Jump to content

kallebaah CMC 653

Medlemmar
  • Inlägg

    45
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

kallebaah CMC 653's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Absolut! Hoppas många kommer hit och tittar på våran nya drag strip, den är superfin!!
  2. Tack för så snabba svar! Det är helt klart klokt att trycka in lite fett då å då. Ska absolut kolla kilarna som Janne beskrev. Tror ni att 1 tums sänkning räcker för att pinjongvinkeln ska bli tillräkligt fel så att man sliter sönder ett kors på ett år..? Lägger ju såklart en del rökare åxå om nu det spelar in..
  3. Hej! Har ett bakre knutkors som´har börjat glappa, till min stora förvåning! Jag böt korset för ett år sedan så det borde inte vara nåt problem. Kom å tänka på att jag sänkt bilen 1 tum med block baktill. Kan detta påverka så att korset slits i förväg..?? Har hört nånstans att det kan bli fel vinkel mot korset om man sänker?? Tacksam för svar Mvh Kalle
  4. Någon som har några ideér om varifrån oljan kommer?
  5. Hej Janne.! Hmm...oljesticka säger du...det sitter ju förvisso en kromad sticka, så den är ju helt klart bytt, men vart skulle det då läcka ifrån.? Det rinner ner precis imellan motor å C4 låda...
  6. Hej! Har ett svårlöst problem som någon motorkunnig kan bita i. Det är så att motorn 351W, läcker olja. Oljan rinner ner precis mellan motor å låda, tar man ner inspektionsplåten till lådan så är den blöt i övre hörnet. Då tänker man ju att det är bakre ramlagentätningen som läcker..? Så jag hade bilen till en bra verkstad som är vana vid jänkare å fick den bytt, men det läcker ändå...=( Då tog dom ner lådan å böt pluggen som sitter bakom kammen, syntes att det runnit nåt därifrån. Ny plugg sattes dit locktitat enligt konstens alla regler, men bilfaan läcken ändå olja!! Nån som har tips vad det kan vara så vore jag väldigt tacksam då jag inte har några ideér kver om vad det kan vara. Mvh Kalle
  7. Hej! Nåt som verkligen fungerar bra för att göra rent däcken, är en spray som heter tire wite. Nån amerika import som är super, bara spraya å spola av. Ingen däck glans, men det blir rent! dvs det svarta blir svart å det vita blir vitt. Kolla med Go Trading, hemsida eller så brukar dom vara på dom flesta träffar. Mvh Kalle
  8. Har ni inte hört om drag strippen som skall byggas i Lindesberg...?? Skulle bli ca 1.1 km lång å 16 meter bred om jag förstått det rätt... Det låter väl inte helt fel?? http://www.shra.nu/home.html kolla länken för mer info
  9. Om någon fortfarande undrar så kan jag berätta att det inte går... för det har jag nyss provat....
  10. Tack så mycket för alla svar..!! Mvh Kalle
  11. Hmm... skulle ju ha bifogat ett kort på koderna, men det verkar inte ha funkat, här kommer den.. D9AE-6015-ED-19. Under det tror jag det står nåt som 9F7.....Tacksam för svar Mvh Kalle
  12. Hej! Skruvade bort startmotorn och hittade lite nummer som någon kanske kan hjälpa mig att tyda..Motorn är en 351W. Tacksam för svar. Mvh Kalle
  13. Hej ! Jag undrar om det här med startmotor och startkrans... Tog bort min originat startmotor, den har nio tänder på drevet, kollade min nya ministarter som jag hade tänkt klämma dit, den har tio tänder på drevet. Detta borde väl innebära att jag har en 164 kugg krans på bilen? Den nya startmotorn kan väl omöjligt passa? Bilen är en 69 med orig c4 motorn är en morrande windsor.. Det är väl olika startmotor beroende på vilken krans man har..?? Mvh Kalle
  14. Tack för alla svar! Tror det kommer att lösa sig. Fästpunkten ovanför den lilla vent. runtan måste ju vara där plastgrejjen sitter mot innertaket.. Känns ju lite bättre med riktiga bälten bakom en ca 400 hp Windsor...
  15. Hej Ingo! Jag tror inte trepunktarna var standard, har iaf bara tvåpunkts i min kärra. Jag skulle efterlysa lite bilder på exakt vart man skulle svetsa fästen för rullbälten eller hur man går till väga rent praktiskt. Man kan väl använda i stort sett vilka bälten som helst eller är det nått som passar bättre än nåt annat..?
×
×
  • Create New...