Jump to content

66ahenke

Medlemmar
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  1. ett inlägg i en tråd postade 66ahenke i Projekttrådar
    om någon kanske vill se ett av mina mitt före bygge denna bil lever numera i tyskland detta är faktisk en bil jag ängrar att jag sålde en capri mk1 perana tribute med 8.8 bakaxel, tremex låda o 5.0 v8 ford motor, drivlinan tagit ur en foxbody 11 tum fälgar fram 13 tum bak. 15 tum bbs rs splitfälgar michelin semi slicks
  2. ett inlägg i en tråd postade 66ahenke i Projekttrådar
    nu har det tradiga jobbet dragit igång jag har popnitat breddaren, bara för säkerhets skuld. framskärmen flexar ju lite mer än bakskärmen första glasfiber spackel hålkäl lagt för att jämna ut kanten mellan plåt o breddare plastat med glasfiber väv så nu ska det förhoppningsvis inte spricka limmat, popnittat o plastat inv o utv. första av många rundar fin spackel tyvärr ska det bli dåligt väder i veckan, för jag vill köra ut bilen o slippa den. det dammar ju ner hela verkstan annars
  3. ett inlägg i en tråd postade 66ahenke i Projekttrådar
    ja vad jag har snokad fram ska det vara det starkaste att limma skärmbreddara med. vanlig sika har en hålfasthet på 5mg (va det nu betyder) epoxien har 25mg nackdelen är priset, en tub koster nästan 500 kr
  4. ett inlägg i en tråd postade 66ahenke i Projekttrådar
    det blir mycket skrot över, när skärmarna är kapade 😃 så nu kom limmet larsson..... kanten slipad o redo för limning båda sidor limmade. nu återstår en MAAAAASSA tråkig plastning o spackling o slipning
  5. ett inlägg i en tråd postade 66ahenke i Projekttrådar
    dagen började med att hämta gas o svetsa förstärkning vet inte om det behövs, men hellre safe than sorry sen kapade idioten sönder en ny o fin framskärm hade jag haft riktigt gott om pengar skulle jag ha köpt glasfiber skärmar med roman breddningen dom finns bara i usa bara skärmerna går på 20 pap + frakt så säg runt 40 pap hemma på gården, det inte aktuellt det blir lite skillnad när den är kapad klart 😍 ja nästan, nu ska dom limmas. har beställd mer epoxy lim. o sen spacklas. men innan det ska jag ta ut sally på gården o köra runt lite, för att se om det tar i någonstans jag blev lite rastlös igår kväll då gasen var slut. så jag började sätta på mina tändhats strumper, men kom att tänka på att jag kanske ska vänta till jag har tvättat maskin rummet. men 2 han jag med får stoppa dom i en plast påse när jag tvättar undrar hur många hästkrafter detta ger 🤭
  6. ett inlägg i en tråd postade 66ahenke i Projekttrådar
    plötsligt händer det, skärmbredderna är hittade o levererade passar kanske inte jätte bra 😄 det finns inte breddare till fram i denna serien i sverige, då blir det handla i usa o det går inte med dom fraktpriser så det fick bli 2 bak breddare o lite vinkelslip o jävla anama efter att ha kapat lite i dom, blev det straks bättre det ska karvas en del i fram skärmarna med nu nu börjar det närma sej, det fortfarande lite trim jobb kvar innan dom är klara men innan jag börjar karva i skärmarna, tänkte jag lägga en förstärkning. det blir inte så mycket kvar av hjulhuset nu ska vi svetsa.. nähä gasen är slut. får hämta imorn. så kan jag passa på köpa nybakade bullar oxå 🥐
  7. ett inlägg i en tråd postade 66ahenke i Projekttrådar
    jag är övertyckad om att detta blir bra, så har det varit på dom andra byggen av denna typ jag har gjort ska ju inte bli en ban smiskare däremot kan den bli lite spårkänslig på våra eländiga vägar, men det är alla bilar med så bredda hjul även min slk med 10 x 18 o ferrarin likaså
  8. ett inlägg i en tråd postade 66ahenke i Projekttrådar
    för att mina stora hjul inte ska slå i skärmbreddarna annars får jag ha jätte högt mellan hjul o hjulhus detta med luftfjädring är ett vanligt trick alla inom stance använder fast detta är inte stance, men vill ändå ha lite lagom luft mellan hjul o skärmkant
  9. ett inlägg i en tråd postade 66ahenke i Projekttrådar
    så fick jag lite luftfjädring det blev basic utan kompressor, man pumpar i skuffen det får duga tills jag har testat i skarpt läge sen kan jag bygga vidare på det med kompressor o manöver panel inne i bilen först en bild när överste platta är svetsad o färdig monterad o pumpad till ca 20 psi till en början, dom tål 75 psi detta är inte menad som något typ lowrider kit det enbart för fjädrings hårdheten , så det inte tänkt att jag ska sänka o höja bilen detta kitet är iegenligt till en opel movano, o heter tung last 😁 den blev bra mycket hårdare bak, så jag tror det fungerar som jag hade tänkt
  10. ett inlägg i en tråd postade 66ahenke i Projekttrådar
    nu har jag inventerat lådan. det var ingen sån kontroll panel med, så man kan häva o sänka bilen inifrån. bara sån här så man kan fylla på luft...snik modell... kanske jag kan använda klockan o köpa en sån kontakt till luft. annars jag får komplettera med sån panel sen, nu ska jag först se om det fungerar som jag vill smut liten kompressor jag kunde såklart inte hålla nallarna i styr, så nu sitter bälgerna på plats så imorn får jag titta på hur topp fästet ska bli. det var iallafall fina topp plattor med, dom kan jag använda o modifiera
  11. ett inlägg i en tråd postade 66ahenke i Projekttrådar
    gjort pytte lite när jag gjorde iordning motorn så glömde jag staget till gassen o det har retat mej, men likväl har jag inte fått ut fingrat av hålet. men nu är det gjort idag kom rudolf, ja det vill säga idag har jag jagat rudolf. som vanligt sket postmord att berätta att paketet hade kommit jävla tur jag började kolla. det hade legat länge hos ombudet o imorn hade dom skickat det retur. samma med mina skärmbreddare dom har försvunnit i posten nån stans o rg glasfiber vill inte ge mej tracking nr jag var tvungen att handla dom hos han. det var frågan om 4000 kr eller 20000 i usa men men luftfjädringen........... det var en massa olika fästen o dingenoter med kitet här ska den sitta, fixa lite fästen o koppla luft o ström till kompressor så får jag se om jag blir nöjd med det
  12. det kommer jag tyvärr inte ihåg. det var lite mätande, för det ska ju vara lite glapp
  13. VA ingen godis 😁 det blir en rejäl portning du gör, det ska bli roligt o höra vilken skillnad du känner
  14. det kitet jag köpte av vp parts Bromsservo Konverteringssats Mustang 64-66 2-Krets H-cyl A/T | VP Autoparts där var tryckstången, den lilla stången som följer med som ska in i huvudcyl för kort. men för mej var det så att jag fick ingen pedal, den gick nästan i botten o det var i princip omöjligt att lufta med nåt vettigt resultat, till jag fixade en längre stång
  15. ett inlägg i en tråd postade 66ahenke i Projekttrådar
    nu går det sakta. väntar på rudolf ska komma med grejor jag har rensat klar bakstammen för div prytlar fixad kanten runt skuffen sen tog jag tag i alla lösa delar som ska lackas o började slipa dom. kofångaren fick en runda med 60 discflap o 2 rundar etch primer crome wont get you home sen blev det lite grann som jag hade hoppats på det inte skulle bli. men ändå hade jag det lite i bakhuvedet att det kunde bli så. jag köpte dom värsta heavy duty bladfjädrar men den är ändå lite för mjuk. om jag kör ner i ett hål så kommer hjulet ta i skärmkanten, skärm breddarna kan man liksom inte flytta på, det finns bara ett sätt att montera dom annars är det mindre däck. NO NO. eller skära upp breddaren o flytta skärmkanten det inget större jobb, så det inget jag ligger sömnlös över ELLER luftfjädring.......... så nu har jag beställd luftfjädring 😆 så nock fan ska det bli en bra ride high på den snacka om att det inte skulle balla ut 😁