Jump to content

Boosse

Klubbmedlem
  • Inlägg

    21
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Medlemsinformation

  • CMC
    8464
  • Region
    Värm/Örebro
  • Stad
    KARLSTAD
  • Yrke
    Konsult
  • Intressen
    Bilar, fotografera

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Boosse's Achievements

Rookie

Rookie (2/14)

  • One Year In
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Week One Done

Recent Badges

0

Omdömespoäng

  1. Nån som har tips på nån som skulle kunna renovera en original Top Loader åt mig i vinter? (Trans 5: 4 Speed Manual) 1965 GT Fastback K-Code undrar Bosse i Karlstad
  2. 66:a cab i Sahara Beige med beige inredning och brun matta. Nu sitter det en vit sufflett i vinyl men jag ska byta till en brun. Frågan är om jag ska välja tyg eller vinyl? Bilen är strikt period correct, jag kanske borde hålla den linjen - för 1966 fanns bara vinyl, inte tyg? Tacksam för era reflektioner! Hälsningar Bosse
  3. Hallå där! Efter artikeln i MCM224 har jag har forskat lite bland de källor jag hittat för att ta reda på antal mustanger. Främst för att få reda på hur (o)vanlig min bil är. Enligt Transportstyrelsen finns det 10 stycken Ford Mustang 1965 med ett "K" i femte positionen varav 7 är avställda. http://bosgarage.se/mustang
  4. Hur mycket pyssel var det att få dit? Jag har ombyggt till hydraulisk koppling. ”The kit does require you to modify the pedal support and stock brake pedal.”
  5. 65:a med skivor fram och trummor bak, ingen servo. Känns lite sisådär att bara ha en bromskrets. Läst att fler känner så. Nån som vet om huvudcylinder -67 passar bolt on? Iså fall kan jag få två enkrets, en bak och en fram. https://leedbrakes.com/i-19296570-hydraulic-kit-manual-brakes-67-69-mustang.html
  6. Jag har den senare enligt http://www.stangerssite.com/brakevalve.html (11,2 mm)så renoveringssatsen VP passar inte. Finns i USA dock men skeppar inte till EU. Dottern i AU får bli mellanhand. Köpt en universal bromsreducering som tillfällig lösning om våren hinner före leveransen.
  7. Tack! Jag ska plocka loss den och kolla närmare.
  8. Hej, det läcker bromsolja från min Fastback -65:a … från klumpen som sitter efter huvudbromscylindern som gör att det blir lägre bromstryck till trummorna bak än till skivorna fram. Hittade ett 10-årigt inlägg om detta och har skrivit till författarna … inget svar så jag testar en ny tråd. Nån som vet nåt och kan tipsa mig?
  9. Uppföljning: Svajigheten kom med ett metalliskt knakande ljud som gjorde att jag trodde det var nåt allvarligt med bakaxelns upphängning. Men det var en avgasrörsklämma som låg för nära bladfjädern När den kom åt fjädern blev det vingligt och skramligt. Det syntes inte när bilen hängde på lyften men en skarpögd kompis såg små märken på fjädern. Så det var en trivial sak som inte var så farlig som det lät!
  10. Ah, den är ombyggd! Jag hade inte koll på att det finns ombyggnads-satser.
  11. Ja, det är samma bil. Motor och låda och bakaxel kan man byta - men att ändra en Mustang från HT till Fastback är osannolikt. På en bil med ram kan man byta kaross! Mer sannolikt är att detta VIN inte tillhör denna bil. MEN denna bil är godkänd av SBP. För bilar före 1969 är kraven på spårbarhet lägre. Så … finns det nåt problem här?
  12. Allt är ok … men VIN stämmer inte, det är det som får mig att tveka. Den är besiktigad för sista gången och godkänd. Där görs ju idkoll men SBP läser ju inte VIN på det sättet.
  13. Jag är spekulant på en Fastback -67. Men enligt chassinummer (01 i pos 3-4) så är det en Hardtop. Hur skulle du gjort?
  14. Jag har dragit med 90Nm och har förstått att det var i mesta laget
  15. Tack JanneJ, 17-hjul rycker närmare som en åtgärd! Originalstuket vill jag vara rädd om men det vore trevligare om den blev stadigare att köra.
×
×
  • Create New...