Jump to content

Recommended Posts

Hej !

Eftersom mina mätare ej fungerar förutom hatigehtsmätaren ( som knappt fungerar iheller)på min 68 HT så tänkte jag ge mig på skiten.

Efter kollat kopplingsschema och följt kablar märkte jag att kablarna inte var inkopplade i hörnet vid passagerar sidan(!!).Koppla in det och följde resten a kablarna,men..jag såg att två svart-blå eller svart vit (blekta) ej är kopplade till vid hjulhuset bak.Var ska dessa kopplas?

Har sökt och sökt utan att hitta vilka kabel färger är till vad osv.

finns det något schema någonstans som man kan se exact var alla kablar ska kopplas?

Mvh Rob

Hej !

Eftersom mina mätare ej fungerar förutom hatigehtsmätaren ( som knappt fungerar iheller)på min 68 HT så tänkte jag ge mig på skiten.

Efter kollat kopplingsschema och följt kablar märkte jag att kablarna inte var inkopplade i hörnet vid passagerar sidan(!!).Koppla in det och följde resten a kablarna,men..jag såg att två svart-blå eller svart vit (blekta) ej är kopplade till vid hjulhuset bak.Var ska dessa kopplas?

Har sökt och sökt utan att hitta vilka kabel färger är till vad osv.

finns det något schema någonstans som man kan se exact var alla kablar ska kopplas?

Mvh Rob

http://www.themustangshop.com/resources.cfm

Hej!

Det schemat hade varit kanon om man kunde läsa ut något av det.

Tack för hjälpen iaf :)

Vad jag vill veta är var dom ska kopplas eller vad dom är till för eller om dom är jordkablar.Mvh Rob

Hej igen.

Det schemat var bra :)

verkar som kablarna jag prata om skall vara till lampor.

Men som sagt mina mätare funkar inte förutom hastighetmätare.

Den funkar ju sisådär eftersom den hoppar upp och ner.vad kan felet vara på den då?

Oljemätare är helt död samma som temp mätare :(

Tips uppskattas om hur man skall gå till väga.

Men som sagt mina mätare funkar inte förutom hastighetmätare. Den funkar ju sisådär eftersom den hoppar upp och ner.vad kan felet vara på den då?

Ut med hastighetsmetaren. Rengjør og smørja. Byt hastighetsmetarkabel. Sen funkar den;-)

John

Hej

Tack för tipsen.

Lars hur gör man denna jordnings sak?ta en vanlig kabel bara och sätta mot chassi eller?

Vilken av pinnarna på mätarna ska den vara på då?

Mvh Rob

Var ute och testa ifall jag kopplat in bensinmätaren rätt och det hade jag gjort :D:D

Jag tror ej att mätarna är i sönder pga bensin och hastighet funkar,antagligen är det väl så att förra ägaren inte kopplat in något alls nästan...efter sin så kallade renovering :evil: .