Jump to content

Hårdrock

Medlemmar
  • Inlägg

    83
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  • Days Won

    5

Hårdrock last won the day on 16 mars 2018

Hårdrock had the most liked content!

Medlemsinformation

  • Stad
    Tullinge
  • Yrke
    Bönräknare
  • Intressen
    Musik, bilar, resa, film, öl ... allt som gör livet värt att leva :)

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Hårdrock's Achievements

Rookie

Rookie (2/14)

  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

11

Omdömespoäng

  1. Jag har en H-pipe från Mustang Racing Tech liggandes, PM vid intresse. Finns i 08-området.
  2. Här kör vi 20"! Dessa börjar bli sletna, får se hur länge de sitter kvar ... det är iaf. Avant Garde S550 i Bronze Burst.
  3. Tjusiga bilder Kenneth, är det så att man är bekant med den vita kärran bakom din på bilden ovanför covered bridge? Ett aber att man måste kleta ner den snygga fronten med en regplåt här i Sverige, mkt snyggare utan!!
  4. Halloj! Vart köper ni era sulor då? Jag har svårt att hitta en bra site där jag har bra urval samt gott om dimensioner. Kör 285/35/20 bak och 275/35/20 fram och tycker det verkar knivigt att hitta en bra deal och framförallt där jag kan köpa alla 4 på samma ställe.
  5. Öh nej alltså, det blinkar rött - vart läste du gult nånstans? Jag vill helst inte ha EU-lamporna eftersom jag tycker de röda är snyggare och dessutom gör bilen lite mer unik här i Svedala. För övrigt är det inte samma anslutningar på lamporna vad jag förstår så det vore extra pyssel, sedan vet jag ju inte om det skulle funka rakt av heller om det är något annat än just bakljuset som är felorsakande.
  6. Fick tyvärr in vatten i ena bakljuset då det visade sig att tätningspluggen antingen var felaktigt monterad eller helt enkelt inte monterad. Bilen har gått i regn 1 gång på 3 år i princip och då stod det helt plötsligt 3 cm vatten i vänster bakljus Efter att ha rivit ur och fått bort vattnet så kan jag konstatera att endast mittendelen på ljuset funkar som det skall, dvs. tänds vid inbromsning och vid blinkerspåslag. De övriga två delarna är såvitt jag kan se döda. Dock funkar den lägre belysningsgraden vid upplåsning, vet inte om det är olika dioder som lyser då?? Jag trodde dioder var mer eller mindre odödliga men det stämmer säkert inte; vad ska man misstänka ha hänt? Har vattnet tagit död på dioderna? Kan någon säkring ha stuckit? Eftersom jag har US-lampor så är det ju inte helt lätt att fixa nya (svindyra dessutom!) och det vore ju trist att fixa en ny bara för att finna att det var något annat det var fel på. I värsta fall får man väl lämna in kärran på någon dyr felsökning ...
  7. Vårpremiär! Bilen är framme. Uppstarten efter vinterdvalan gick utan problem (hade den bara stående med batteriet frånkopplat). Nu är det bara att njuta, inga större aktiviteter planerade förutom körning. Ses vi månne på upptaktsträffen i Uppsala?
  8. Grattis till ett bra val av kompressorkit, jag är mkt nöjd med min Whipple som jag iofs har på en 2016. För min del är det även 2.9L-arn så även om jag är sjukt nöjd med min prestanda så lär det ju bara bli bättre på din! Min installerades på firma i USA och jag valde en custom tune istället för "burktune" från Whipple. Efter bänkning visade kärran stolt upp 672whp. Bra även att du beställde OPG-satsen, jag har själv sett en havererad Musse på verkstaden där jag gjorde min installation. Det debatteras brett om kittet skall behövas eller inte men jag ser det som en billig försäkring och så även du, bra!
  9. 1.45!
  10. Inte hört nåt än men det går nog åt pipan för mig med
  11. Det kan jag verkligen skriva under på !!! Fått skyltarna också så åkte till jobbet med den för första gången idag, fin känsla att glida upp utanför
  12. Mer plast De fula fjäderbenstornen behöver täckas och de här små plastmackorna åkte med mig i resväskan hem från USA.
  13. Fast lite knas fram är det nog. Jag har hål ungefär 20 cm ifrån varandra mitt på och med en ordinarie skylthållare, som alltså måste skruvas fast centrerat, skulle sidorna på skylten inte ligga an mot fronten och alltså slamra mot lacken på nåt obehagligt vis. Ser det annorlunda ut på EU-bilarna? Eller finns det någon superskylthållare som löser det?
  14. Japp, ska också köra på det. Tror jag skulle kunna ha stor bak med rätt skylthållare men fram kan bli knas.
×
×
  • Create New...