Mustang 2005-2014
Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 2005-2014
2 941 topics in this forum
-
såg denna bil idag när jag satt o läste bilsport på nätet, ruskigt snygg... http://www.bilsport.se/news.php?id=51348
-
- 5 svar
- 1,3k visningar
-
-
Det bästa vinternöjet är att blåsa onödiga pengar på Mustangen! Jag har nu uppdaterat inredningen med lite chrome: * Ljusknappen * Klimaknapparna * Vxl-spaken * Ram runt vxl-spaken * Handbromsen * Ram runt mugghållarna Passade även på att slänga dit en chromat tanklock! Vad tycks? Svårt att få bra på bild tyvärr.
-
- 6 svar
- 1,4k visningar
-
-
Jag satt o fundera på en sak, går det att Etanol konvertera en Mustang 05:a?? Björne
-
- 12 svar
- 2,4k visningar
-
-
Tja, har stoppat undan min -05:a i ett garage och har några följdfrågor sen mina tidigare inlägg: - Hur viktigt är det att varmköra den då och då? Farsan har slängt upp en stor hög grus mitt i upp/nedfarten. Det enda sättet att få ut den är att göra på gräsmattan som lutar och är halkig. Kommer troligen inte att få upp bilen igen. - Hur viktigt är det att underhållsladda batteriet? Kan inte inebära någon fara för bilen om jag inte gör det eller? Någon som vet vart jag kan köpa ett billigt skynke som skyddar mot dam? Måste vara filt/tyg på insidan!
-
- 4 svar
- 1,2k visningar
-
-
Som nybliven Mustang-ägare stöter jag hela tiden på nya konstigheter, tur att här finns trevligt folk med lite erfarenhet! Stereon går IBLAND på tändningen, dvs den slår av när jag tar ur nyckeln, dock ej alltid, ibland spelar den glatt vidare, vet ej om detta beror på att Mussen gillar hårdrock eller om det spelar någon roll i vilken ordning man slår av lyset eller slår av tändningen..., någon som känner till detta??
-
- 9 svar
- 1,9k visningar
-
-
Vad tror ni om detta: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=230192500709 Man har det hemma inkl.frakt för ca. 220:- Enligt firman är det samma chip årsmodell 1990 - 2007. Jag ställde en fråga om det verkligen kan stämma, fick detta svar: ------------------------------------------------------------------------------ Thank you for your email inquiry. Yes, the Rapid Velocity Performance Module is compatible with the both engines that you are inquiring about as long as the engine is Not Turbo, Diesel and or Supercharged. The Rapid Velocity Performance Module is installed to the existing wiring harness of your IAT or Intake Air Temp Sensor. We provi…
-
- 3 svar
- 1,1k visningar
-
-
-
Har köpt en Mustang GT cab från USA.20tums Chip Foose fälgar .3000 svenska mil har den gått.Mussen hittade jag själv på traderonline .Mussen står californien.Skall ha hjälp att ta hem den till sverige,kommer om cirka 5 veckor,skall bli spännande. Lite frågor angående besiktningen .behövs bullerprov,byta blinkers bak,behövs sidoblinkers.Vet ni något annat att tänka på inför bilbesiktningen?Tacksam för svar. Vad tycker ni om Mustangen?EVERT CMC1622
-
- 9 svar
- 2,3k visningar
-
-
Jag har precis införskaffat mig en Mustang GT -05 så jag är ny här på forumet! Funderar på att byta fälgar, tänkte kolla om det finns något intresse här för mina 20" chromefälgar?? Priset vet jag inte, typ 15.000:- bör jag väl få. 2 däck är ok, 2 är dåliga, 1 fälg har lite chromesläpp. Även scoopen/locken på bakre sidorutorna blir till salu.
-
- 17 svar
- 2,8k visningar
-
-
Hej alla Musse ägare har i dagarna blivit ägare till en Mustang 05:a har nu lite funderingar. Var skaffar jag en Svensk Manual?? Finns det några bra sidor på tillbehör o. dy. Pelle Bäck
-
- 3 svar
- 1,1k visningar
-
-
Har en fråga angående nyinstallation av stereo. Funderat bra länge nu på att stoppa in ngn dvd mediaenhet och har hört att det ska finnas ngn omkopplingskontakt från den amerikanska "DIN-kontakt" som sitter i mussen till en europeisk. Vill ju helst inte klippa av kablarna ifall jag vill installera shaker 1000 igen ngn gång. Men när jag kollade med stereomontören sa han att ngn har ensamrätt på denna import.. NGN SOM VET MER! ? Ps. Lite osäker på om det heter DIN kontakt men gjorde en chansning och hoppas ni förstår vad jag menar..
-
- 5 svar
- 2,3k visningar
-
-
Jag köpte en -05 GT för några veckor sedan som nu står avställd till våren. Ni som har bytt utväxlingen på bakaxeln - vad har ni bytt till? - vad blev skillnad i prestanda? - hur mycket ökade soppaförbrukning? Vill ha en roligare rödljusräcer K&N öppet luftfilter Någon som bara har bytt till öppet luftfilter? Vad blev skillnaden förutom lite brölande ljud? Fins det några andra lättare och billigare ingrepp som gör bilen roligare?
-
Hej, Jag tycker det ser mycket snyggare ut att inte ändra till att blinka med backljusen bak utan använda orginal konfigurationen att man blinkar med bakljusen, dock så tycker dom inte det är lika kul på besiktningen... Är det någon som har något tipps på någon enkel lösning med någon switch man kan sätta i bagaget så man kan göra den "besiktningsvänlig" när man behöver
-
- 10 svar
- 2k visningar
-
-
jag fick ett tips att en JDM tune skulle va bra till min bil men va e en JDM tune för nått? Och är det någon som vet vart man kan få tag i en sådan? Mvh Björn
-
- 2 svar
- 830 visningar
-
-
Kör idag en orginal GT 05 med endast Steedas Cai och tune. Skulle vilja förbättra prestandan mer. Kompressor är både rätt dyrt och tydligen osäkert om det går att igenom besiktningen, Det krävs också en hel del andra uppgraderingar av bilen om jag fattat saken rätt. När jag kollar runt lite på nätet hittar jag en massa prylar som tillverkarna påstår skall ge si och så många hk extra, throttle bodies, undredrive pulleys,intake spacers, charge motion plates, X-pipes, axle back etc.etc. Känns som man ska ta dessa Hk höjande siffror med en stor nypa salt. Det är en djungel för en novis som mig. Därför undrar jag om någon kan någon rekommendera mig hur jag skall få en hyfsa…
-
- 10 svar
- 2,2k visningar
-
-
Hej, hur förvarar ni era Mustanger under vintern? Jag saknar tak att ställa mussen under! Får se om jag lyckas hitta något före vintern. Behöver därför tipps och råd och tipps om bästa sättet för förvaring utan tak!
-
- 20 svar
- 4,2k visningar
-
-
-
Någon som vet vart man kan få tag i Lustgas Kit till Mustang -05 och som e datorstyrt som gör att det funkar bättre o effektivare i motorn... vet att dom har det till Ford Focus. helst ska det va ifrån Usa. Mvh Björn Pettersson
-
- 0 svar
- 825 visningar
-
-
Hej Såg på lite bilder här på forumet att när ni har dimljusen på så har ni väldigt svaga p-ljus. Vilket ser grymt snyggt ut... När jag slår på mitt p-ljus och sedan dimljus så har jag halvljus styrka i dom vanliga lysena, det blir inte lika svagt som ni har förrän jag drar handbromsen då släcker den ner höger sida och vänster blir svag. Har ni moddat detta eller har dom kopplat fel i min? Mvh Freddan
-
- 0 svar
- 805 visningar
-
-
Fasiken vad kul det är! Folk tjohar, vinkar och ger tummen upp. Byggubbarna vid E4 Kistan stannar upp och pekar på bilen. Skyll inte på mig om bygget blir försenat Det är mitt bästa bilköp någonsin. Känner man sig lite nere är det bara att ta ut bilen på en sväng så käns alla problem som bortblåsta! Det är en bra investering för välbefinandet och god hälsa
-
- 5 svar
- 1,8k visningar
-
-
Ville bara belysa detta igen att om man känner för att trimma sin GT med kompressor så kommer man inte bara köra sönder automatlådan (om man råkar ha en sådan). Man kommer dessutom köra sönder katalysatorerna. Vill man köra med kompressor skall man antingen ha en preppad automat eller manuell låda, och man bör byta ut sina originalkattar mot racekattar istället. Originalarna har svårt att klara trycket. Ligger på ca 17 000kr. Fler erfarenheter från er som kör kompressormatat?
-
- 4 svar
- 2k visningar
-
-
Är nyfiken på bränsleförbrukningen på de nyare Mustangerna. Hur mycket drar en -05 och senare med V8 ? Kenneth cmc 1860.
-
- 6 svar
- 3,9k visningar
-
-
Det var någon som berättade i ett av mina tidigare inlägg att det är träff vid McDonalds - Årsta varje Onsdag. Någon som ska dit nu på onsdag? Vore kul att få träffa några andra med en Mustang 2005+
-
- 0 svar
- 922 visningar
-
-
Hej igen, Fick ett namn av en kille på Ford Motorsport Club Sweden som arbetar med att plocka hem bilar från USA. Han rekommenderade en kille som heter Pierre och har arbetat på Arlanda Bilcenter. Jag ringde till Arlanda Bilcenter och de hade mobilnumret till Pierre. De berättade även att han körde heltid med detta nu. Jag snackade med Pierre och han berättade i detalj varenda kostnad som tillkommer vid import (se nedan). Han samarbetar med en kille i Cranston, USA. Han i USA sköter betalningarna, prutning, kontroll, lastningen på båt samt ser till att alla papper fins med. Deras arvode är 20 000 kr + transport från säljaren till fraktfartyget. Det känns ok tycker jag. El…
-
- 7 svar
- 4,4k visningar
-
-
Lägger ut lite bilder på vår Mustang GT-05 som står i Californien-Long Beach och väntar på att bli skeppad till Sverige. Ge gärna ett omdömme om bilen vad ni tycker. Mustangen kommer till Göteborg 20 Dec. Evert CMC 1622
-
- 4 svar
- 1,3k visningar
-