Jump to content

Saxin

Klubbmedlem
  • Inlägg

    7
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  • Days Won

    1

Saxin last won the day on 24 juli 2022

Saxin had the most liked content!

Medlemsinformation

  • CMC
    9109
  • Region
    Ö.Götaland
  • Stad
    Mjölby
  • Yrke
    Fordonsmekaniker mestadels på tunga fordon
  • Intressen
    Bilar , mecka

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Saxin's Achievements

Rookie

Rookie (2/14)

  • One Year In
  • One Month Later
  • Week One Done
  • First Post Rare
  • Conversation Starter Rare

Recent Badges

1

Omdömespoäng

  1. Har ett scoop monterat så sval luft får den nog i sig. Det är lite jävligt och byta headerserna oxå för då äre till att lyfta ur motorn.
  2. Jag har långa Headers på min musse, å motorn är en 429a. Främre headersrör på vänster cylinderbank går över till höger kollektor å motsvarande på den andra cylinderbanken går över till vänster kollektor. Rören är typ slipon med en sorts låsning med skruv så de inte glider isär Vad är fördelen med det , är det för bättre scavenging ? Å vad kan man hitta nått liknande system ,har sökt överallt men det är bara de vanliga systemen jag hittar
  3. Tack för tipset ska kolla fjädertornen. Dä går faktiskt å byta stiften, de är nyligen bytta. Det blir väl lite moddningar framöver oxå
  4. Hejsan mitt namn är Tommy Saxin bor i Hogstad utanför Mjölby. Tycker om å mecka med äldre bilar. Har haft några Ford Explorers som renoverats genom åren. Det är det enda i jänkebilsväg jag har haft. Har nyligen köpt mig en Mustang 70 HT. Har tittat i flera år efter en muskelbil å velat fram å tillbaka vad det gäller för tillverkare. Kravet jag hade var sen 60 eller tidig 70 talare å bigblock motor. Å den skulle inte va i för fint skick heller då jag vill sätta min smak å tycke på fordonet, men i körbart skick. Nu hittade jag en som föll mig i smaken. Lite smått ombyggd var den, inga matching numbers. Motor 429:a med trimkam ifrån Crane har inga uppgifter än på kammen. Police interceptortoppar,Edelbrockinsug, Petronixfördelare ( brytarlös) Holley 850 DP förgasare Långa headers. C6 låda Ford 9" bakaxel med Detroit locker diff. Nu snarast blire å byta fjädrar fram till progressiva å hoppas att den även blir lite högre fram. Samt modifiera huven då fördelaren tar i, så jag kan inte stänga huven helt. I vinter blir det att bygga nytt avgassystem för det dönar så förbannat samt montera ett EFI system samt lite annat pyssel. Mvh Tommy
×
×
  • Create New...