Jump to content

Lindermedia

Klubbmedlem
  • Inlägg

    32
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  • Days Won

    3

Lindermedia last won the day on 23 december 2021

Lindermedia had the most liked content!

Medlemsinformation

  • CMC
    5094
  • Region
    Sydost
  • Stad
    Karlskrona
  • Yrke
    Mediaproducent
  • Intressen
    Bilar, motorsport, fot, film , resor

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Lindermedia's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Week One Done
  • One Month Later

Recent Badges

9

Omdömespoäng

  1. Min vibrerade i lite högre hastighet men gick så långt dom fick byta bakaxeln innan det blev bra . Tack o lov gjordes detta innan garantin gick ut .
  2. Detta skall tydligen vara den nya Mustangen. Den skulle ju presenteras 14/9 men inga officiella bilder ännu dessa skall tydligen vara läckta bilder. interiören gillar jag personligen inte alls
  3. Jag hade med vibrationer på min 2016 manuell som tog rätt lång tid åtgärda. Började med kolla kardan sen byte av fler delar i bakvagnen men slutade med byte av hela bakaxeln och då blev det bra med en månad kvar av garantin . Mina vibrationer kändes bara i 120 km/h
  4. Då har jag med fått problem med AC på min 2016 . Lagom till jag skulle åka tvätta innan vintervilan började rutorna imma igen . Och kompressorn slår ej till. ( testade i varmhall ) Efter felsökning hos Ford konstaterar dom det är Evaporatorn som sitter inne i bilen . Ett stort jobb byta denna då hela panelen måste rivas . Bilen är Svensksåld och gått 2500 mil , borde verkligen inte en sån del hålla längre? Har säkert ägt 30-40 bilar med Ac men aldrig varit med om denna delen gått sönder. Är ni fler som råkat ut för detta ?
  5. Har alltid tyckt dom röda bakljusen på Usa versionen är snyggare men har ju inte orange blinkers så måste byggas om . Fick tipset att VLand säljer kompletta bakljus med inbyggd orange led så köpte ett kit röda som dessutom är faceliftmodellen . Dom har 5 mode och det sekventiella är så snyggt . Allt var plug & play på min Svensksålda 2016 . Dom säljs via Amazon med . Priset runt 5500 sek Det finns även rökfärgade och klarglas med samma system En bild före och efter. Jag tycker det blev ett lyft
  6. 15-17 har inte partikelfilter och sen är den manuella lådan betydligt roligare än den som kom 2018 med od på 5 och 6 an . Sen är det många som gillar utseendet bättre innan facelift . Och om man tittar framåt i tiden kommer det kanske bli omöjligt tillverka motorstarka V8 motorer med dom kommande avgaskraven utan elinblandning . Så tror dessa kommer hålla sig bra i värde
  7. Sen när började SBP bry sig om främre nummerskylten? Har besiktat med egna skyltar och till o med utan skylt tidigare. Nu blev det underkänt för en i USA format som ser exakt ut som en ” äkta”. Känns väldigt petigt . Fler som råkat ut för det?
  8. En annan positiv sak är däcken. En väldigt stor skillnad på vägegenskaperna mot original Pirelli. Trots bredare däck så spårar bilen väldigt lite jämför med originaldäcken
  9. Om din bil har originaldäck Pirelli P Zero så har dessa väldigt dåligt grepp speciellt vid kall väderlek. Upplevde samma sak med min manuella. Bytte hjul nu till 20 tum med Michelin Pilot Sport 4 det blev en helt annan bil att köra.
  10. Nu har jag satt på dom smidda hjulen jag köpte av en annan medlem i vintras. Och så sjukt nöjd dom passade perfekt nu skall det bara dit en sänkningssats. Fälgarna heter RSR 901 20x10 och 20x11 med Michelin Pilot Sport 4 . 275 fram 305 bak.
  11. Den manuella i 2015-17 känns mycket bättre stegad . Varför ändrades det till 2018 ? Avgasregler?
  12. Jag fick möjlighet testa en manuell GT 5.0 av 2019 årsmodell men blev lite besviken . Den kändes inte alls lika pigg och rolig att växla som min GT 2016. Vad jag förstått är den nya inte lika tätstegad utan har överväxel på både 5 ,6 växeln. Den högre effekten märktes inte alls . Fler som har samma erfarenhet?
  13. Min bil har stått ganska länge och nu är den strömlös . En 2016 cab manuell. Tog mig in i bilen med nyckelbladet, men när jag sätter på laddaren ( Cteck) drar larmet igång och går ej stänga av . Batteriet är helt tomt så gick ej slå på tändningen .Kopplade loss batteripolen och låter den ladda nu . Men nu säger Ford det sitter ett backupbatteri till larmet som kanske måste kopplas loss . Eller kommer allt bara funka som vanligt igen när batteriet är uppladdat?
×
×
  • Create New...