Jump to content

Peternitton

Medlemmar
  • Inlägg

    4
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Peternitton's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Tack för dina tips Per ! Soppaförbrukningen var med glimt i ögat....... Har MSD fördelare utan vacum så det hjälper ju också motorn att mumsa i sig bensin. Mvh Peter
  2. Hej ! Prio är att det ska vara roligt att köra. Cruise och långtur sker sällan. Motorn: 302 borrad med smidda kolvar osv. Väl balanserad Trickflow twisted wedge toppar med Rullvippor Comp cams 280H Performer RPM insug och 600 förgasare Turbin rekommenderas 2500 varv men väljer gärna lite högre varv om det gör bilen lite busigare. Väljer jag 2800-3000 så har jag att växa i om jag sätter i lite vassare kan. Nackdel med 2800-3000 antar jag kan vara bränsleförbrukning och mer värme i automatoljan ? Mvh Peter
  3. Hej på Er ! Tack så mycket för era svar !! Efter Pers fina filmklipp så inser jag att motorn behöver varvas rätt mycket mer än vad jag anat för att komma till sin rätt. Min motor är ju relativt snäll i sammanhanget men ändock. Satsar på en 3000-varv Efter helgen blir det att kontakta EAT eller Broader. Vänligen Peter
  4. Hej ! Har en -68 HT som nu skall få lite uppgradering efter några års vila. Motorn är en 306" som jag bifogat bromspapper på där man ser hur vridet utvecklar sig. Lådan är en C4 som jag byggt med delar från Broader Performance och gjort en del modifikationer för bättre smörjning osv. Utväxling 3.50 och bakdäck 275/40-17 Provkört lite med orginal turbin men nu skall det till något mer optimalt. Någon har erfarenhet eller tips på val av turbin (fabrikat) & stall ??? Köpa från "hyllan" från ex summit eller låta någon tillverka utifrån mina förutsättningar ? Tack på förhand // Peter Bromsning 2.tif Bromsning 5.tif Bromsning 4.tif Bromsning 3.tif Bromsning 1.tif
×
×
  • Create New...