Jump to content

olesch

Medlemmar
  • Inlägg

    303
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

olesch's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Jag köpte en Xcalibrator2, nu finns det ju dock nyare enheter från SCT. Med den ställde jag in för 4:10
  2. Då är du nog den första som tycker det Det är ju som dag och natt, för mig var det den bästa uppgraderingen tätt efter kompressorn! Jag hade 275 sulor bak på min och trotts det ritade bilen vid fullgas i ettans växel Det gjorde tom så att jag körde jämnt mot manuella LS1or upp till 120 km/h Men när kompressorn kom på så såg dem baken på bilen försvinna i horisonten
  3. Jag sålde bilen för ett halvår sedan, men bytet till 4:10 gav bilen nytt liv och absolut inget jag ångrar. Var som att få 100a hk till känndes det som. Varvtalen kommer jag inte ihåg, men bilen blev iaf mycket mera lättkörd. Jag körde bara in bilen så fixade han som gjorde det allt
  4. När jag bytte utväxlingen i min bil till 4:10 så gav jag 2000 för jobbet (utan kvitto). Själva utväxling och tillhörande "monteringskit" (lager osv) köpte jag själv.
  5. Jag reggade bilen som en vanlig GT ,gick inte igenom ändå.Har fixat kalibreringen av mätarna Car Tech fixar det till mig i Ystad. Det är väl lite detta som är problemet att ta in en Saleen i Sverige då det inte finns någon typning på just Saleen? Har du kompressor i bilen?
  6. Vad spelar det för roll om du har ett Saleen eller Mustang GT avgassystem? Dem kopplar ju inte dekra intyget till avgassystemet Oavsett om bilen mullrar lite eller lite mera så vill dem ändå ha ett bullerintyg och i detta fallet avvisade dem det nog pga att intyget var för en Mustang GT och på något sätt tog denna som en Saleen.
  7. Det är Overlakes gamla bil. När han hade den ute ville han ha 300+ för den. Vet inte hur pass aktiv Overlake är på detta forumet längre.
  8. Ja när jag kom in där för 4a år sedan så ryckte dem på axlarna typ. Jag skulle ha karosseri clips, dem man fäster dörrpaneler osv med, men det hade dem ingen aning om. Dem frågade vilken bil, så sa jag mustang så såg man direkt hur dem blev ointresserade. Men det kan ju vara annorlunda nu samt med den nyare mustangen. För mig så lönade det sig mer än väl att köra till Helsingborg och fixa det, bor i malmö själv. Tror det handlade då om 1500 kr skillnad. Men ring och hör dig för, det minsta man kan göra iaf!
  9. Ett tips! Hör med Ford i Helsingborgom vad dem ska ha för att koda om nycklarna. När jag gjorde detta till min 00a för 4a år sedan var det en enorm prisskillnad. Ford Fosie suger allmänt ingen höjdare gällande Mustanger.
  10. Verkar som du inte riktigt har kunskap om att just mappa bilen. Jag hade nog lämnat in den och fått det gjort annars kan jag garantera dig att en motorrenovering väntas! tjena ser att du håller på med lite grejs på din musse, har precis monterat en komp(supercharger) med ic samt headers och spridare och en till b-pump men har kommit till det att man skall justera grejorna, och till det så har dom skickat en diablo tuner som t me f.... jag inte blir klok på. kan nån här ge mig lite info om vad "shorterm,longterm" mm är för nått, har nån samma grejor som jag så hör gärna av er. obs jag har manuell låda Vet inte riktig vad du är ute å far efter men när min Predator startar så har jag ett antal alternativ, bla Performance tune. Väljer man detta så ser man sina tunes, dom kan ju heta lite olika. När man väl har valt vilken man vill ha så är det bara att följa instruktionerna. Först gör den en backup av orginalet, sen laddar den in tunen. Några "shortem,longterm" har inte jag i min Predator.....Vad har du för SC-kit ? kan P-1SC1 stämma, har kommit lite framåt me diablon men skulle vilja veta lite mer om grejorna och vad dom hittar på för nått.
  11. Verkar som du inte riktigt har kunskap om att mappa bilen. Mitt tips är att lämna in den och få det gjort. Annars kan du få vänta dig en motorrenovering. tjena ser att du håller på med lite grejs på din musse, har precis monterat en komp(supercharger) med ic samt headers och spridare och en till b-pump men har kommit till det att man skall justera grejorna, och till det så har dom skickat en diablo tuner som t me f.... jag inte blir klok på. kan nån här ge mig lite info om vad "shorterm,longterm" mm är för nått, har nån samma grejor som jag så hör gärna av er. obs jag har manuell låda
  12. Det kan man tycka. Jag har svårt att tänka mig att grabbarna / tjejerna på ford har monterat dekalerna på undersidan huven med så stor precision så länge som de sitter på hyfsat rätt ställe. Ja det varierar nog Men ändån jag vill ha det så och en annan bil som referens är perfekt! Detta hjälper mig riktigt bra, jag tackar så mycket!
  13. Därför att där sitter 2 st klistermärken (Emission, AC) Mina sådana var slitna så man inte kunde se vad där stod så jag har plockat bort dem och fixat nya, pedantisk som man är. Dock glömde jag ta ett foto på hur exakt dem satt och jag vill ha dem på millimetern rätt 01 och frammåt har dem andra klistermärken där samt lika så för tidigare än 99
  14. Jag behöver bild på den främre delen av undersida på motorhuven, där klistermärkena sitter. Behöver på en GT 99-01 modell. Någon som kan bistå?
  15. Vad är det för offset på fälgarna? Du kan nog få in en hel del, allt beroende på ofset Jag tror nämligen saleen fälgarna har annan offset.
×
×
  • Create New...