Jump to content

Tom Ripley

Medlemmar
  • Inlägg

    23
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Medlemsinformation

  • Stad
    Örby
  • Yrke
    Licensierad ljusbågstekniker
  • Intressen
    Bilar Mc

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Tom Ripley's Achievements

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • Collaborator Rare
  • First Post Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Week One Done
  • One Month Later

Recent Badges

0

Omdömespoäng

  1. Oj då låter som mycket jobb antar att man får ner extensionbiten och byta delarna
  2. Ser och låter detta okej ? inget glapp i knutkorsen IMG_0832.MOV IMG_0834.MOV
  3. Har bytt till en 157 kuggars men har svårt och hitta uppgifter på hur många Newton den ska dras allt från 175-355N
  4. Ja, 157 borde ju funka bättre med tanke på slitaget, brukar det bli så här slitet, inte lika illa runt om, det kanske går och köra med?
  5. Har en flexplatta med 160 kuggar. tittar hos vp där finns bara 157 el 164 har jag ngn udda modell?
  6. Har insuget löst, motorn nymålad, får prova mej fram, ska högtryckstvätta hela motorutrymmet sen nya bussningar överallt
  7. Ja är inte helt lätt, ska prova ett medel som heter Ad Pro syratvätt ?
  8. Finns det något riktigt bra medel idag för att få alu snyggt (insugsröret) tex förr fanns det en kallavfettning man la på vänta 1-2 min spola med kallt vatten,sen blev mc motorn som ny vad använder ni därute?
  9. Känner igen det med turbinen från Corvetten jag hade ( C3 355a med TH 400,bytte både motor och låda på den, noga med hur djupt turbinen skulle sitta Får prova igen efter hockeyn
  10. Fick loss dom extremt misshandlade muttrarna , men turbin verkar helt omöjlig å flytta kanske 3-4mm bara, har det någon betydelse vilket växelläge Sen vill dom inte dela på sig kan vicka lite men vä sida släpper inte (sett framifrån)
  11. Ja det var ju ide, blästra av dom och pulverlacka el lacka Tackar för info Motor ur imorgon och sen åtgärda läckage mellan block och kamkedjekåpa och måla motorn T
  12. Ok ja syftet va ju egentligen bara å snygga till lite grann istället för dom rostbruna grenrören och kanske lite bättre flow på avgassystemet plan kollektor? Är det packningsytan, blir det läckage?
  13. Ok Det var som jag trodde ang mitt förra inlägg om headers vad tror du om dessa FLOWTECH TRI-Y HEADERS, POLERADE. FORD. 260, 289 SAMT 302 CU.IN. 1964-70. Race -shop
  14. Hej på er Dags för motorlyft och vill kolla med proffsen, allt lossat utom mellan lådan, man lossar väl dessa skruvar från svänghjul till turbin Något mer tips som jag behöver veta tack på förhand
  15. Hej Tänkte mej 3 Y Headers från Scott Drake Läst på lite nu så det ska nog funka tackar för svar
×
×
  • Create New...