Jump to content

2016 Mustang GT Premium California Special


Hårdrock

Recommended Posts

Sådär trevligt ser det ut med allt monterat.

Körupplevelsen hem var skoj - ungefär 45 min landsväg hem från firman, lätt trafik. Tyvärr rätt kyligt
och lite småsnöigt så jag tog det lugnt. Mina däck är inte speciellt bra från början så i kallt väder med
~650 hjulhäst är det svårt med greppet, så att säga.

Litegrann var jag såklart tvungen att pröva, framförallt 55mph-90mph och HUVA den drar som ett tåg
redan vid halvt gaspådrag.

Hoppas på varmare väder PRONTO så vi kan testa bilen mer .. det blir att öka gradvis så att jag kan
vänja mig med min ärligt talat helt nya bil!

387766-3858750.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, stepside said:

Verkar bli lite kul musse med dom hästkrafterna. Ska du köra Gasoline street week?  Mvh Rickard 

Det vet jag inte vad det är för nåt men för närvarande är både jag och bilen i USA så förmodligen inte ;)

Flyttar hem till Sverige igen i sommar. Blir nog lite träffar och så till säsongen 2019 m.a.o.

 

Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, FastMagnus said:

Den på bilden är avsedd för whipple 

Som i deras egna? De har tydligen haft en på marknaden men just nu finns inga att beställa eftersom de
enligt uppgift skall designa om - har tydligen varit så en period.

Strunt samma, verkar finnas en mängd att välja mellan - övriga Whipple-innehavare verkar nöjda med just UPR.

Tack för påminnelsen ;)
 

Link to comment
Share on other sites

Mjukvarumoddat! Min 2016 låg kvar på SYNC3 v1.0 men hittade en tråd på Mustang6 där det beskrevs hur man kan uppgradera.

Sagt och gjort, kan nu skylta med v2.3 vilket möjliggör Apple CarPlay.

Dock! USB-portarna i bilen är inte kompatibla med denna fräna teknologi så nu är jag oförmögen att spela Spotify via kabeln *grr*

Lösningen på det problemet är en beställning på en ny USB-hub, den är i postgången. Då kan jag byta den som är i mittkonsolen
men den som är under skärmen blir nog svårbytt så det får vara.

 

 

bc443952e451a47d94e26abbdb6c233a.jpg

IMG_1258.jpg

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Hårdrock said:

Mjukvarumoddat! Min 2016 låg kvar på SYNC3 v1.0 men hittade en tråd på Mustang6 där det beskrevs hur man kan uppgradera.

Sagt och gjort, kan nu skylta med v2.3 vilket möjliggör Apple CarPlay.

Dock! USB-portarna i bilen är inte kompatibla med denna fräna teknologi så nu är jag oförmögen att spela Spotify via kabeln *grr*

Lösningen på det problemet är en beställning på en ny USB-hub, den är i postgången. Då kan jag byta den som är i mittkonsolen
men den som är under skärmen blir nog svårbytt så det får vara.

 

 

bc443952e451a47d94e26abbdb6c233a.jpg

IMG_1258.jpg

Vad gick kalaset på?

Kikade på ett ställe i USA men de skulle ha så fasligt mycket stålar

 

Link to comment
Share on other sites

On 2018-02-28 at 14:02, Hårdrock said:

Mjukvaran var gratis. Huben gick på $60 fraktat till mig i Indiana.

 

Men hade du en Sync2 eller 3?

Jag trodde man behövde byta hårdvara för Sync 3

Link to comment
Share on other sites

US 2016 hade Sync3 från början, därför krävdes bara en mjukvarumodd (bortsett från USB-hubben då).

Mer godis i posten! Blir motorhuvsstag med hydraulik från Cervini samt lite sköna alumiumlock till motorutrymmet.
Återkommer med bilder senare.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hupp! Owner.Ford.com innehöll plötsligt v3.0 av SYNC3 så nu är jag på den istället.

Hoppas kunna posta bilder på söndag gällande snygga upp motorrummet, den förbannade vintern ger inte med sig här heller :)
 

Link to comment
Share on other sites

Flyttar hem månadsskiftet juli/augusti så planeringen är i full gång.

I helgen blev det lite pyssel - bytte USB hubben så nu har jag Apple CarPlay (yay!) så jag kan
t.ex. köra Waze på bilens skärm. Blev även att montera hood struts samt pimpa motorrummet lite.

Hood struts eller motorhuvsstag som man kanske kan säga är gasdämpade och jag slipper alltså
ha den fåniga lilla pinnen att hålla upp huven med (eftersom jag nu tycker mig ha en anledning att
ha huven öppen).


Även bild på CarPlay GUI nedan.

HoodSTrut.thumb.jpg.d937fd67811d5e421e1c83d36f274c96.jpg

 

CarPlay.jpg

Link to comment
Share on other sites

Pimpat motorrummet lite! Den fina Mustang-skylten samt aluminiumlock till spolarvätska, olja osv.
kommer från CJ Pony parts. Tycker det blev bra, kommer gnistra lite extra i sommarsolen på
träffarna!
 

IMG_1285.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mer godis i posten! Blir en catch can från UPR, hoppas på snabb leverans.

Behöver även titta på tändstiften då jag fick lite random misfire-felkoder, min precisa diagnos (!)
gör gällande att gapet på tändstiften är för stort. Det får vi såklart kika på.

Köpte iaf en snygg ODB-logger som både kunde läsa och cleara felkoder, $20 för den på Amazon
och ytterligare $10 för en bra mjukvara. Som hittat!
 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...