Jump to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum - Classic Mustang Club Sweden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fredrik GT07

Klubbmedlem
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  1. Hej Tänkte hjälpa en kompis som har en Mustang - 10 med cab. Den går alltid ner men inte alltid upp Har någon tips på felsökning , steg att kontrollera / mäta Har någon tips på det ? Vh Fredrik Svensson 1319 Sunne ps försökte att söka mig fram i historiken men ..
  2. Hej FR Drag Pack gear installation kit Står följande om detta i ett P-blad. drop up to half second in quater mile, cold intake air, 3.73 for atomatic transmission. (Man 4.10 ratio-ring-piston) shorty headers, super short throw shifter, premium fuel calibration and performance oil filter. 2006 Ford Motor Company 07MSTCAT-R
  3. Vet någon om vad Drag pack på en GT -07 gjorde i hk ? Finns delar av det i skrift på P- bladet för Gen 5 Vh
  4. Hej Det jag fått om 355 motor är att det är en motorfamilj/serie : 302,351,400 Vh GT 07
  5. Hej Har en GT 07 med tankproblem tog 5-6 min att fylla fullt. Problemet smög sig på att fylla från reserven och va 20 L sen vart det segt med lågt flöde från tappen för att få i mer bränsle. Samtalade med lokala företaget ej spec om Ford. Vi började med lossa skarven på urluftnings slangen under tanken. Blåste åt båda håll. Bubblade till mot tanken. Provade sen att tanka men blev. lika. Tog kontakt med Gruffmann om dom kunde se en flärp på sprängskissen och flärpen inne i påfyllnigen saknas innan första böjen. Ska vara en i metall enl. dem. Tog en magnet ca 60 mm förlängare i 7 mm teleskop men samma tank problematik kvar. Kontakt med verkstade som anv en slang av 12 mm armerad ca 1.8 m som gick ner i tanken. Provade tanka från drygt reserven och fick i 20 L normal tankning vid tappen jag stoppade.Fortsatte sen och då lite stoppande av tappen munstycke vred munstycket till kl 15 ca och i drygt 5 L till med fullflöde. Avbröt och ringde naturligtvis verkstaden o berättade. ( ej på mackens område ) Fortsättning följer om man törs gå ner med en ca 80 cm kamera då en ca 15 mm slang stoppade vid ca 60 mm från tanklocket Gick ner med en kamera ca 51 cm men såg ingen lös flärp i metall. Tankningen fungerar med att hålla tankmunstycket kl 15 00 som framkom av andra i här i forumet CMC 1319 medlem Classic Mustang Värmland
  6. Hej Var på lokala verkstaden efter byte av spindel led fram och båda styrlederna för hjulinställning. Det blev liksom en anna bil styrningsmässigt, tyvärr ej justerbar bakaxel som värmdes rätt. Rekommenderas då bussningar och dess centrum i bakvagnen förskjuts. Och ingen justering finns på -07 original Gällande min fråga där om oljebyte så är rekommendationen tömning, sköljning då smutsen i kanalerna tvättas ur och all olja byts ca 11 L Inte bara ta ner tråget och rengöra just bara detta så att ca 4-5 L sipprar ut. Turbinen och kylare mm inte då blir tömt. Då olika uppgifter bla från lokal verkstad här om 6000 mil intervall 24 000 mil by Ford verkstads dokument / FS
  7. En får tacke !
  8. Fredrik GT07 joined the community
  9. Hej Då denna bil är ny för mig och då man inte kan få fram serviceintervaller via lokala ÅF och via Ford Sverige vidarekopplad med frågan. Eller av USA reservdelsföretag som heller inte har någon info. Samt då vid registrerade Juli i år hos Ford kom förts ett medelande om Airbag återkallande ! Konstigt tycker jag Fredrik S Sunne

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.