Jump to content

66ahenke

Medlemmar
  • Inlägg

    206
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  • Days Won

    9

66ahenke last won the day on 15 november

66ahenke had the most liked content!

1 Följare

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

66ahenke's Achievements

Collaborator

Collaborator (7/14)

  • One Year In
  • Reacting Well Rare
  • One Month Later
  • Dedicated Rare
  • Week One Done

Recent Badges

12

Omdömespoäng

  1. jap shelby säkningen är för styrgeometrin men man måste sänka bilen efter annars blir det tokigt. shelbysänkningen sänker inte bilen som du säger. men jag känner att org fjädrarna är för mjuka att sänka så mycket som jag vill. kommer nock även sänka sänknings fjädrarna ytterligare inte riktigt til stance men nästan. typ som jannes mustang. fast jag kör 15 tum så min blir lägre håller med dej om det med att slänga grejor, lagen om all jävlskap
  2. nu är jag shelby sänkningen nästan på plats här ser man bättre mallen nu nu blev ju bilen ännu högre så jag ska köpa nya kraftigare fjädrar, vp har 600 lps sänknings fjädrar. men vill inte beställa än, för jag hoppas på att dom ska ha black friday iår oxå. har krafsat fram grejor för runt 20000 kr så 15% ger lite bra rabat jag hade en scoop på lagar, som jag har fått med en duett jag köpte nån gång. så nu kommer den till nytta. man ska ALLDRIG slänga nått
  3. typ sånt här kit, fast det inte är till en 06a men ring grufman o fråga Blinkljuskonverterare Mustang | Artikelnummer: M10 | Grufman Bil AB
  4. det inte helt enkelt. man får fibla med elsystemet, om jag kommer ihåg rätt så är det kopplad över bromsljus kontakten. o det får ändras. jag hade en firebird som var importerat som var likadan. jag hade ett besiknings kit till den. hängde på lösa blinkers, men som du säger så blinker bromsljuset men jag fick alltid min igenom besktningen på nåder googla runt, det var nån firma som fixade det. tyvärr så länge sen så jag kommer inte ihåg vem det var
  5. snyggt. jag brukar oxa måla mina oljefilter
  6. fika time då kan jag passa på o göra en liten uppdatering från tomtens verkstad helt klar med fronten var jag inte, det var lite rost i kanten så vinkelslip o mirakelvann + zink så blir det som nytt började dagen med att skriva ut en borr mall till shelby sänkningen klippa ut o klistra på en pappskiva o bonka hål i den naturligtvis var den lite för kort så jag fick dela mallen o göra den längre monterat o klar till att borra man ser det inte på bilden, men jag har gjort 2 små 2mm hål vart jag ska borra klart nu ska armen på plats igen, allt ser fint ut men har bestämt att ett nytt projekt nästa vinter blir att plock ner fram vagnen, få den blästrat o pulver lackad + fixa inner skärmen med färg o tectyl det trångt som bara f-n för dom j-vla headers hade jag bara tänkt ett varv till innan jag köpte servostyrning osv förre året hade jag köpt typ heidt a-arms framvagn o skrotat fjäder tornen. det ger så mycket mer plats i maskinrummet PS.. är där ingen som kan berätta för ägaren att tvätta bilen lite oftare, den är ju rejält skit i maskinrum
  7. dom ska jag kolla på
  8. vem handlar du hos i usa ? jag handlar hos jegs o summit racing
  9. nästa projekt... sänka bilen fram o nya stötdämpare. dom som sitter på är sämre än en cykelpump den ska sänkas ca 2 tum. va jag har fattat ang raggar sänkning är det ca 1 till 2.. kapa 1 cm på höjde ger 2 cm sänkning jag kapar bara fjädarn för jag tror inte jag har nån större nytta av en sänknings fjäder som evt måsta kapas ända. men innan jag kapar itu allt tänkte jag göra en shellby sänkning o sen se vart jag hamnar höjd mässigt + jag vet inte riktig vad det är för fjäder som sitter på, men den är sten hård
  10. vad är fördelen med jetcarrier framför att butiken skickar direkt hem till dej ? läste lite på deras hemsida, men fattade inte riktigt blir frakten billigare ?
  11. så nu sitter fronten på bilen, jag blev väldans nöjd med detta. alla hål är borta så det ser lite mer helt ut, tycker jag
  12. det ju sån typ shellby front, jag gillar inte det stora luft intaget. rp glasfiber han har sån som är hel, jag var inne på att köpa den men kan inte riktigt komma överens med det stora luft intag
  13. då var det färdig spacklad o slipad för denna gång nu ska den få en runda sånt här rostskydd imorn när den har torkat ska jag prov montera den. hoppas den passar, o sen lämnar jag detta projekt tills lackeringen börjar. då ska den sprutspacklas osv undrar om vp parts ska ha black friday iår,jag har frågat men fick inget svar om inte får jag nock beställa hos summit racing
  14. va kul, det var ingen dålig vinst heller
  15. tack javisst, här kommer dagens bravader svetsa svetsa klart bredde på lite zink på insidan så det inte rostar under tiden jag håller på ruggade upp ytan inför spackling, så glasfibern har nåt att fästa i man måste ju säga att material beräkningen var perfekt, inte mycket kvar av den plåten......eller var det tur första spacklingen gjort, det sämsta är att jag måste handslipa den o glasfiber spackel är ett rent helvete att slipa. hårt som bara den. bättre när det blir lättspackel man borde nästan göra en plug av den. det finns inga så här fronter att köpa. vill säga jag hittar inte nån. hittade bara nån obskur jänke front med fyrkantiga hål o en likadan som denna men med kofångare. o såklart dessa shellby. ska man köpa dom i usa koster dom nånstans mellan 700 o 1500 dollar + frakt+tull+moms tja 20000 kr i rund slängor tror ni det kan vara nån intresse för sån front ?
×
×
  • Create New...