Jump to content

kroegarn

Medlemmar
  • Inlägg

    78
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  • Days Won

    8

kroegarn last won the day on 1 september 2018

kroegarn had the most liked content!

Medlemsinformation

  • Stad
    Linköping
  • Yrke
    Egenföretagare IT
  • Intressen
    Bilar, banracing och motorcyklar

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

kroegarn's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

19

Omdömespoäng

  1. Mnjaa vill minnas att det inte var något som skiljde mot de andra CP:na. CP3 var väl med kromlist, CP2 19" std hjul och CP4 med lättare och dyrare hjul. Sedan räknades läder och ljudanläggningen med i alla CP:n.
  2. Sälj med wrap monterad, speciellt när det blev monterat på ny bil. Inget skumt som döljs under. Som köpare har man ju två val, behålla eller ta bort. Jag har genomskinlig folie så där blir det inte så stor skillnad. Beställt ny kärra så min kommer säljas till hösten eller nästa vår med wrap monterad :).
  3. Jag kör spacers MEN oxå helfolierad. Dock skulle det ju räcka med foliering på utsatta ställen, vilket skulle mitt val, för jag håller med om att uppsynen lyfter rejält med den bredare stancen
  4. Jag kör med spacer.se och tog 23 mm fram samt 25 mm bak. Ser ut att vara för brett bak men inte skrapat i ännu, trots lite sänkning. Gissar att det blir mer negativ camber när det komprimerar så att hjulet precis viker sig inunder
  5. Med stdfjädrar och i normalläge så kan jag tycka att den var lite väääl komfortinriktad med avkall på väghållning. Nu med sportfjädrar så är den som borde ha varit.... men egentligen lite för mjuk fortfarande i raceläget för min smak.
  6. Tackar för input, men det är helt riktigt både lambdasensor och även stift brukar få lite kortare livslängd, det får man ta med E85 (har en annan bil som är konverterad till endast e85). Köra på 98 så tappar jag den lilla miljövinken (brukar bli en del snack om klimatkompensation för att köra V8 ;)) Å bra med infon kring GPF (hade jag ingen aaaning om). Googlade lite och finns lite alternativ och antingen tömma innehållet eller byta headers + fixa med i mappningen. Men var någon brittisk firma som såg ca 7% i effektförlust vid kompressorkonvertering jmfrt mot US-modellen... så 7-10% går att leva med. Tror inte bilprovningen kommer gräva så djupt och leta efter "klumpen" på headern om utsläppen är gröna samt inga felkoder. Garantin är givetvis en stor konsekvens, men med behållna GPF:er och möjlighet att backa tillbaka mappningen så finns kanske möjlighet att hitta en väg ut
  7. Jag börjar bli lite sugen på att testa på E85 konvertering på min 2018 (lite miljösamvete, men dessutom ge skapligt med effekt för en vettig slant + jag gillar lukten/doften ) men har lite funderingar som kanske någon har svar på. 1) Flexifuelsensor antar jag är något som måste kompletteras med om man inte vill byta map mellan tankningar av olika bränslen? 2) Leverantörer som har något färdigt för EU-Mustang 2018-> med eller utan flexifuelsensor? 3) För som jag förstått det så blir det inget bra att beställa från staterna och använda deras tune på en EU-modell?
  8. Beställde på spacers.nu, funkat kalas även med sänkningen
  9. Får tänka positivt... vi andra som ställer av får bara sukta efter V8 mullret (eller i bästa fall gasa i garaget) medan ni får ta del av de var och varannan dag!!!!
  10. Idag ställdes "ponnyn" av och på mina dryga 1000 mil fick jag ett snitt på 1,12. Fick nääästan en binär mätarställning: 101012.... två hundra meter mindre bara... eller för all del hundra meter oxå
  11. Jag fick hem två dörrar och en motorhuv (till en Datsun 240Z) via Nordtrafik och en hjälpsam säljare som orkade ta med prylarna till närmaste inlämningsställe. Kostade dock inte gratis, men tack och lov gjorde dörrarna det så blev en bra deal ändå. Dessutom måste man pröjsa extra från Göteborg till vars man nu bor, men gjorde lite utflykt av det hela och åkte ner och hämtade grejorna istället. Så jaa inte smidigaste sättet, men ett sätt iaf. mvh /Micke
  12. Jag fick upplands motor att montera FP shortshiftern innan leverans och känslan kan jag inte klaga på, är riktigt tajt MEN har inte provat en original heller... eller någon annan shortshiftertillverkare. Jag förutsätter att garantin gäller... men inte dubbelkollat :/. Å andra sidan vad kan gå sönder på en spak, fel på t.ex. koppling eller låda kan de ju inte gärna härleda till en spak de själva säljer?? Men min stora invändning är dock att jag får upp obehagligt mycket transmissionsljud, framförallt vid "fiskörning" , gasar man på överröstar avgasljudet. Så det är antingen vrida upp stereon eller gasa hårt som gäller, ingen av nödlösningarna har jag något jättestort problem med :). Men lite tråkigt att behöva förklara sig för passagerare i en bil för dryga halvmiljonen Frågat om de kunde skicka ner originalspaken för att testa med men den kunde de inte hitta + haft den inne hos lokala Ford säljaren och allt såg rätt ut med ljuddämpningsmattor och montering :(. Förutom fjädern till kopplingspedalen och ovanstående missljud så har jag bara ett udda "problem". På väg till jobbet är det 80km/h väg och brukar ställa farthållaren på 90km/h, sedan innan en skarp vänsterkurva är tillåtna hastigheten sänkt till 70 km/h men jag brukar köra på i 90km/h MEN farthållaren sänker då automatiskt farten neråt 82-83km/h innan man är genom kurvan!!! På hemvägen när samma kurva tas åt höger håller den farten som den ska! Udda säger jag!?!?!? Joo passformen av bakre stötfångare på vänstersidan är lite sisådär men de får det justera på första servicen som är hög tid att boka in!
  13. Åja... känns väl inte som någon panik ännu :). Jag har nog tänkt att köra oktober ut och kanske t.o.m november. Fått ihop snart 777 mil och tack vare bankörningen så är min oljekvalitet nere på 14%, så lär ju bli en service också innan den får parkeras i garaget.
  14. Nu har jag bara varit på Die Grüne Hölle i mina drömmar (och i datorspel + div. youtubeklipp :D), men givetvis skulle jag satsa på fräsch olja och följa instruktionen i handboken, jaa förutom att byta direkt efter :D. Kanske ta med en liten dunk att kunna toppa upp med om det skulle behövas. Annars är ju det mesta nytt på bilen så det ska väl bara vara att ge sig ut och gasa med förstånd... en utmanande bana med korta/små avåkningszoner Sänkningssatsen från Ford Performance skulle jag tipsa om... gör bilen betydligt stabilare i kurvor och "tiltar" inte lika mkt... MEN det är ju lite större operation och lite komfort får man försaka då, fast det tyckte inte jag gjorde något då det fanns så mycket av det innan. Annars är det väl mer praktiska pryttlar... grönt körkort (behövs det??) och kanske kolla upp med försäkringsbolaget, då jag hört att en del tagit med att de inte täcker bankörning inkl Nürburgring fast det är att anse som "vanlig" väg. Men för mer uttömmande svar så är nog detta en bättre källa än mitt svamlande https://rejsa.nu/forum/viewforum.php?f=15
  15. Man får väl ta det för vad det är, men enligt den här sajten så finns det 415 Mustang av årsmodell 2018 i Sverige, varav endast 10st är Ecoboost: https://www.car.info/sv-se/ford/mustang/vi-facelift-10847995 Privatimporterade med konstigt/felstavade modellnamn dyker inte upp på rätt sätt har jag iaf sett. För min egen del har jag en en av 43 st manuella GT coupe'er ... så inte lika unik som Ecoboosten
×
×
  • Create New...