Jump to content

Boosse

Club Member
  • Posts

    15
  • Joined

  • Last visited

Members Information

  • CMC
    8464
  • Region
    Värm/Örebro
  • City
    KARLSTAD
  • Yrke
    Konsult
  • Interests
    Bilar, fotografera

Boosse's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare

Recent Badges

0

Reputation

  1. Tack! Jag ska plocka loss den och kolla närmare.
  2. Hej, det läcker bromsolja från min Fastback -65:a … från klumpen som sitter efter huvudbromscylindern som gör att det blir lägre bromstryck till trummorna bak än till skivorna fram. Hittade ett 10-årigt inlägg om detta och har skrivit till författarna … inget svar så jag testar en ny tråd. Nån som vet nåt och kan tipsa mig?
  3. Uppföljning: Svajigheten kom med ett metalliskt knakande ljud som gjorde att jag trodde det var nåt allvarligt med bakaxelns upphängning. Men det var en avgasrörsklämma som låg för nära bladfjädern När den kom åt fjädern blev det vingligt och skramligt. Det syntes inte när bilen hängde på lyften men en skarpögd kompis såg små märken på fjädern. Så det var en trivial sak som inte var så farlig som det lät!
  4. Ah, den är ombyggd! Jag hade inte koll på att det finns ombyggnads-satser.
  5. Ja, det är samma bil. Motor och låda och bakaxel kan man byta - men att ändra en Mustang från HT till Fastback är osannolikt. På en bil med ram kan man byta kaross! Mer sannolikt är att detta VIN inte tillhör denna bil. MEN denna bil är godkänd av SBP. För bilar före 1969 är kraven på spårbarhet lägre. Så … finns det nåt problem här?
  6. Allt är ok … men VIN stämmer inte, det är det som får mig att tveka. Den är besiktigad för sista gången och godkänd. Där görs ju idkoll men SBP läser ju inte VIN på det sättet.
  7. Jag är spekulant på en Fastback -67. Men enligt chassinummer (01 i pos 3-4) så är det en Hardtop. Hur skulle du gjort?
  8. Jag har dragit med 90Nm och har förstått att det var i mesta laget
  9. Tack JanneJ, 17-hjul rycker närmare som en åtgärd! Originalstuket vill jag vara rädd om men det vore trevligare om den blev stadigare att köra.
  10. Tack för info! Då blir det nya dämpare och kanske hjul.
  11. Har en 65:a HiPo som svajar i sidled vid gaspådrag. Har centrum/styrbultar med lång skalle, nya dämpare och bussningar. Går det att bygga bort fenomenet eller är det bara att vänja mig? Bilen är renoverad för att vara originalet trogen så inga omfattande ombyggnader hade jag tänkt. Tacksam för tips! http://mustang.bosgarage.se
  12. Oj, tack. Jag har dragit 90! Kändes som det var fjäderbladen som klämdes ihop först då. (Bilen upphissad och axeln hänger.) Locktite får det bli.
  13. Min bakaxel var lös på ena sidan, u-bulten som klamrar axeln mot fjäderpaketet satt lös. Med vilket moment drar man den? Är det en detalj som bör bytas i stället för återmontering? Fastback 1965 Tacksam för tips så jag kan fixa innan Mustangträff i Arvika på Nationaldagen! mustang.bosgarage.se
  14. Hej, jag saknar det lilla locket som ska sitta på spolarvätska-påsen. Nån som har ett över? Hälsningar Bosse 070-5599345
  15. Solen skiner (som vanligt) i Karlstad och idag ska jag lufta min nya gamla pärla som jag köpt på Mels Garage i Enköping. Bilen är renoverad och kom till Sverige från Virginia i februari 2018. Två ägare de senaste 15 åren. En av de 266 K-Codes byggda i San Jose 1965. Min bil är byggd den 7 april. Caspian Blue. Cobra Kits; Competition Oil Pan, Sprängkåpa, Two 4-V Indoction och insug men med luftfilter från det tredubbla tvåports insuget. Jag söker två Cobra Medallions luftfilter och ett lock till spolarvätskabehållaren, så nu ska jag ut och leta i detta forum efter de delarna och efter en kalender för sommarens träffar! https://photos.app.goo.gl/p9fmCnc2Hj8tWi2r6 Bosse Löfberg boo.lofberg@metronom.se 070-5599345
×
×
  • Create New...