Finns det något riktigt bra medel idag för att få alu snyggt (insugsröret) tex
förr fanns det en kallavfettning man la på vänta 1-2 min spola med kallt vatten,sen blev mc motorn som ny
vad använder ni därute?
Känner igen det med turbinen från Corvetten jag hade ( C3 355a med TH 400,bytte både motor och låda på den, noga med hur djupt turbinen skulle sitta
Får prova igen efter hockeyn
Fick loss dom extremt misshandlade muttrarna , men turbin verkar helt omöjlig å flytta kanske 3-4mm bara, har det någon betydelse vilket växelläge
Sen vill dom inte dela på sig kan vicka lite men vä sida släpper inte (sett framifrån)
Ja det var ju ide, blästra av dom och pulverlacka el lacka
Tackar för info
Motor ur imorgon och sen åtgärda läckage mellan block och kamkedjekåpa och måla motorn
T
Ok
ja syftet va ju egentligen bara å snygga till lite grann istället för dom rostbruna grenrören och kanske lite bättre flow på avgassystemet
plan kollektor? Är det packningsytan, blir det läckage?
Ok
Det var som jag trodde
ang mitt förra inlägg om headers vad tror du om dessa FLOWTECH TRI-Y HEADERS, POLERADE. FORD. 260, 289 SAMT 302 CU.IN. 1964-70.
Race -shop
Hej på er
Dags för motorlyft och vill kolla med proffsen, allt lossat utom mellan lådan, man lossar väl dessa skruvar från svänghjul till turbin
Något mer tips som jag behöver veta
tack på förhand