Jump to content

Mustang 65 Turbo + väghållning


Recommended Posts

Det där ser skitkul ut :)

Man blir bra sugen på att ut å tokgasa med egna restomodbygget (om den bara hade lite mer pulver.... o var lite tajtare i drivlinan.... o lite lättare.. o lite ;) )

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jaha då är sommaren tyvärr slut här uppe iallafall :(

Bilen har fungerat riktigt bra trots att jag har plågat den så gott jag kan på både Bilsport en dag på strippen, konbanekörning i fällfors, Gatebil Rudskogen och drygt 300mil på gatan. Bilen har gått oförskämt bra med få driftstörningar och har gått över förväntan fort även på bana Gått nästan hela sommaren på 1bars laddtryck och håller av c6 z06 corvetter både rakt fram och i kurvorna ;)

Planen är väl att göra inredningen i vinter och om jag hinner så ska en ny motor byggas med större turbo och nya toppar och kam mm, behöver även bygga nya riktiga grenrör!

Link to comment
Share on other sites

Lättekul att din otroligt fina Musse funkat så bra både rakt fram, på bana å på gatan, Christian! :thumbup:

Får du en "liten" turbo över efter vintern så hör av dig ;)

Tack :) Jag har en hx82 på 100mm och en ny sw som är 79mm som kan vara tillsalu! Kittet som som sitter i bilen nu kommer att sparas på en hylla :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Nu blev jag nyfiken, vad blir det för ny motor? :P

Beställt Eagle 408cui kitt med smidd vev, h-profil stakar, smidda lågkompkolvar, DSS billet gördelkitt, arp2000 bult mm

Så i vinter ska den monteras och ny cam går i tillsammans med RHS 215cc toppar som jag haft liggandes länge.

Blir även en 82mm turbo och lite nya grenrör/ avgassystem mm :)

Link to comment
Share on other sites

Det blir ett riktigt kraftpaket Christian :thumbup: !

Då kan laddstrycket reglera effekten beroende på om "raktfram åkning" står på schemat eller om det är "kurvåkning" som gäller för dagen ;)

Det blir en optimal musse, hatten av ! :clap:

Tack! Jo det var det som var tanken, har ju ställbart laddtryck idag men med "bara" ca 500 som max så har den gått på fullt tryck hela tiden ;) Tror faktiskt att chassit klarar sig riktigt bra med uppåt 800hk med slick runt om då det ska svängas också. Man får bara vänta lite längre ut ur kurvorna innan man trycker ner det sista :) Åkt med 310.71 18 bak och 270.65 18 Michelin slicks på bana och det är riktigt bra grepp!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Blivit pappa för 5v sedan så det har stått ganska still i garaget men nu har jag äntligen hunnit börja!

Rivit isär bilen lite och lyft ur motorn. Nytt block är just borrat och deckat, bara lite slipning för att få frigång till stroker kittet så ska bottendelen monteras!

Nya topparna lackade så nu går det snart att börja montera lite godis :)

20140320_192122_resized_zps1b8e50a7.jpg

Fila kolvringar

20140319_201057_resized_zpsc35449ad.jpg

20140310_204740_resized_zps1526f7e4.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Hej.

Jag har kanske missat något, min Musse var med i tidningen GASOLINE, så det blev att prenumerera

på tidningen.

Om det är så att det finns några som missat denna tidning så är det dags att börja läsa den, den

slår dom flesta tidningar med intressanta hobby bilar som tex ovannämnda Mustang.:cool::thumbup:

Jo den fick några sidor i tidningen så det var ju kul :)

Link to comment
Share on other sites

Nya motorn monterad och bromsad i bilen, kört standard blockpackningar så blåste tyvärr en i bänken då vi just började skruva på trycket! Men nya cometic mls är beställda så ska vi bromsa färdigt vid tillfälle :)

Slutade nu på 837whp 1bar i ladd 1100wnm 0,7bar släpper på lite mera ladd på högre varv därför jag hade högre ladd på toppeffekten :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...