Jump to content

deliq cmc 1722

Klubbmedlem
  • Inlägg

    154
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

About deliq cmc 1722

  • Födelsedag 1968-08-31

Medlemsinformation

  • CMC
    1722
  • Region
    Ö.Mälardalen
  • Stad
    Strömsbergs bruk

Senaste Profilbesöken

757 profil visningar

deliq cmc 1722's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

  • Conversation Starter Rare
  • Reacting Well Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Week One Done

Recent Badges

0

Omdömespoäng

  1. Färdig byggsats. Jag prenumererar på LEGO's nyhetsbrev och i höstas stod det att modellen var på väg ut ur sortimentet, så jag köpte den då, men den har legat på hyllan ett tag innan jag började. Om man har tur kan man fortfarande hitta den i vissa butiker som har den kvar i lager. Har byggt några fler modeller tidigare. Roligt tidsfördriv.
  2. Finns "riktiga" husvagnar under 1000kg också. https://www.fritidsvagnen.se/modell-ntl edit: Såg just att det var max 1000lbs. Då blir fritidsvagnen lite för tung...
  3. Bra tips. Tack. Jag antar att det är de två sladdarna som sitter på kontakten mot regulatorn. Förutsätter då att det ska vara 12V mellan uttagen på kontakten.
  4. Tyvärr fanns det ingen lampa för laddning. Alla instrumentlampor var hela. Fler tips någon?
  5. Utan ett kretsschema är det inte roligt att felsöka. Man får gå lite på känsla och lite trial and error. Men i röran av hemmapulade kabelskarvar är det lätt att hålla sig för skratt. Det är tur det är 12V och inte 230V...
  6. Alla säkringar är kontrollerade, om det nu inte finns någon dold som jag ännu inte hittat... I panelen har jag inte sett att jag har någon laddlampa, dock en voltmätare (som sakta sjunker ju längre jag kör), men om det är så att den finns där utan att synas så kan det ju faktiskt vara den som ställer till det. Ska kollas när jag kommer hem från jobbet. Tack för tipset.
  7. Jag kompletterade min bilpark tidigare i år med en GMC-van från -89 med 350-motor. Köpte den av ett dödsbo, så jag kan inte fråga tidigare ägare om hjälp. Nu håller jag på att bli tokig när jag försöker få ordning på den. Bilen är egentligen i riktigt bra skick generellt sett, men någon har laborerat med elsystemet så att man får hjärnblödning. Huvvaligen vilket ormbo bland kablarna det har varit (och fortfarande är), men hursomhelst, nu fungerar alla funktioner/belysning/radio m.m. som det är tänkt (tror jag). Det är bara en extramonterad tillbehörsknapp som ökar strömförbrukningen med 0,5A utan att jag vet vad som händer... Men, nu till mitt egentliga problem. Generatorn laddar inte... Med fulladdat batteri kan jag köra ca 15-20 mil innan batteriet är tömt och bilen lägger av. Jag köpte en ny generator på HansenRacing och bytte den, men det blev ingen skillnad, så det kanske inte var något fel på den gamla. Batteriet är också nybytt. Jag bytte den halvdassiga (men ändå ok) jordflätan mellan motor och kaross för säkerhets skull, utan att det blev någon skillnad. Den laddar fortfarande inte. Då jag själv gick bet på det hela lämnade jag in den på en närliggande verkstad som under nästan två veckors tid hade den för felsökning, men inte heller de lyckades lösa problemet (jag behövde dock inte betala, då de inte lyckades med felsökningen). Finns det någon här som har något bra tips på vad jag kan göra för fortsatt felsökning?
  8. Kul, kul. Jag ser fram emot när du kommer till Tierp för rejs. Då kan jag vara "hantlangare" åt dig
  9. Nu tänkte jag inte att du skulle åka enkom bara för att lyssna, men om du skulle passera längs E4 eller så nån gång framöver är det bara att du hör av dig. Nu har ju jag ingen kupé... men jag är förvånad över avsaknaden av resonanser ( kan i och för sig bero på att jag har en cab, men ändå ). Vid jämn landsvägsfart stör det inte alls tycker jag. Det är nog värre för de som ligger bakom mig... Jag får visserligen vrida upp radion en del om jag ska lyssna på den, men det gör jag så sällan ändå då jag hellre lyssnar på V8-brummet. Kattarna dämpar tillräckligt för att de ska bli nöjda på besiktningen, men jag vill helst inte hålla på och montera/demontera före och efter varje besiktning. Insatserna jag skaffade först är för 3" rör som jag trycker in i ändröret, de jag köpte nyligen är för 2,5" som passar precis inne i 3"-insatsen. De senare är de här: http://www.mekonomen.se/bil/bilvard-och-service/avgassystem-universella/avgassystem-universella/decibelinsats-pa5475sv
  10. För att förtydliga: Jag monterar alltså kattarna för att få ner ljudnivån. Avgasvärdena har aldrig varit några problem vare sig med eller utan kattar. >Jimmy Kommer du upp till mina trakter för du gärna höra av dig om du vill komma och lyssna
  11. Det kommer inte att uppskattas av besiktningen... Eller det kanske det gör, det är helt beroende av besiktningsman kan jag av egen erfarenhet berätta. Första gången jag besiktade med min uppsättning, så sa mannen som besiktade att "Så där ska en riktig V8 låta", alltså inga problem den gången. Året efter säger besiktningskillen ( efter att ha suttit och tokvarvat i några sekunder ) "Nää, det låter för mycket", så jag fick åka hem och montera kattarna och ombesikta. Till förra året hade jag monterat insatser i slutrören ( som dämpade ganska lite ska jag väl erkänna ), men besiktningskillen säger även denna gång att det låter för mycket. Jag frågar då vilket värde som är godkänt, och killen börjar knappa på datorn. Då det inte finns några uppgifter på detta ( flyttgods av modell som aldrig såldes som ny ) så är det helt enkelt upp till besiktningsman/-kvinna vid varje tillfälle att bedöma. Således är det alltså helt godtyckligt om du klarar en besiktning eller inte... Till i år har jag nu dubbla insatser, som jag ännu inte hunnit prova, då jag inte löst fastsättningen av dem än. Vi får se hur det går. Annars blir det väl ett återmontage av kattarna ytterligare en gång.
  12. Jag letade men såg dig inte... Din bil däremot...
  13. Jag vet inte vad som händer, men jag misstänker att din Airbag-lampa kommer att lysa konstant och det kommer inte att besiktningsmannen att gilla.
×
×
  • Create New...