Jump to content

Kenneth L

Club Member
  • Posts

    38
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Kenneth L last won the day on October 24

Kenneth L had the most liked content!

Members Information

  • CMC
    8777
  • Region
    V.Mälardalen
  • City
    Norra Södermanland
  • Yrke
    Just nu i USA och jobber med ultraprecisa grejor
  • Interests
    Bilar och resor

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Kenneth L's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Dedicated Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • One Year In Rare
  • Week One Done Rare

Recent Badges

7

Reputation

  1. Ljudet blir alldeles för högt i den setupen med X-pipe och mina dämpare. Hade en kompis i USA med ljust den set-up och jag vill varken åka ikring och bullra så mycket eller ha diskussioner med besiktningskillarna. Och jag vill kunna använda bilen på långresor utan att ha ont i huvudet för bullret. Om besiktningspersonalen väljer att inte gnälla har jag inga problem med det - men jag lovar att man uppfyller inte de europeeiska bullerkraven och man uppfyller inte de amerikanska i de stater där man faktiskt bryr sig. I Indiana där vi bodde brydde ingen sig så där hade det varit bara att åka.
  2. Jag tycker att slutrören fyller upp perfekt i urtagen på diffusern bak. Fick böja o bocka lite på fästena för att få det perfekt linjerat men det blev riktigt vasst och ser supersnyggt ut!
  3. Jag kör axelback - jag har stora resonatorn kvar (dvs mittljuddämparen under bilen) - köpte en X-pipe också i USA från Ford Performance men ville inte montera den pga de svenska reglerna. Jag handlade av CJ Ponyparts i USA när jag bodde där. Denna var det: https://www.cjponyparts.com/ford-performance-by-borla-axle-back-exhaust-kit-2-1-2-sport-stainless-steel-with-4-chrome-tips-mustang-gt-2015-2017/p/M5230M8SC/ Vad är du ute efter i ljud? För oss var det viktigt att tex kunna köra 2-3 veckor runte europa med bilen utan att sitta o reta sig på ljudet i motorvägsfart. Detta är för mig precis på gränsen för det - och mera ljud skulle jag inte gilla om man inte bara vill bullra i stan!
  4. Jag köpte Ford Performance Racing och är supernöjd, finns ingen drone(resonansljud) på motorvägsfart, passerar besiktningen utan tjafs och mullrar väldigt gott när man trycker på.
  5. Halloj på er alla kompisar! Då har man landat hemma i Södermanland med bil och Container full med saker som man kanske egentligen skulle sorterat innan flytten - men nu var jag tvungen att fixa det hemma i Sverige i alla fall. Bilen registrerad och klar på alla sätt o vis hemma och står nu inställd varmt och fint i garaget. Jag har även hunnit klämma en del mil här hemma på svenska vägarna och det känns kanonbra! Och jag har fått tummen ur och är nu betalande medlem i klubben!
  6. Det finns släta svarta plastdelar att köpa i USA.
  7. Du kan ju knappt få en reparation billigare än 1400:- så vad finns det att fundera på? Och du vet att det blir bra!
  8. Jag har absolut inga problem med mina givare. Jag har 2 set hjul och det är bara att byta hjulen och dom kopplar upp sig direkt. Man kan även flytta hjulen till ny position och det funkar direkt. Jag har köpt originalgrejor från Ford.
  9. Du behöver bli av med de oranga positionsljusen framåt och jag köpte detta kit: https://www.cjponyparts.com/diode-dynamics-led-switchback-turn-signal-with-side-marker-cool-white-front-kit-2015-2017/p/ELK12/ Då får du vita parkeringsljus/positionsljus och orang blinkers utan en massa strul med lampor etc. Det enda som händer är att eftersom resistansen är fel i LED lamporna så blir blinkindikatorn inne i bilen lite stirrig och tror att glödlampan är kass och låter dubbelt så fort - men lampan ute på bilen blinkar i rätt hastighet. Dessa lampor är olagliga i USA, men ingen bryr sig - jag har haft det snart 3 år på min Mustang GT och den ska till Sverige nästa vecka! Också flyttgods!
  10. Hej på er alla Mustangkompisar. Jag har skrivit redan i en del trådar här men inser att jag inte gjort någon presentation här, så det är väl dags nu. Bor för tillfället i Columbus, Indiana, USA och har en Mustang GT Fastback sedan 2017, och jag beställde bilen specad för mig direkt från Ford i Q2 2017. Lite udda att man specar bilen direkt från fabrik här i USA, när man vet vad man ha brukar handlarna leta upp en bil så man kan få den direkt. Jag har specat min med sportstolar, och den är Trippel Yellow vilket är en rätt ovanlig färg - rättare sagt men ser knappt några gula här och kompisarna i lokala Hoosier Mustang Club säger att "man behöver vänja sig vid det gula" - men jag älskar färgen. Vi har nu bara några veckor kvar innan flytten till Sverige och vi har avverkat ganska precis 3000 svenska mil här i USA och nästa söndag blir det lång Roadtrip till New Jersey och Nordtrafik's USA agent Penbroke Marine Services för att skicka bilen hem till Sverige. Bilen kommer att ha hemadress I Södermanland, men jag har ingen garagequeen så den kommer att användas för att förgylla trafikbilden i Sverige. Ha en trevlig helg, Kenneth PS bilderna är ifrån: Tail of the Dragon i Smokey Mountains (1a bilden) Sedan 2 bilder från Road Trips med Hoosier Mustang Club
  11. Då har du ju redan fått avsevärt mycket högre ljud oavsett vilka slutdämpare du har - H, eller X-pipa ihop med andra slutdämpare för ett jäkla liv och du har ju inte längre en soft bil att åka med. Men det är ju jag som tycker så....
  12. Jag har Ford Performance Racing slutdämpare på min 2017 GT, och jag har behållt resonatorn under bilen (dvs den långa dämparen). För mig som inte har en cab är detta ljudet jag har nu helt perfekt och jag får inga problem med drone(resonansljud) i bilen i motorvägsfart. Jag har kört 3000 svenska mil med bilen här i USA och många här som går på agressivare dämpare klagar just över att bilen inte blir användbar på längre resor. Det var lite meck för min "Muffler Shop" att få till slutröret perfekt i mitten på hålen i plastpanelen bak i bilen. Men med värme och lokala svordommar fixar man det mesta! Lycka till.
  13. Jag har en USA levererad 2017 med "Shaker" - den har även texten Shaker på mittkonsollen längst ner. Jag har ingen Navigering i min....vet inte om det spelar roll för hur dekalerna delas ut i FORD världen?
  14. OK - tackar. Kan kanske vara lite stök att komma upp under skärmen bak, men man kan ju tejpa över lamporna i värsta fall. Jag tackar för hjälpen! Jag hoppas få bilen registrerad i Sverige i slutet på Juli så man hinner med några varma sommardagar i Sverige.
  15. Peter, vad är det för intyg som behövs för framlamporna? Jag ska ta hem min bil nu från USA och har en 2017 med som jag tror Xenon utan spolning och nivåreglering. Bilen kommer dock som flyttgods.
×
×
  • Create New...