Anders Lindström July 22, 2013 Report Share July 22, 2013 Härligt bred kurvtagning . Kul med video så " keep em comming " Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
bj0rne July 22, 2013 Report Share July 22, 2013 Det där ser skitkul ut Man blir bra sugen på att ut å tokgasa med egna restomodbygget (om den bara hade lite mer pulver.... o var lite tajtare i drivlinan.... o lite lättare.. o lite ) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian Lindén October 24, 2013 Author Report Share October 24, 2013 Jaha då är sommaren tyvärr slut här uppe iallafall Bilen har fungerat riktigt bra trots att jag har plågat den så gott jag kan på både Bilsport en dag på strippen, konbanekörning i fällfors, Gatebil Rudskogen och drygt 300mil på gatan. Bilen har gått oförskämt bra med få driftstörningar och har gått över förväntan fort även på bana Gått nästan hela sommaren på 1bars laddtryck och håller av c6 z06 corvetter både rakt fram och i kurvorna Planen är väl att göra inredningen i vinter och om jag hinner så ska en ny motor byggas med större turbo och nya toppar och kam mm, behöver även bygga nya riktiga grenrör! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian Lindén October 24, 2013 Author Report Share October 24, 2013 Slicks på redo för bankörning Körning med Corvette klubben Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian Lindén October 24, 2013 Author Report Share October 24, 2013 BilsportLite sladdning har det hunnits med också Avo byttes mot Öhlins under säsongen Dessa har funkat perfekt hela året! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Lindström October 24, 2013 Report Share October 24, 2013 Lättekul att din otroligt fina Musse funkat så bra både rakt fram, på bana å på gatan, Christian! Får du en "liten" turbo över efter vintern så hör av dig Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian Lindén October 24, 2013 Author Report Share October 24, 2013 Lättekul att din otroligt fina Musse funkat så bra både rakt fram, på bana å på gatan, Christian! Får du en "liten" turbo över efter vintern så hör av dig Tack Jag har en hx82 på 100mm och en ny sw som är 79mm som kan vara tillsalu! Kittet som som sitter i bilen nu kommer att sparas på en hylla Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Lindström October 24, 2013 Report Share October 24, 2013 Tack Jag har en hx82 på 100mm och en ny sw som är 79mm som kan vara tillsalu! Kittet som som sitter i bilen nu kommer att sparas på en hylla Intressant! Har en -89 5.0 som säkert skulle piggas ut av turbomatning Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian Lindén October 24, 2013 Author Report Share October 24, 2013 Intressant! Har en -89 5.0 som säkert skulle piggas ut av turbomatning hx82an är lite beg men i mycket bra skick kan inte gått mycket, 79an är helt ny men legat i mitt garage i 5år. 6000kr st eller 10k får båda inga gamla lastbilsturbos full med kletig olja Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhdin October 24, 2013 Report Share October 24, 2013 Nu blev jag nyfiken, vad blir det för ny motor? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian Lindén January 7, 2014 Author Report Share January 7, 2014 Nu blev jag nyfiken, vad blir det för ny motor? Beställt Eagle 408cui kitt med smidd vev, h-profil stakar, smidda lågkompkolvar, DSS billet gördelkitt, arp2000 bult mmSå i vinter ska den monteras och ny cam går i tillsammans med RHS 215cc toppar som jag haft liggandes länge.Blir även en 82mm turbo och lite nya grenrör/ avgassystem mm Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Lindström January 7, 2014 Report Share January 7, 2014 Det blir ett riktigt kraftpaket Christian !Då kan laddstrycket reglera effekten beroende på om "raktfram åkning" står på schemat eller om det är "kurvåkning" som gäller för dagen Det blir en optimal musse, hatten av ! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhdin January 8, 2014 Report Share January 8, 2014 Yes, den vill vi se bilder på. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian Lindén January 9, 2014 Author Report Share January 9, 2014 Det blir ett riktigt kraftpaket Christian !Då kan laddstrycket reglera effekten beroende på om "raktfram åkning" står på schemat eller om det är "kurvåkning" som gäller för dagen Det blir en optimal musse, hatten av ! Tack! Jo det var det som var tanken, har ju ställbart laddtryck idag men med "bara" ca 500 som max så har den gått på fullt tryck hela tiden Tror faktiskt att chassit klarar sig riktigt bra med uppåt 800hk med slick runt om då det ska svängas också. Man får bara vänta lite längre ut ur kurvorna innan man trycker ner det sista Åkt med 310.71 18 bak och 270.65 18 Michelin slicks på bana och det är riktigt bra grepp! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian Lindén January 9, 2014 Author Report Share January 9, 2014 Yes, den vill vi se bilder på.Bilder kommer, motordelarna borde komma i slutet på feb ungefär Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian Lindén January 9, 2014 Author Report Share January 9, 2014 Nu har bilen fått flytta hem, lite smidigare att ha den hemma och slippa åka iväg till det andra garaget på jobbet Gamla turbokittet demonterat så nu är det bara börja bygga nytt! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian Lindén February 5, 2014 Author Report Share February 5, 2014 Nu har det äntligen börjat droppa in lite paket med prylar till motorbygget! Till sommaren kanske man slipper den gamla oljefrustande original motorn DSS Racing gördel kittet såg riktigt fint ut! Nu väntar jag bara på vevaxel, kolvar och stakar så kan motorbygget börja Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian Lindén February 9, 2014 Author Report Share February 9, 2014 Nu har sista bitarna kommit Eagle 408 vev, h-profilare, arp 2000 och coatade Mahle kolvar med fet grop i Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian Lindén February 9, 2014 Author Report Share February 9, 2014 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian Lindén March 20, 2014 Author Report Share March 20, 2014 Blivit pappa för 5v sedan så det har stått ganska still i garaget men nu har jag äntligen hunnit börja!Rivit isär bilen lite och lyft ur motorn. Nytt block är just borrat och deckat, bara lite slipning för att få frigång till stroker kittet så ska bottendelen monteras!Nya topparna lackade så nu går det snart att börja montera lite godis Fila kolvringar Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhdin March 21, 2014 Report Share March 21, 2014 Grattis Farsan! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 March 22, 2014 Report Share March 22, 2014 Hej.Jag har kanske missat något, min Musse var med i tidningen GASOLINE, så det blev att prenumerera på tidningen.Om det är så att det finns några som missat denna tidning så är det dags att börja läsa den, denslår dom flesta tidningar med intressanta hobby bilar som tex ovannämnda Mustang. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian Lindén June 9, 2014 Author Report Share June 9, 2014 Grattis Farsan! Tackar Nu har man lite mindre tid än vanligt Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian Lindén June 9, 2014 Author Report Share June 9, 2014 Hej.Jag har kanske missat något, min Musse var med i tidningen GASOLINE, så det blev att prenumerera på tidningen.Om det är så att det finns några som missat denna tidning så är det dags att börja läsa den, denslår dom flesta tidningar med intressanta hobby bilar som tex ovannämnda Mustang.Jo den fick några sidor i tidningen så det var ju kul Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian Lindén June 9, 2014 Author Report Share June 9, 2014 Nya motorn monterad och bromsad i bilen, kört standard blockpackningar så blåste tyvärr en i bänken då vi just började skruva på trycket! Men nya cometic mls är beställda så ska vi bromsa färdigt vid tillfälle Slutade nu på 837whp 1bar i ladd 1100wnm 0,7bar släpper på lite mera ladd på högre varv därför jag hade högre ladd på toppeffekten Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.