Jump to content

croceye

Medlemmar
  • Inlägg

    56
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

croceye's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Jag har handlat nästan uteslutet från Lethalperformance.com. Bra service och det har aldrig varit några problem för mig.
  2. Jag pressade ner kammarna førsiktigt,ennu enklare med topparna løsa.Ang timing ? iom att frontkåpan ær borta har du vel full koll på det. Fredrik A Visserligen, men då gäller det att topparna står exakt rätt tillsammans med veven när jag sätter dit topparna. Jag vet inte riktigt hur mycket jag har att spela på om jag måste justera kam/topp. Nån som har en idé?
  3. Inga problen att byta kammar utan specialverktyg,anvænd en svetstång att låsa kammarna nær du lossar kammdrevet. Lås kedjan med en kil av plast(jag gjorde en av en skærbræda i teflon o satte en svetstråd på)føre du lossar drevet ,så att inte kedjan kuggar øver på vevaxeln. Sen slæpper du kamøverfallen lite itaget,var noga att vipporna ligger rætt nær du drar ner øverfallen igen. Fredrik A Isär får man alltid allting Hur får jag dit kammen sen då? Pressar ner vipporna när jag drar överfallen? I mitt fall har jag tagit bort topparna eftersom blocket ska bytas. Det jag är orolig för är om jag slår i ventilerna med kolvarna när jag timar motorn... vipporna ska ju gå i efter att topparna är på och motorn är timad.
  4. Är det någon som bytt kam utan Fords verktyg? Min motor har råkat ut för lite för mycket laddtryck - en vevstake är kortare... jag har rivit topparna men vill plocka isär dem för rengöring och min plan med ett annat verktyg visade sig inte fungera Ford PN: 303-1039 http://www.denlorstools.com/home/dt1/pa ... _3_va.html Annars kanske det är någon som kan tänka sig att låna ut, hyra ut eller sälja sitt verktyg?
  5. Är det någon som vet om FRPP's head stud kit M-6014-C347 passar våra 4.6l alu motorer med orginal toppar? Det står att de passar 289 men alla 289 motorer/toppar är väl inte likadana?! http://www.fordracingparts.com/parts/pa ... ield=11932
  6. Byt batteri. Min 05 dog helt också efter att ha stått i några dagar. Det tog också laddning direkt och "indikatorn" visade grönt men orkade ändå ingenting. Förra året tog det dock lite längre tid innan den dog, nån vecka orörd. Om batteriet är original är det nog dax att byta. Jag köpte ett Varta på Autoexperten för runt 1700kr. Betydligt mer AH på det nya än original dessutom
  7. Om du anda ska byta alla pulleys, sa ar det knappt vart modan att byta till ett 8-rib kit. Finns bara en vag att ga om man vill ha ett riktigt bra, sakert och uppgraderingsbart kit som inte kommer slira och det ar Steeda's Belt Drive Kit. Da far du ett 10-Rib kit som ar ett dedikerat system som enbart driver din Whipple. Mindre forluster, inget slir och riktigt snyggt! Vi inkluderar detta i dom flesta av vara Whipplekit som vi bygger, speciellt om man ska kora lite hogre ladd. Givetvis ar ett 8-Rib battre an original 6-rib, men for pengarna som ett vanligt 8-rib kit kostar sa ar det vart att spara ett par manader langre och satsa pa det basta. http://www.steeda.com/products/whipple_accessory_blower_drive.php ErikC, på Steedas hemsida står det att man måste modda orginalhuven lite. Vet du vad det innebär? Är det bara att ta bort "linern" eller är det nåt annat man måste göra?
  8. Om du anda ska byta alla pulleys, sa ar det knappt vart modan att byta till ett 8-rib kit. Finns bara en vag att ga om man vill ha ett riktigt bra, sakert och uppgraderingsbart kit som inte kommer slira och det ar Steeda's Belt Drive Kit. Da far du ett 10-Rib kit som ar ett dedikerat system som enbart driver din Whipple. Mindre forluster, inget slir och riktigt snyggt! Vi inkluderar detta i dom flesta av vara Whipplekit som vi bygger, speciellt om man ska kora lite hogre ladd. Givetvis ar ett 8-Rib battre an original 6-rib, men for pengarna som ett vanligt 8-rib kit kostar sa ar det vart att spara ett par manader langre och satsa pa det basta. http://www.steeda.com/products/whipple_accessory_blower_drive.php Jag har kikat på deras system men det är rätt dyrt, 1250usd, med annan pulley kostar det en extra 270usd. En "vanlig" pulley kostar 150usd. Med frakt, tull och moms blir det en merkostnad på ca 850usd mot ett 8-rib. Om jag kan plocka ihop ett 8-rib som ett "snikbygge" så sparar jag ytterligare lite dollares. Mer pengar över för en watts link, DS, utväxling mm som står på önske listan!
  9. Jag vill ha ett 8-rib belt istället för nuvarande 6-rib på min Whipple kompressor. De färdiga kit som finns kostar skjortan. Dock ska man kunna installera pulleys från lite äldre truckar som har 8-rib orginal. Nån som vet vart jag kan få tag i 8-rib pulleys? Jag vet att 2001 Ford Excursion har 8-rib men hittar inga beg delar på nätet från den :-(
  10. Vad skiljer dem åt då?
  11. Stor stor skillnad blir det. Jag har sjalv testat denna pa bana : http://www.steeda.com/products/steeda_w ... k_s197.php och skillnaden var som dag och natt. Steeda's variant anvands av valdigt manga i American Iron serien sa kika pa den ocksa. Foresten sa har val Techo kursat for ett par manader sen? Dom svara inte pa telefon langre iallafall! Visste inte att de kursat.... Hittade det nu på flera andra forum Mellan Steedas och Fays så är ju den senare bra mycket billigare och de ser ju ut att vara rätt lika.
  12. Funderar på att köpa en watts link till bakaxeln. Är det nån här som har en? Jag har läst en del på lite amerikanska forum och det verkar som det blir en stor skillnad både vid normal körning men såklart mest på bana. Helst en sån här http://www.techcointl.com/Watts-Link-a/138.htm men ekonomin kommer nog låta det bli en http://www.fays2.net/fays2_watts_link_11_.html Vore kul att höra andras synpunkter!
  13. Man använder en vacuumpump som man sätter på bromsvätskebehållaren. Sen dumpar man kopplingen 3-4 gånger. Enda sättet. Det är HELT omöjligt annars. Jag använde damsugaren.... blir vacum med den också! Gick åt lite tejp men billigt
×
×
  • Create New...