Jump to content

Fredrik GT07

Klubbmedlem
  • Inlägg

    6
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Medlemsinformation

  • CMC
    1319
  • Region
    Värm/Örebro
  • Stad
    Sunne
  • Yrke
    Tekniker Termodynamik mm
  • Intressen
    bilar,fiske lite av allt

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Fredrik GT07's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

  • Conversation Starter Rare
  • First Post Rare
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

0

Omdömespoäng

  1. Hej Det jag fått om 355 motor är att det är en motorfamilj/serie : 302,351,400 Vh GT 07
  2. Vi i regionen fick tillfälle av en resa som skapats av vår säkra värd Lisbeth J Tack för en trevlig resa ! La en text till World of Classics Museum i Tumba som är sann Vilken atmosfär ni har skapat i detta museum. Att kunna få gå in i denna värld och få del av känslan och som ni förstärker via ert proffsiga sätt att presentera utbudet av bla bilarna på, är fantastisk. Då inlevelsen och att knunskapen är så stort gör en glad. Mvh Fredrik Svensson Sunne
  3. Hej Har en GT 07 med tankproblem tog 5-6 min att fylla fullt. Problemet smög sig på att fylla från reserven och va 20 L sen vart det segt med lågt flöde från tappen för att få i mer bränsle. Samtalade med lokala företaget ej spec om Ford. Vi började med lossa skarven på urluftnings slangen under tanken. Blåste åt båda håll. Bubblade till mot tanken. Provade sen att tanka men blev. lika. Tog kontakt med Gruffmann om dom kunde se en flärp på sprängskissen och flärpen inne i påfyllnigen saknas innan första böjen. Ska vara en i metall enl. dem. Tog en magnet ca 60 mm förlängare i 7 mm teleskop men samma tank problematik kvar. Kontakt med verkstade som anv en slang av 12 mm armerad ca 1.8 m som gick ner i tanken. Provade tanka från drygt reserven och fick i 20 L normal tankning vid tappen jag stoppade.Fortsatte sen och då lite stoppande av tappen munstycke vred munstycket till kl 15 ca och i drygt 5 L till med fullflöde. Avbröt och ringde naturligtvis verkstaden o berättade. ( ej på mackens område ) Fortsättning följer om man törs gå ner med en ca 80 cm kamera då en ca 15 mm slang stoppade vid ca 60 mm från tanklocket Gick ner med en kamera ca 51 cm men såg ingen lös flärp i metall. Tankningen fungerar med att hålla tankmunstycket kl 15 00 som framkom av andra i här i forumet CMC 1319 medlem Classic Mustang Värmland
  4. Hej Var på lokala verkstaden efter byte av spindel led fram och båda styrlederna för hjulinställning. Det blev liksom en anna bil styrningsmässigt, tyvärr ej justerbar bakaxel som värmdes rätt. Rekommenderas då bussningar och dess centrum i bakvagnen förskjuts. Och ingen justering finns på -07 original Gällande min fråga där om oljebyte så är rekommendationen tömning, sköljning då smutsen i kanalerna tvättas ur och all olja byts ca 11 L Inte bara ta ner tråget och rengöra just bara detta så att ca 4-5 L sipprar ut. Turbinen och kylare mm inte då blir tömt. Då olika uppgifter bla från lokal verkstad här om 6000 mil intervall 24 000 mil by Ford verkstads dokument / FS
  5. Hej Då denna bil är ny för mig och då man inte kan få fram serviceintervaller via lokala ÅF och via Ford Sverige vidarekopplad med frågan. Eller av USA reservdelsföretag som heller inte har någon info. Samt då vid registrerade Juli i år hos Ford kom förts ett medelande om Airbag återkallande ! Konstigt tycker jag Fredrik S Sunne
×
×
  • Create New...