Jump to content

Streiff

Medlemmar
  • Posts

    84
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Streiff last won the day on August 11 2017

Streiff had the most liked content!

2 Followers

Members Information

  • City
    Göteborg
  • Yrke
    Fartyg. Stora sådana.
  • Interests
    Bilar, båtar, musik

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Streiff's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Reacting Well Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare

Recent Badges

5

Reputation

  1. Jag kör med mattgrå Project 6GR 20 x 11"/10" med Pirelli Zero 305/35R20 och 275/35R20. Bra grejer som kanske är till salu snart om dom inte åker med bilen som kommer gå samma öde till mötes.
  2. Har Ferrita axleback på min och är jättenöjd.
  3. Denna köpte jag (och även borttagningen för säkerhets skull) https://www.mekonomen.se/bil/bilvard-och-service/farg-och-lack/bakljusfarg/bakljusfarg-svart-pa4885sv Diskade av dom med diskmedel och torkade med T-röd innan och sen sprayade jag på ett par-tre tjocka lager. Ha dom liggande helt platt så flyter färgen ut och blir spegelblank. Att dutta och ta tunna lager blev lite skrovligt för mig så jag gick för "more is more" istället Reflexen sitter med en hake på ena sida, inskjuten i ett hål, och en V-formad spärr på andra som måste nypas ihop och sen tryckas utåt från bilsidan. Du kommer åt den med handen underifrån men du får ha starka nypor. På ena sidan gick det bra men på andra fick jag ta en liten tång och hjälpa till med. Steeda har levererat bra två gånger hittills, så jag kan inte klaga. Tänk på att dom har en europeisk och en amerikansk sida. Annars har DDesign.nu också vissa Steeda-delar men beroende på delar så lönar det sig inte alltid - dock har dom fri frakt. Å andra sidan har dom lång leveranstid för dom tar hem det från Steeda och sen skickar vidare verkar det som. Nu har kronan stärkts en del också så jämför.
  4. Kör inte bana men jag har monterat BMR LH005 subframe lockout kit, Steeda IRS alignment kit och har Eibach Prokit fjädrarna som nog framgått vid det här laget. Nu har jag även skruvat dit ett Steeda fjäderbensstag fram som faktiskt gjorde mer skillnad än vad jag trodde förutom det estetiska. Bilen är riktigt stabil men visst kanske stötdämparna kan uppgraderas också om man skall köra bana då dom är en smula för svampiga i förhållande till styvheten jag fått till i allmänhet. Innan hade jag en BMW M3 E93 med aktivt chassie så jag må vara bortskämd, men jag är ändå ganska imponerad av ponnyn i nuvarande utförande. Angående de bedrövligt fula reflexerna har jag petat loss och tonat dom svarta med toningsspray från Mekonomen. Har hållt i ett halvår nu utan problem, trots många tvättar så det verkar vara bra kvalitet!
  5. Det är 70,5mm nav och 5x114,3 bultcirkel på S550 GT PP ja. Bak är bultarna för långa med 23mm spacers. Det finns folk som testat att fräsa ur fälgarna lite alternativt kapat bultarna några mm men det hade jag inte gjort av diverse anledningar. Jag har 4 x 25mm spacers liggandes också om du är sugen. Passade i mina ögon perfekt med originalfälgarna.
  6. Jag körde ett tag med 25mm spacers runt om efter min sänkning på Eibach Prokit vilket i mina ögon var perfekt. 23 mm skall vara helt flush sägs det men beror ju även på däcken. Kör du med original GT-fälgar så kan du inte ha 23mm spacers eftersom bultarna då kan toucha baksidan av fälgen om du har otur så då är det 25mm som gäller. Annars har jag kanske en uppsättning 20" 11/10 Project 6GR Seven i satin graphite till salu snart, med ET50 bak och ET 35 fram. Sitter Pirelli PZero 275/35 fram och 305/35 bak. Framtagna just för S550 så perfekt passform även med rätt navhål som inte är lätt att hitta.
  7. Är du säker på det? Manualen har iaf 99 decimaler. Jenkare.... Grader eller radianer... Kanske kan slänga in en storcirkel när dom ändå är ute och navigerar. Hade inne pärlan på service i förrgår, hade 5mm på höger bak och 6mm vänster bak så något snett är det iaf. Sen hur noggrant dom mätte vet jag inte men 2mm på några hundra mil utan buskörning känns inte bra.
  8. Hejsan, Du bör nog justera inställningen ändå då det kan påverkas en hel del. I mitt fall var jag ju faktiskt hyfsat inom toleranserna runt om men då monterade jag även alignment kit och lock-out kit i häcken. Från att faktiskt ha jazzat ut lite åt höger med bakvagnen innan sänkning etc så går den nu spikrakt vid acc, även om den släpper på vått så nog gjorde det skillnad alltid. Nu har jag 11" bak dock så hjulsläpp är ett minne blott Som du säger så kör man med original gummin så det är en smärtfri installation.
  9. Streiff

    fälgar

    Nja det är jag nog inte så sugen på, men en diskretare Foose-spoiler kunde kanske vart något för framtiden!
  10. Streiff

    fälgar

    Hade på p6gr först men tyckte det blev bättre med den svarta accenten med muttrar o sidoemblem.. tryckte loss en häst när jag tog av dom från originalhjulen men dom är bara att knäppa på plats igen... går säkert att säkra på baksidan med epoxi eller liknande.
  11. Streiff

    fälgar

    Då har jag äntligen fått mina Project 6GR Seven i satin graphite med Pirelli Zero 275/35R20 & 305/35R20 monterade. Jädrar i gatan vad snyggt det blev om jag får säga det själv!
  12. Ja klart det är 2,2 bar, sorry. Har du XL skall du ligga ännu lägre enligt tabell. Många tycker olika saker men ingen verkar ha ett klart svar. Mailade Pirelli och fick som svar att ”Pirellis rekommendation är biltillverkarens rekommendation.”
  13. Dom du pratat med kanske har gått på den europeiska tabellen som listar load-index och utgår från ca 2,9 bar. Det är ju relevant om din bil väger exakt så mycket som däcket klarar vid det trycket LI=104 innebär då 900kg / 2000 lbs vid 2,9 bar / 42 PSI. Baserat på standardhjulen vi har (LI=101 @ P=32 PSI) så har du en last (eller önskad motsvarighet av Ford för prestanda/komfort) på bakaxeln på 1642 lbs, alltså ca 200 kg mindre än du pumpat däcken för. För att få 1642 lbs vid 42 PSI bör du ha ett däck med LI på... ja tabellen går inte ens så högt. Men med LI 98 har du 1653lbs vid 38 PSI vid 2,6 bar. Jag är ingen expert men bilen väger ju inte mer för att man har större däck. Sedan får man väl kanske ta i beaktning profilen på däcken etc men 3 bar är ju rätt högt. Går man (i mitt fall) på original 32 PSI så är jag ju lite över det tabellen säger. Att det skall vara så svårt att hitta facit
  14. Nu insåg jag att jag gjort en liten miss, tabellen är nog inte helt korrekt, eventuellt lite gammal. Har ett annat ark (från 2015) med både standard och XL (mina nya framdäck är XL) och landar då på 30 PSI (2,07 bar) på framdäcken och 29 PSI (1,99 bar) på bakdäcken. Det låter mer rimligt än 26 fram och 28-29 bak som jag fick med den ovan delade tabellen. Detta är ju en utgångspunkt, men med tanke på att jag byter från Pirelli Zero till Pirelli Zero bör förhållandet vara det samma då däcken ju bör ha samma karaktäristik (förutom XL på framdäcken).
×
×
  • Create New...