Jump to content

joschen

Medlemmar
  • Inlägg

    164
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

joschen's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Aaaa du menar sätta i en 351w i en kombo, nja dom är vingliga som dom är. Ja det måste ju gå att justera andra porten så den inte öppnar så fort, eller iallafall lite senare. Jag kör ju vacum styrd så jag har ingen erfarenhet vd DP.
  2. Jag har en polare som har en 70ia som har en bra vässad 351w med holley dubbel pump. Han tycker att den är hopplös att köra för antingen går den knappt framåt eller så bara ryker det om däcken och den dricker kopiösa mängder. Man får köra den med stortån. Han tror att det är en holley 750 typ men han vet inte riktigt. Om han köper en med vakum styrd andra port blir bilen lungnare då. Han vill kunna köra civiliserat någon gång. Ps själv kan jag inte se detta som någotsomhelst problem men det är hans bil.
  3. Hur skall nummer plåten på en 70ia sättas fast fram. Sätter man den rakt på grusplåten så lutar den ju inåt. Gör dom det på alla eller vad.
  4. Per B och Lars Oscarsson ni är roliga ni. Visst det bästa hade ju varit att slänga ur hela min motor och total renovera och stroka hela motorn och sätta herre jösses toppar och en kam vass som ett knivblad, och varför inte sätta på race turbin när jag ändå är igång. Jag vet inte hur djupa fickor ni har men botten på mina kommer ganska fort. Jag har precis blivit farsa och håller på att bygga ett garage på 90 kvadrat. Så jag har stora hål i ekonomin som behöver lagas först. Jag tackar för alla goda råd men jag försöker bara jaga några extra hästkrafter eller bara så bilen känns lite piggare.
  5. Ja jag köper ju inte förgasaren utan att testa den först, och han som har förgasaren har en lambda mätare och är ganska haj på det där med förgasare. Han får väll göra vad han kan och så får vi se om det är värt priset för bensinen. Och det behöver inte göra stor skillnad innan jag tycker det är värt det. Jag pendlar ju inte med bilen precis.
  6. Jag tror iallafall att jag skall montera på dp förgasaren och se hur det går. Jag tycker inte att min motor går som den skall innan port två öppnar. Om båda portarna öppnar tidigare så borde motorn svara bättre. Fungerar det inte så kan man ju alltid montera tillbaka den gamla.
  7. Igen för mej då alltså, men det borde bli ett ganska så fint ljud ur förgasaren eller när man öppnar alla portar direkt eller? Så kallat Weber ljud.
  8. En v8 broder vill sälja en holley 600 dubbel pumpare, det kallade han det iallafall. Ok jag förstår principen med en sådan förgasare men är det något för mej. Går det att köra någolunda civilliserat på gatan, eller kommer bilen bete sej skumt vid lägre hastigheter och mindre gas pådrag.
  9. Nej bryr man sej om bensin förbrukning så skall man hålla på med något annat. Detta tål att funderas på
  10. Cmc1605 det är ju nästan gratis, skumt du måste haft en jämrans tur med ditt köp. Jaha då var man där igen motor eller diff, det är inga problem att köra normalt när du bytt diffen eller. Jag menar, det är inte irriterande högt motor varv eller?
  11. Det är detta som är så bra med forumet, man får bara seriösa svar. Så jag tänker sätta på dubbla SU, D kam och svettsa diffen. Borde göra en hel del NOT!!!
  12. Varning varning det ser ut som vårat kära forum har drabbats av ett VIRUS av den värsta sorten. Kolla bara hemskheterna ovanför.
  13. Hur ser jag skillnad på ett performer eller ett rpm. Men hur bra blir bilen att åka i när man ändrar utväxlingen. Blir det inte väldigt höga varvtal vid vanlig körning eller? Visst den accelererar säker mycket bättre.
  14. Om man bestämmer sej för en ny kam, vilken skall jag ha. Bilen skall ju gå och köra alltså inte misstända under 4000 varv typ. Jag vill ha en som har ganska så gämmt dragregister. Några förslag?
  15. Om man vill ha lite mera kräm i en 289:a vad skall man sattsa på. Jag har headers, edelbrock alu insug och en holly600. Det är allt. Vad är det man i första hand skall köpa, eller rättare sagt vad är sämst orginal. Är det en ny kam, och isåfall vilken. Detta skall inte bli en pro stock utan bara en lite vassare gat bil.
×
×
  • Create New...