar väl i hur jag tänder belysningen så länge allt lyser som det ska ? Halvljusautomatiken är väl bara för bekvämlighets skull. Däremot att det slocknar när man drar i handbromsen kan man ju fundera på hur dom tänkt ? Kanske när man smiter in på nån bakgata med Polisen i hasorna så kan det vara bra att snabbt släcka ner bilen med handbromsen för att sedan listigt dra iväg ! Nåja, konstig funktion iallfall.

Halvljusautomatiken i canada är inte tillåten i sverige av 3 anledningar.

1) Den tänder inte halvljuset till mer än 75%.

2) Vissa modeller tänder HELLJUSET till 75%, vet ni ens vilken av dessa modeller ni har?

3) P-ljuset tänds inte.

Skulle rekomendera att ta bort det eftersom ni isåfall kommer köra bilen med fel strålkastarljus + inget positionsljus = olagligt & farligt, speciellt på natten (ni ser ju inte bakåt om det lyser eller inte).

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.