Rob February 14, 2009 Report February 14, 2009 Hej !Eftersom mina mätare ej fungerar förutom hatigehtsmätaren ( som knappt fungerar iheller)på min 68 HT så tänkte jag ge mig på skiten.Efter kollat kopplingsschema och följt kablar märkte jag att kablarna inte var inkopplade i hörnet vid passagerar sidan(!!).Koppla in det och följde resten a kablarna,men..jag såg att två svart-blå eller svart vit (blekta) ej är kopplade till vid hjulhuset bak.Var ska dessa kopplas?Har sökt och sökt utan att hitta vilka kabel färger är till vad osv.finns det något schema någonstans som man kan se exact var alla kablar ska kopplas?Mvh Rob Citera
JohnB February 14, 2009 Report February 14, 2009 Hej !Eftersom mina mätare ej fungerar förutom hatigehtsmätaren ( som knappt fungerar iheller)på min 68 HT så tänkte jag ge mig på skiten.Efter kollat kopplingsschema och följt kablar märkte jag att kablarna inte var inkopplade i hörnet vid passagerar sidan(!!).Koppla in det och följde resten a kablarna,men..jag såg att två svart-blå eller svart vit (blekta) ej är kopplade till vid hjulhuset bak.Var ska dessa kopplas?Har sökt och sökt utan att hitta vilka kabel färger är till vad osv.finns det något schema någonstans som man kan se exact var alla kablar ska kopplas?Mvh Robhttp://www.themustangshop.com/resources.cfm Citera
Rob February 14, 2009 Author Report February 14, 2009 Hej!Det schemat hade varit kanon om man kunde läsa ut något av det.Tack för hjälpen iaf Vad jag vill veta är var dom ska kopplas eller vad dom är till för eller om dom är jordkablar.Mvh Rob Citera
JohnB February 14, 2009 Report February 14, 2009 Hej!Det schemat hade varit kanon om man kunde läsa ut något av det.Tack för hjälpen iaf Vad jag vill veta är var dom ska kopplas eller vad dom är till för eller om dom är jordkablar.Mvh RobProva her då;http://www.hammar.dyndns.org/~djhamma/w ... ng1968.htmJohn Citera
Rob February 14, 2009 Author Report February 14, 2009 Hej igen.Det schemat var bra verkar som kablarna jag prata om skall vara till lampor.Men som sagt mina mätare funkar inte förutom hastighetmätare.Den funkar ju sisådär eftersom den hoppar upp och ner.vad kan felet vara på den då? Oljemätare är helt död samma som temp mätare Tips uppskattas om hur man skall gå till väga. Citera
Lars Oscarsson cmc383 February 14, 2009 Report February 14, 2009 Hej.Har du försökt med att jorda kablar till givare för oljetryckoch temp, vid gjordning och tändning påslagen skall mätarege fullt utslag. Gör mätarna fult utslag är det givarfel, anslut inte jordningenmer tid än nödvändigt för att kunna se utslag. Citera
JohnB February 14, 2009 Report February 14, 2009 Men som sagt mina mätare funkar inte förutom hastighetmätare. Den funkar ju sisådär eftersom den hoppar upp och ner.vad kan felet vara på den då? Ut med hastighetsmetaren. Rengjør og smørja. Byt hastighetsmetarkabel. Sen funkar den;-)John Citera
Rob February 15, 2009 Author Report February 15, 2009 HejTack för tipsen.Lars hur gör man denna jordnings sak?ta en vanlig kabel bara och sätta mot chassi eller?Vilken av pinnarna på mätarna ska den vara på då?Mvh Rob Citera
Rob February 15, 2009 Author Report February 15, 2009 Var ute och testa ifall jag kopplat in bensinmätaren rätt och det hade jag gjort :DJag tror ej att mätarna är i sönder pga bensin och hastighet funkar,antagligen är det väl så att förra ägaren inte kopplat in något alls nästan...efter sin så kallade renovering . Citera
Lars Oscarsson cmc383 February 15, 2009 Report February 15, 2009 Hej Rob.Jorda kabeln som sitter på givaren i motorrumet för att se om mätaren ger utslag, jorda en i taget. Citera
Recommended Posts