-
mustang 1966 ht rullande projekt
nu har jag inventerat lådan. det var ingen sån kontroll panel med, så man kan häva o sänka bilen inifrån. bara sån här så man kan fylla på luft...snik modell... kanske jag kan använda klockan o köpa en sån kontakt till luft. annars jag får komplettera med sån panel sen, nu ska jag först se om det fungerar som jag vill smut liten kompressor jag kunde såklart inte hålla nallarna i styr, så nu sitter bälgerna på plats så imorn får jag titta på hur topp fästet ska bli. det var iallafall fina topp plattor med, dom kan jag använda o modifiera
-
mustang 1966 ht rullande projekt
gjort pytte lite när jag gjorde iordning motorn så glömde jag staget till gassen o det har retat mej, men likväl har jag inte fått ut fingrat av hålet. men nu är det gjort idag kom rudolf, ja det vill säga idag har jag jagat rudolf. som vanligt sket postmord att berätta att paketet hade kommit jävla tur jag började kolla. det hade legat länge hos ombudet o imorn hade dom skickat det retur. samma med mina skärmbreddare dom har försvunnit i posten nån stans o rg glasfiber vill inte ge mej tracking nr jag var tvungen att handla dom hos han. det var frågan om 4000 kr eller 20000 i usa men men luftfjädringen........... det var en massa olika fästen o dingenoter med kitet här ska den sitta, fixa lite fästen o koppla luft o ström till kompressor så får jag se om jag blir nöjd med det
-
servo broms problem ( power brake boster )
det kommer jag tyvärr inte ihåg. det var lite mätande, för det ska ju vara lite glapp
-
Svensksåld 66 Silver Frost Coupe'
VA ingen godis 😁 det blir en rejäl portning du gör, det ska bli roligt o höra vilken skillnad du känner
-
servo broms problem ( power brake boster )
det kitet jag köpte av vp parts Bromsservo Konverteringssats Mustang 64-66 2-Krets H-cyl A/T | VP Autoparts där var tryckstången, den lilla stången som följer med som ska in i huvudcyl för kort. men för mej var det så att jag fick ingen pedal, den gick nästan i botten o det var i princip omöjligt att lufta med nåt vettigt resultat, till jag fixade en längre stång
-
mustang 1966 ht rullande projekt
nu går det sakta. väntar på rudolf ska komma med grejor jag har rensat klar bakstammen för div prytlar fixad kanten runt skuffen sen tog jag tag i alla lösa delar som ska lackas o började slipa dom. kofångaren fick en runda med 60 discflap o 2 rundar etch primer crome wont get you home sen blev det lite grann som jag hade hoppats på det inte skulle bli. men ändå hade jag det lite i bakhuvedet att det kunde bli så. jag köpte dom värsta heavy duty bladfjädrar men den är ändå lite för mjuk. om jag kör ner i ett hål så kommer hjulet ta i skärmkanten, skärm breddarna kan man liksom inte flytta på, det finns bara ett sätt att montera dom annars är det mindre däck. NO NO. eller skära upp breddaren o flytta skärmkanten det inget större jobb, så det inget jag ligger sömnlös över ELLER luftfjädring.......... så nu har jag beställd luftfjädring 😆 så nock fan ska det bli en bra ride high på den snacka om att det inte skulle balla ut 😁
-
mustang 1966 ht rullande projekt
ja jag klagar inte 😍
-
mustang 1966 ht rullande projekt
jag har sluttat jobba, gick hem lite tidigare. 60 år. för att ha tid med det som är skoj. så jag har hela dagen på mej 😉
-
mustang 1966 ht rullande projekt
börjad demontera bilen helt o har börjad slipa bilen karossen är är nästan klar, bakstammen som saknas att bli slipad detta ser roligt ut, det org hjulet som sitter på imorn fortsätter kampen
-
mustang 1966 ht rullande projekt
så vart projekt breddning bak skärm avslutat o scoopen är oxå klar bara färg som sakna men först ska hon breddas fram oxå, men dom breddarna har jag inte än
-
mustang 1966 ht rullande projekt
inatt har sally sovit ute pallar inte skruva på o av hjulen hela tiden skärmerna slipade o spacklade än en gång. det var inte så mycket på höger skärm men vänster var det en dal vid skarven mellan breddare o skärmen. på höger skärm har jag fått små små hål i spacklen, som nål stick. inte överallt men på ca 5 x 10 cm, jag ska slipa bort detta vete fan va det är, jag var jätte noga med silikon remover´n ska prova skruva ner lite på lufttrycket kör med 2 bar ska prova med 1,5 istället nu ska detta slipas sen är jag nöjd med bakskärmarna lägger nock en tunn slipgrund bara för att skydda fram till bilen ska lackas bara det ville slutta blåsa så jävligt, annars får jag hänga upp pressening i verkstan
-
mustang 1966 ht rullande projekt
tackar för dom fina orden jag ser oxå fram emot om när den blir klar 🤔
-
Försäkring
USH.... jag betalar lite över 1000 kr om året helförsäkrad för min 66a 😉 okay okay det veteran förs 🤭
-
servo broms problem ( power brake boster )
har du provad ta bort den o lufta utan ventilen. den kanske är defekt jag vet det lite klyd med anslutningarna, men det enklaste sättet att få reda på om den fungerar utesluttnings metoden är väl det enda sättet o få reda på om den fungerar. eller. har du köpt kitet hos vp, om ring o prata med dom. dom är alltid hjälpsamma, dom kanske kan skicka dej en ny ventil du kan testa mitt fram ok började läcka efter 1 år, dom skickade ett nytt direkt
-
mustang 1966 ht rullande projekt
ställde det gammla hjulet sidan om det nya, det ger lite bättre uppfattning om hur mycket breddare den blir det ju nästan dubb så bredd nu fick jag sprutat på lite slipgrund, så nu det bara börja slipa o spackla igen. men det får värre nock för idag, innan grannarna kommer o slår ihjäl mej för all jävla oljud 😁 så imorgon fortsätter spackel o slip helvete breddningen syns bättre med färg på