Christian Lindén November 19, 2012 Author Report November 19, 2012 Framvagnen demonterad för div modifiering Citera
Christian Lindén November 25, 2012 Author Report November 25, 2012 Bredare hjul så måste det bli bredare skärmar Blir antingen dessa skärmbreddare alternativt Maier racing modellen som är på den oranga bilen om bara RP-Glas kan hitta formarna.Blir även Porsche 997 Turbo bromsar runt om och bromskylnings scoop framför bakhjulen, har redan hål i fronten för slangarna även fram. Så man borde ju ha broms så man klarar sig och blir över hoppas jag Någon som vet vad man ska köra för storlek på bromscylindrarna till dessa ok? Har stående pedalställ med våg och ingen servo.Funderar även på att bygga en splitter fram och typ nascar alu spoiler bak, vet inte om jag riktigt skulle klara av att montera en riktig vinge bak på den även om det säkert skulle vara mycket bättre?Måste även lösa lite ventilation/luftflöde under huven, bästa alternativet kanske är att släppa ut luft i framskärmarna bakom breddarna och låta huven vara slät? Citera
mhdin November 25, 2012 Report November 25, 2012 Den kommer bli riktigt läcker!Den oranga är väldigt lik min. Citera
Christian Lindén November 25, 2012 Author Report November 25, 2012 Den kommer bli riktigt läcker!Den oranga är väldigt lik min.Tackar Jo du har säkert samma breddare på din! Jag tänkte dock montera dom med synliga skruv Citera
Christian Lindén December 9, 2012 Author Report December 9, 2012 Borde ju räcka till att hejda en gammal mustang som skenar Citera
jabba December 9, 2012 Report December 9, 2012 Det där ser bra ut. Bromsar får man aldrig nog av Citera
67redrocket February 20, 2013 Report February 20, 2013 Bredare hjul så måste det bli bredare skärmar Blir antingen dessa skärmbreddare alternativt Maier racing modellen som är på den oranga bilen om bara RP-Glas kan hitta formarna.Blir även Porsche 997 Turbo bromsar runt om och bromskylnings scoop framför bakhjulen, har redan hål i fronten för slangarna även fram. Så man borde ju ha broms så man klarar sig och blir över hoppas jag Någon som vet vad man ska köra för storlek på bromscylindrarna till dessa ok? Har stående pedalställ med våg och ingen servo.Funderar även på att bygga en splitter fram och typ nascar alu spoiler bak, vet inte om jag riktigt skulle klara av att montera en riktig vinge bak på den även om det säkert skulle vara mycket bättre?Måste även lösa lite ventilation/luftflöde under huven, bästa alternativet kanske är att släppa ut luft i framskärmarna bakom breddarna och låta huven vara slät?Knall tøff prosjekt. Hva slags felger er det du har brukt? Citera
bj0rne April 7, 2013 Report April 7, 2013 Den här tråden får det att börja klia i fingrarna...Hoppas jag kan hålla mig från att riva mer på min annars blir det inget åka i sommar Citera
Christian Lindén April 23, 2013 Author Report April 23, 2013 Det där ser bra ut. Bromsar får man aldrig nog av ������Tack! Förhoppningsvis borde ju det räcka ganska länge nu Citera
Christian Lindén April 23, 2013 Author Report April 23, 2013 Knall tøff prosjekt. Hva slags felger er det du har brukt?Tack! Fälgarna är Rota GTR-D 10" fram och 12" bak Citera
Christian Lindén April 23, 2013 Author Report April 23, 2013 Den här tråden får det att börja klia i fingrarna...Hoppas jag kan hålla mig från att riva mer på min annars blir det inget åka i sommar Hehe ja det är svårt att dra en gräns vart man ska ge sig då man håller på Citera
Christian Lindén April 23, 2013 Author Report April 23, 2013 Nu sitter framvagnsbalk fast i sin nya position, hjulen och breddarna är fastskruvade så nu är det bara resten kvar Citera
mhdin April 23, 2013 Report April 23, 2013 Härligt Christian nu börjar det likna nåt, kul att nån mer kör med lite bredd på fälgarna. Citera
Christian Lindén April 24, 2013 Author Report April 24, 2013 Härligt Christian nu börjar det likna nåt, kul att nån mer kör med lite bredd på fälgarna.Jo tyckte den kändes lite tam innan men nu känns det genast bättre Citera
Christian Lindén June 16, 2013 Author Report June 16, 2013 Nu har man varit för första rivstartskörningen med den också rakt ut från bilprovningen utan ändringar från regg bes 13.1 160km/h blev det, som ni hör så har utväxlingen skurit och går så tungt på belastning att man skulle kunna steka ägg på klumpen när man kommer till depån, så nu är klumpen påväg loss från bilen och ska lämnas tillbaka till han som monterat den, gör om gör rätt... Känns som att slutfarten borde vara nästan 20km/h högre Citera
mhdin June 16, 2013 Report June 16, 2013 Surt när inte bitarna håller, men skaplig tid ändå.Lägg gärna upp en ny film när det funkar ännu bättre. Citera
Anders Lindström June 17, 2013 Report June 17, 2013 Kul att få "åka" med! Utväxlingen sjöng verkligen (på sista versen tro ). Jättefint bygge du har . Citera
Christian Lindén June 17, 2013 Author Report June 17, 2013 Jo rasade ett lager i klumpen ifjol och har haft den inlämnad på lagerbyte och översyn och det känns som att den måste vara felmonterad för det går sjukt tungt men ska riva ner i vecka och kika hur det ser ut! Kul att ni gillar den Förhoppningsvis blir det lite konbana på söndag också Citera
Christian Lindén July 15, 2013 Author Report July 15, 2013 Nu har jag hunnit med en sväng till Gatebil på Rudskogen med några kompisar och det var ju hur kul som helst Problem med däckstuds och på tok för trög styrning för drifting så det blev ganska lugnt med sladdandet men i övrigt funkade allt perfekt! Vi ställde upp laddet lite så nu går den på 0.85kg och det räckte då för att hålla undan för en camaro 67 med Corvette z06 drivlina inkl 540hk LS7 i så den borde ju ge kring 500 nu bes motorn Citera
mhdin July 15, 2013 Report July 15, 2013 Härligt Christian, en liten film måste du försöka fixa. Citera
Christian Lindén July 21, 2013 Author Report July 21, 2013 Liten film från mobilkamera, har mera från gopro men måste klippas ner Citera
Recommended Posts