Jump to content

Hade Ford avsiktlig otur när de programmerade AdvanceTrac?


Rickard Allardh

Recommended Posts

Det finns (på min Boss 302):
1. AdvanceTrac On
2. Traction Control Off (tryck 1 gång på knappen)
3. AdvanceTrac Sport (hålla på bromsen och trycka 2 ggr på knappen)
4. AdvanceTrac Off (hålla på bromsen och trycka 2 ggr på knappen och hålla inne tills det står Advance Track Off)

Ska skiten då helt plötsligt hoppa in när man är på en parkering och gör Donuts när man har stäng av ALLT?!?!?!?!?

PS. Frågar givetvis åt en kompis 🙂

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

För bus å lek strycker du bara traction control knappen till off, så lampan lyser. Dom andra två lägena Adv track och ...Sport får du läsa i manualen vad dom gör men troligen bankörningslägen som ställer om allt möjligt från motor till styrrespons och abs etc. Sista valet stänger du av allt, dvs normalt låna ut till svärmorsläget 😀

Sen har du väl det riktiga banläget som du måste ha den andra nyckeln till och som laddar en helt ny tune i bilen.

Link to comment
Share on other sites

Om vi antar att "Advance track" betyder nåt i stil med Avancerad körning utan hjälpmedel (men det lär stå i din manual) så blir  "Advance track off"  tillbaka till Tracktion controll för mig men jag kan ha fel, du får läsa manualen på din  bil.

Om din traction control är lika kass som på vanliga S197 vet jag inte, troligvis eftersom även Gen 6 verkar ha en skum sådan. Men den på vanliga S197 är totalt livsfarlig och säkerligen bidragande till alla "Leaving carshow filmer" på youtube.  Den är på tok för långsam sampling eller bara felgjord och kan tilllåta hjulspinn ibland och helt godtyckligt, men vaknar plöttsligt och avbryter lite nyckfullt och godtyckligt med resultatet helt okontrollerade kast och kursändringar eftersom TC/antisladd säkert är på och bromsar nåt hjul härådär och diffen får spelet med resulat....inlöst bil och i sämsta fall personskador och ännu en film på tuben.

Om jag trycker av TC med knappen på panelen så lampan lyser är det fri hopp och lek för mig. Bakhjulen spinner och bilen går dit jag vill tills röken gjort sikten obefintlig 🤣

 

 

Sunday-14.jpg

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...