Jump to content

Hojåkaren

Klubbmedlem
  • Inlägg

    28
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  • Days Won

    1

Hojåkaren last won the day on 30 juli 2022

Hojåkaren had the most liked content!

Medlemsinformation

  • CMC
    8628
  • Region
    Norrbotten
  • Stad
    Boden
  • Yrke
    Panscho
  • Intressen
    Bilar, bilsport och hojar

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Hojåkaren's Achievements

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • One Year In
  • Collaborator Rare
  • Dedicated Rare
  • First Post Rare
  • Conversation Starter Rare

Recent Badges

1

Omdömespoäng

  1. Hej! I Lördags var jag och cruisade på stan med ett 100-tal andra. Hade väl cruisat i 1 timma drygt i låg fart då min 1996 Mustang GT Cab började gå oroligt på tomgången så jag for hem. Idag for jag en sväng med den, stannade på ett ställe i 30 minuter och när jag startade bilen så var den orolig på tomgången igen. Jag for iväg och drog ordentligt men den gick hur fint som helst och efter en stund gick den normalt på tomgången igen. Har sökt efter nåt läkage men en sak slog mig då att det har hänt att THEFT börjat blinka varvid den har gått oroligt även när man kört den. För nån dag seda började THEFT blinka och jag fick göra ett par startförsök innan den startade. Nu undrar jag om det är THEFT som spökar. Tändstift ser bra ut men det är som att nåt börjar störa och tomgången blir orolig. Någon som har ett tips eller två
  2. Hej Tack men det löste sig, hittade en höger dörrspegel via Bildelsbasen hos USA Import. Suttit på en -98 och var i gott skick. En liten skada men det går att fixa.
  3. Hej Tack, då får jag jaga vidare.
  4. Hej Råkade köra sönder dörrspegeln på höger sida på min Mustang GT 1996. Hittar ett par stycken på Bildelsbasen, som jag ser det passar en dörrspegel från en -99 Mustang. De ser väldigt lik de som sitter på min så nu undrar jag om jag fattat det rätt. Finns inga nya att köpa förutom en på Dahlems men det var en spegel för vänster dörr.
  5. Hej Igen Jag löste det hittade på ett amerikanskt forum lösningen men en rolig grej hände. Jag lät den gå på tomgång en stund innan jag skulle köra in den i garaget. Döm om min förvåning bildörrarna hade låst sig och med en nyckel endast och den satt i tändningslåset så fick man ta fram kunskapen att ta sig in i en låst bil. Insåg att en Mustangcab var väldigt lätt att ta sig in i, svetstråd och en träkil.
  6. Hej Idag hämtade jag hem Mustangen från vintervilan, den startade direkt. Nu har den stått ute på gården ett par timmar i solen och nu vägrar den starta. Trodde först det var lite kräm i batteriet så snabbladdat i nån timma men den tänder till för att sen vägra starta. Theft blinkar då jag vider om nyckeln. Någon som har en ide om vad som helt plötsligt gjort den tjurig och vill inte starta. Aldrig haft problem med detta.
  7. Hej hade ett liknande problem att vibrationer uppstod vid 90km/tim och uppåt. Lät balansera om alla däcken och då upptäckte man att 2 fälgar var lite vinda. Bytte fälgar och däck vilket resulterade i att vibrationerna försvann.
  8. Uppdatering av mitt problem. Inget fel på oljetrycket det är nu kollat med en separat mätare, utan det är ett elektriskt fel. Glapp någonstans. Har kollat anslutning vid oljetrycksgivare, rengjort och monterat tillbaka kabeln. Efter det så går oljetrycksmätaren upp lite högre än tidigare men efter en testfärd föll den ner och visade på tappat tryck. Slog av motorn och startade igen och mätaren gick upp på lite mer än normalt vid 2200 varv och stått så hela tiden under resten av testkörningen men när jag slår av motorn står mätaren kvar, får vrida på tändningen och av igen då faller nålen ner på 0 tryck så det är dålig kontakt någonstans. Ska demontera mätartavlan och kolla anslutningarna bakom mätaren innan jag djupdyker bland kabelhärvor.
  9. Tack för filmen. Tänkte på en annan amerikansk maskin Harley Davidsson har en del plastskenor runt kamkedjan som slits med åren. Jo elektronik i alla ära men den kan spöka och ställa till det. Framförallt kan det vara svårt lokalisera den felande länken. Jag brukar säja det var bättre förr
  10. Den har inga missljud eller rassel från kamkjedjan och den verkar vara väl omhändertagen av tidigare ägare och 99% rostfri, fin i karossen. Tror den inte har körts så hårt heller. Ska åka till en liten verkstad som drivs av en kille som liksom jag kommer från motorsportens värld. Han ska få kolla oljetrycket innan jag gör något större ingrepp men man blir nojig på ålderns höst när mätare börjar bete sig konstigt mellan varven och att man lessnat på skruvande i motorer Som du skriver så är 4,6l motorn en slitvarg och nu har den nått en aktnings värld ålder. Finns inte så många av gen. 4 Mustanger i min landsända, mest nya Mustanger som rullar efter vägarna och väghållningen kan man diskutera på denna modell. Blir Koni Sportdämpare Gula serien som man kan ställa returdämpningen på sen får vi se hur den beter sig. Tack för återkoppling, kul diskutera motorrelaterade saker än polermedel Faktiskt ett bra forum detta jämfört med alla Facebooksidor rörande Mustanger där man mest visar nypolerade bilar med en massa bling. Själv gillar jag köra omkring på fina småvägar och räds heller ej grusväg om det behövs för att nå en resmål.
  11. Tack för svar Pelle Berglund men jag är lite fundersam att vissa dagar står mätaren still på normalt även när motorn har nått arbetstemperatur och står på tomgång för att någon annan dag visa lägre tryck då oljan nått normal arbetstemperatur, det är det som gör mig lite konfunderad över oljetrycksmätaren. Jag kör med rekommenderad viskositet på oljan för min Mustang. Jag håller med om 10 psi/1000rpm då jag mest cruisar med min Mustang eftersom det är en cab och ingen busbil. Nu kom bilden med på min Mustang GT
  12. Hej! Min oljetrycksmätare beter sig underligt ibland. När jag startar bilen hoppar den upp på normalt direkt och står där även under färd och på tomgång när motorn nått arbetstemperatur. Ibland kan den helt plötsligt falla ner en cm på mätaren. Nu undrar jag kan det vara givaren eller mätaren som strular. När jag slår av bilen så står oljetrycksmätaren kvar i den position som när bilen är igång. För att få den att ramla ner på 0 bars tryck måste jag vrida en gång på tändningen så även gör voltmätaren. OBS!! har olja i motorn och det är inget knack eller annat missljud i motorn, rullat lite drygt 14 000 mil till dags datum samt det är nyss gjort oljebyte. Tänkte byta oljetrycksgivare men börjat undra om det är något elektriskt fel. Dessutom rör sig inte mätaren om man gasar efter den visat på tappat tryck och nu sist körde jag ett par mil och inget hände under resan. Oljetryckslamapn slockanr som den ska och den glimmar inte på tomgång som i en gammal sliten Volvomotor Bjuder på en bild på min Mustang GT som jag haft drygt ett år, bytt fälgar och däck. Kör nu med 245/45/17 runt om tidigare satt det bak 275/40/17 tyckte den blev aningen lugnare efter vägen men än finnsdet förbättringar att göra men huset fick prio i sommar
  13. Som jag fattat så immar det mindre bl.a i bilen. Jag bor i Norrbotten och kör med AC på hela vintern på vår Passat.
  14. Hej Igen Idag har jag åter gjort en ny framvagnsinställning med nya däck och fälgar, blev endast en marginell förbättring men ett fel hittades. Bakhjulslagren är totalslut vilket ingen sett eller uppmärksammas tidigare, det gick att vicka ordentligt på bakhjulen. Styrningen blev lite bättre faktiskt, mer lättrattad. Nu har jag bestämt att det ska åtgärdas väghållningen samt att jag skall byta dämpare runt om av bättre än standard iallafall. Nu ska jag inte köpa det värsta som finns och montera på en bil som är 25 år. Kollar lite i Grufmans katalog och ser att de är hyfsat dyr på det jag behöver. Jag kollade på Hansen Racing men de hade inte så mycket till en Musse av generation 4, däremot hittade jag på Åbergs VTC Parts AB en hel del till vettiga priser. Jag har handlat där förut då jag hade en Chevrolet Stepside. Fortsättning följer.
  15. Tack för den tabellen, tar med mig den när de ska ställa om framvagnen så får vi se.
×
×
  • Create New...