November 14, 200420 yr comment_10586 En kompis till mig har en -75 chevrolet nova som har 183hk. Han påstår att han får 350 hästar om han byter kamaxel. Kamaxeln går på cirka 1000 kronor och ska enligt honom ge 170 hästkrafter mer i en omodifierad cheva 350 smallblock. Jag tror inte ett dyft på att det ska vara så mycket lättare att trimma en cheva V8 än en ford V8.. och så mycket billigare. Hur mycket effektökning är normalt vid byte av endast kamaxel?
November 14, 200420 yr comment_10588 Jo hej du din polare låter som en typisk avunsjuk skitsnackande Cheva ägare.Kan förstå det då dom bara har 1st IKEA motor att leka med. Effekten ligger aldrig i bara en kamaxel. Hela systemet jobbar ihop. Insug+kam+toppar+kompressionHar man en 75 Nova med 8.0 i komp och smogtoppar så kan han på sin höjd matcha en Nissan Micra! Cheva är grymt mycket billigare dock! Tyvärr betyder ju mängden=billigt! Synd att Ford aldrig bestämde sig för ett färre antal motortyper.302'' är det enda som Ford kan konkurera med. Ett longblock orginal är faktiskt lika billigt som cheva
November 14, 200420 yr Author comment_10599 Jo jag tyckte att det lät alldeles för lätt det där Till min V6:a ska det tydligen finnas en kent kam som ska ge 15 hk i omodifierad motor.. men den går på nästan 4000 ny Det är ju iaf lite mer troligt
November 18, 200420 yr comment_10701 "Ett gott skratt förlänger livet", sägs det.Ett annat bevingat uttryck är:" Trimningen har lyckats bra, om effekten inte sjunker" Inte skall man tro på allt som sägs