Mustang 2015+
Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 2015+
599 topics in this forum
-
Hej Flyttat från Tennessee och tagit med min Mustang. Nu behöver man ju skylt fram med till registreringsbesiktningen, men inte säker på hur bekväm jag är med att borra upp hål för den. Är det bara att köra, och behöver jag sätta muttrar osv bakom, elelr är det förberett med gängor bakom nedsänkningarna? Alternativt, funkar tejp/velcro etc? MVH Rasmus
-
-
- 2 svar
- 861 visningar
-
-
Bakspegelsprojektorn - den som projicerar hästen på marken - är det fler än jag som fått fel på den? Gissar att det är nån folie, eller fukt, som gör att Mustang-loggan inte projiceras rätt. Det ser ut som ett vårtsvin, för att citera min dotter :D Spelar ingen egentlig roll för egen del, får väl åtgärda det på garantin vid någon service.
-
- 3 svar
- 857 visningar
-
-
Vad är det för skillnad på alla begrepp ex GT, 500 , 550, BOSS, Sportback, shelby.. vad har jag för någon modell är det nåt jag har osv .. man verkar inte inte hitta så mycket på nätet mesta dels man hittar är mot skillnad mot shelby ..är det nån som kan light me så vore det kanon! mvh
-
-
- 4 svar
- 849 visningar
-
-
-
- 2 svar
- 847 visningar
-
-
Hejsan har precis bytt upp mig från en manuell Gt cab 2007 till en manuell GT cab -2016 Blev en Magnetic 2016 Gt med bara 1000 mil på mätaren Svensksåld . Är så sjukt nöjd med bilen och jag tycker manuellt är klart roligare och råare än automat. Ford Store sa det är väldigt ovanligt med just manuell och cabbe. Det är väl vissa saker som skiljer med mot automat? 6 kolvsok iställlet för 4 kolv. Launch Control också Den har Custompaket 2 . Stämmer det att det inte finns så många? Letade ganska länge innan en manuell dök upp .
-
- 4 svar
- 846 visningar
-
-
Behöver köpa 4 sommar däck. Vilken model har bäst väggfäste till rimlig pris. Vart ska man köpa. tacksam för tips.
-
- 4 svar
- 843 visningar
-
-
Jag la idag märke till att Dagens Industris helgbilaga 18/6 har en helsidesannons! -se bilaga.
-
- 0 svar
- 839 visningar
-
-
Fler som har märklig förbrukningsmätare? Jag har km/liter istället för lit/100km som det brukar vara. Kan man ändra detta?
-
- 2 svar
- 836 visningar
-
-
Hej alla! Någon som har monterat en sådan här båge? Hur funkar det med vindavvisaren? https://www.americanmuscle.com/cdc-black-lightbar-2015.html Mvh. /P-O
-
- 2 svar
- 836 visningar
-
-
Hej. Jag har en Mustang GT -17. Framrutan har fått ett stenskott, och jag tänkte byta den. Jag undrar nu om någon har tips på vart man ska lämna in sin Mustang? Har någon nån erfarenhet av detta, vart är det bra/dåligt? Jag bor i Karlstad, så gärna i staden eller i närheten! Tack för hjälp. Joel!
-
- 1 svar
- 835 visningar
-
-
Jag fick möjlighet testa en manuell GT 5.0 av 2019 årsmodell men blev lite besviken . Den kändes inte alls lika pigg och rolig att växla som min GT 2016. Vad jag förstått är den nya inte lika tätstegad utan har överväxel på både 5 ,6 växeln. Den högre effekten märktes inte alls . Fler som har samma erfarenhet?
-
- 5 svar
- 832 visningar
-
-
Funderar på att kanske måla bromsoken i samma färg som bilen dvs röda. Är det någon annan som gjort det och är nöjd med resultatet? Eller ska man bara snygga till bromsoken bak. Tycker dock det känns lite tråkigt att isåfall behöva måla över ”Brembo” loggan i framoken. Kanske det finns en lösning på det med, Hållbart klistermärke?
-
-
- 12 svar
- 831 visningar
-
-
Råkade ut för sjunkande däcktryck när bilen kördes över 100km/h. Det visade sig vara ett hål i däckventilen mot fälgen som orsakade detta, tätt i låg fart men mycket pys i hög fart. Däckhandlaren beställde ventil och sensor hos Volvo som monterades idag, priset hos Volvo var 295:- för ventil inkl ny sensor så krångla inte med import och tänk på att EU-bilar inte har samma sensorer som i USA. Se bara till att fixa instruktioner för sensorinlärning för det var av den lite mer ovanliga sorten, en lång harang av tändning av-på broms mm sedan tutade bilen och en sensor i taget aktiverades med tut mellan varje. Tog en stund innan däckfirman lurade ut detta, innan…
-
- 0 svar
- 831 visningar
-
-
Som rubriken lyder hur sänker man alertvolymen när man lyssnar på radio ex så när nåt har hänt trafikfara eller nyheter så är den volymen 3 gg högre än den volymen jag har satt från början, risk att spräcka högtalare ifall man har hög volym
-
-
- 6 svar
- 823 visningar
- 1 follower
-
-
Spännande! Ford släpper en Mustanghybrid 2020 som ska leverera V8 kraft. Kul, även om jag hoppats på en ren electric version. http://money.cnn.com/2017/01/03/technology/ford-mustang-hybrid/
-
- 1 svar
- 820 visningar
-
-
-
Jag hittar ingenstans där vi kan ställa in så man får guidelinjer på backkameran. Tittar man under kamerainställningar så ser det ut som dom ska vara inställda men när man backar så finns dom inte. Någon som kan hjälpa?
-
-
- 4 svar
- 816 visningar
-
-
Någon som vet om man kan programera fjärren så man kan starta bilen med den? Har sett att det finns en annan fjärrkontroll Är en 2016 5.0
-
- 1 svar
- 816 visningar
-
-
-
Efter att min telefon har blivit lagad och återställd försöker jag lägga in fordpass igen. Har laddat ner appen till telefonen och klickat ja tillåt alla avtal. och den står och laddar sen händer inte mer kommer inte vidare i bilen står det på appen att den sammlar information. vad ska man göra för att kringå det här den kan väl inte ladda hur länge som helst ?
-
-
- 2 svar
- 810 visningar
-
-
Det har kommit in ny version av Mustang till Ford som heter 55 edition. Det är nya original 19" fälgar, stripes som går från luftscoopen på huven och bakåt som skiftar från svart till bilens färg samt stripes längs nederkanten på sidan av dörrar och skärmar. Klädsel och dörrpaneler i skinn/mocka och kolfiberpaneler på instrumentbrädan. Denna option verkar kosta 35 000 enligt prislappen för bilen.
-
- 10 svar
- 808 visningar
-
-
Så har man lekt lite i helgen med spacers. Om man har original hjul på sin Musse 2015-> så är 20mm den perfekta måttet på spacern för att få fälgarna att ligga flush med skärmkanten. Men det funkar inget bra på någon av original fälgarna. De smidda silverfärgade har inga urfräsningar alls och de svarta har endast 5mm, men det behövs 12mm för att de skall funka. Så oavsett vilken original fälg du har måste bultarna kapas eller så får man ta 30 - 35 mm spacer, men då hamnar däcken utanför skärmkanten.
-
- 3 svar
- 805 visningar
-
-
När jag mätte upp spänningen på batteriet i min GT -15 häromdagen så låg den på knappt 12 V. Laddade upp batteriet med Ctec laddare som dagen efter uppladdningen visade 12,58 V. När jag efter tre, fyra dagar gör en ny uppmätning visar instrumentet 11,98 Volt. Kan man säga att detta är normalt eller är det dags att införskaffa ett nytt batteri? Kan tillägga att bilen är avställd och har inte rörts efter laddningen. /Bosse N
-
- 12 svar
- 799 visningar
-
-
16 sålda hittills i år mot 101 förra året. Inte många facelift som kommer finnas alltså.
-
-
- 3 svar
- 798 visningar
-