Jump to content

b.gillros

Medlemmar
  • Inlägg

    5
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

b.gillros's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Jag hänger på oxå... Gute född 1960 Bil Mustang -66 conv tiffany group edition, VW Variant -70, VW-buggy -68 och bruksbil Ford Focus kombi Inkomst: Lågavlönad Yrke: Kontorsslav på PayEx Finance i Visby Intresse: Allt med motorer bilar, båtar motorcyklar och flygplan Tidigare bilar: Dodge Charger -70 440, Cheva 57 HT, Plymouth 32, Buick Riviera -65, Hotrod Nimrod T-rod, Mustang Mach1 -70. Hej, jag är född 1960 uppfödd i Mustanger - min far vurmade för denna bil. Och det smittade av sig, kommer ihåg att han ägt en röd 65 HT, en vit HT-66, en Grön metallic cab -67, en Guld metallic 68 -cab och dessutom en Shelby Cobra GT500 av 1970 års modell (som han dessutom brukade som en åretruntbil i Stockholm). Jag blev uppväxt i dessa bilar och kommer ännu ihåg nybilsdoften som fanns i dessa. Själv har jag avverkat en Dodge Charger 500 med 440, samt några vanliga svenssonbilar innan jag skaffade min drömbil. En vit Mustang Cab från 1966, den köptes från Lars Fredriksson (annan CMC-medlem) som enligt uppgift hämtade Mustangen från Göteborg där den hamnat hos en bilhandlare efter att första och enda ägaren i Sverige bytt in denna Mustang. Mustangen var lite rostig i dubbelgolvet nere i torpeden, samt så fanns det nya framskärmar som Lars köpt till den. Bilen lagades upp av en bilverkstad som var väldigt nogrann, samtidigt så byttes bakre skärmkanter och bilen lackerades om 1988 strax efter jag köpt bilen. Lacken blev så bra, så att jag har faktiskt ännu inte vaxat eller polerat bilen sedan omlackeringen. Bilen har gått endast 17.300mil idag och det är väl ca: max 100 mil sedan jag köpte bilen 1988. Jag har försökt att sälja den vid något tillfälle, men varje ggr som jag går ut och starar upp henne och kör en sväng så tar hjärtat emot och jag inser att det kommer nog aldrig att gå att sälja av denna underbara bil mot pengar - kanske ifall jag byter mot en 67-68 cab som står högt upp på önskelistan över bilar som jag önkskar att jag kommer att få uppleva själv så .... kanske det kan bli en affär av. Varför inte jag kör mera...? Bra fråga, men jag vill ju absolut inte riskera att parkera på en vanlig parkering och få en dörr i sidan m.m m.m. Därför söker jag nu en 67-68 cab som endast är i bruksskick, eller i ngt sämre med lite renoveringsbehov - en bil som jag kanske inte blir lika rädd för att använda. Nåja, det är inte fy skam att ha en så fin Mustang Cab -66 heller, och som sagt dem gånger som jag väl kommer ut på en sväng är obetalbara.
  2. Hej, jag undrar hur många som har Tiffany Group Edition på sina Mustanger. Tiffany Awards var en utmärkelse som gavs 1965 för Exellence in design, och som uppskattning från Ford så gavs en speciell utgåva ut av Mustangerna. Hur många har en Mustang med Tiffany Group Edition??
  3. Jag kan nästan svära på att blocket var högre placerat än på 66:an, tyvärr så kom jag inte åt att mäta. Kan det vara troligt att exempelvis felaktiga motorfästen, felaktigheter i ramen el. dyl skulle kunna skapa en högre placering av motrblocket?
  4. Hej, jag har idag haft förmånen att få jmfr en -66 med en -67:a. Båda var utrustade med 289 samt automat. Men... Motorn var betydligt mycket högre placerad i motorrummet på 67:an. Den såg ut att nästan befinna sig upptryckt mot underdelen av huven, jämfört med 66:an där motorn ligger lågt placerad i motorrummet. Finns det någon med erfarenhet från båda modellerna? Jag har svårt att förstå varför fabriken skulle ha placerat motorn högre upp i motorrummet på 67 jämfört med 66? Tilläggas kan att 66:a är helt orginal från fabriken och är således helt oskruvad i motorrummet medans 67:an är importerad från USA. Min första tanke är att felaktigt motorfäste har blivit monterat, ev att 67:an på något sätt utsatts för något annat tjuvknep. Men, det kanske stämmer att det skall vara på det viset? Någon som vet eller vågar sig på en gissning?
  5. Jag letar efter en Plast/Glasfiberhuv med Shelbyscoop till 65/66. Någon som vet vart man skall vända sig. Eventuellt bara själva Shelbyscoopet. Är det någon i Sverige som säljer dessa tillbehör, eller någon som vet en huv som ligger? Ring eller maila 073-600 23 94 (även SMS) b.gillros@home.se
×
×
  • Create New...