Allt skrivet av AJ
-
Först med kompressor?
Bromsar ? Det måste vara extrautrustning :-)
-
Inkörning?
Hade själv sådana funderingar då jag fick min bil men det är inte att rekommendera då det är bättre köra in den med "blandad" körning. Tror t.o.m att dom avråder från långkörning i instruktionsboken, om jag minns rätt. Men jag förstår dig, det är riktigt jobbigt att hålla igen i början
-
BILTVÄTT
Jodå, jag har prövat borstfritt en gång och själva tvätten gick bra, det vara bara det att jag fastnade "lite" på alla rör å hjulstyrning å skit som ligger på golvet i tvätten vilket gjorde att jag fick ta fart för att komma ut :-) Nåja, på grund av det så är det bara handtvätt som gäller nuförtiden, annars hade jag nog fuskat ibland. Du har väl lackskyddat bilen ?
-
Dåliga bromsar.....
Lång lista som sagt, hoppas du får det på "garantin". Att det blir fukt har jag tolkat som att det beror på att dom borrar hål i insatsen. Borde ju vara liten övertryck därinne tycker man. Läser man instruktionsboken så säger dom att det kan förkomma kondens men att det ska försvinna vid ca 45 minuters användande av strålkastarna. Det ploppande ljudet hade(har) jag också men det försvann till stora delar när jag sänkte bilen. Men ibland så och speciellt nu när jag ställde på bilen så hörs det mer? än förra året. Finns ju en TSB från Ford på detta åxå. (finns TSB:er på tankproblemet, CD-problemet). Dock verkar jag slarvat bort alla TSB:er men har för mig jag hittade/fick dom från stangnet forumet i USA.
-
Dåliga bromsar.....
Bra, hoppas dom kan lösa "problemen". Väntar med spänning på att få höra om du gör något som förbättrar bromsarna+ fukten. Fuktproblemet har jag kvar men håller man högtrycken borta från överdelen av lyktorna så klarar det sig ganska bra. Fast, jag vädrar mina genom att lyfta ur parkeringslamporna då och då :-) Jag har fått mitt tankproblem "fixat" men det är fortfarande svårt vid vissa mackar.
-
Dåliga bromsar.....
Att Mussen har dålig stoppförmåga är väl allmänt konstaterat av den svenska bilpressen, senast jag läst om detta var i Automobil 11-05 där dom A-testar Mustangen. Ingen rolig läsning om man tror man köpt en sportbil ! Deras resultat 100-0 var inget vidare, detta till stor del beroende på dom sunkiga däcken (Treadwear=400, vilket gör att dom håller i 40 år typ men inte greppar så bra). Kan bara hålla med, däcken är riktigt dåliga. Så byt däck det första du gör. Sen som du säger, bromsarna mattas efter ett tag men lösningen på detta problem varierar nog med hur man använder bilen
-
Specifikationer och prestanda på Mustang GT?
Nä, det är inte obalans det kommer sig av, det är bara så tunn plåt i huven så när man kör tillräckligt fort så "flexar" hela huven. Ser lite olustigt ut, man har ju liksom annat att koncentrera sig på i dom hastigheterna. Har jag hört, av dom som kört så fort
-
Specifikationer och prestanda på Mustang GT?
måste vara nån annan typ av bil jag har då, kanske från korea.....
-
Först med kompressor?
Är bilen klar ?
-
Specifikationer och prestanda på Mustang GT?
Har för mig att jag sett ~272 hk på bakhjulen vid ett par tester. Toppfarten på 240 känns lite väl, ni ska se motorhuven vid dryga 200, fladdrar ungefär som lakan på tork :-)
-
Namnsdagen firades idag !! Gissa med vad?
Jag log hela natten för igår var det premiärtur för denna säsong. Å pållen va sugen vill jag lova, skenade iväg vid varje rödljus :-)
-
Köpa en 2007:a Shelby ?
Jo, å så står det att det är automat åxå, vilket GT500:an inte kommer tillverkas med har jag för mig. Men som det står i annonsen, han har ett kontrakt !
-
Köpa en 2007:a Shelby ?
Första Shelbyn till salu ? Kolla http://www.blocket.se/vi/7801378.htm?ca=11_s
-
LUKTAR VÅR !!!
Mötte en V6 cab idag på Essingeleden, det är väl ett vårtecken om något !!. Tror det stod ViBilägare på den så dom kanske testar... AJ
-
Först med kompressor?
Hmmm, låter hårigt. Det skuttar nog lite ardenner ur deras kompressorer åxå. Vilken version har du valt ? Kromad ? Väntar också spänt på resultatet, hoppas vi får en rapport så snart du varit ute och "luftat"
-
Vilka options "bör" man välja till en Gt?
Tja, så mycket som möjligt :-) Kolla in följande länk, om du redan inte sett den, http://www.fordvehicles.com/cars/mustang/features/ där ser du skillnaderna ganska bra. Skillnaden verkar vara att Premium har: Stereon 500 med mp3, 6*cd-vxl(räcker bra, tycker jag, och tar ingen plats i skuffen) och , skinnklädsel. Men, som det står i jämförelsen: Leather seating surfaces on sport bucket seats (optional on Deluxe and Premium when ordered with the Interior Color Accent Package and Dark Charcoal trim and with the Interior Upgrade Package) Och Interior Upgrade Package och Active Anti-Theft System skall du definitivt ha. Sen är det upp till dig att välja fälgar, vxl-låda, lilla eller stora stereon, sido-airbags, osv och sen blir det en lååååååååång väntan :-).
-
Blandade frågor om Mustang GT (Vinterbil? Förbrukning m.m.)?
Till att börja med, det FUNKAR !! Det har aldrig varit så roligt att åka till jobbet som nu (på sommaren, eftersom jag inte kör den på vintern). Essingeleden är en njutning i rusningstrafik(automat förstås), har fått många tummar upp i köerna. Har som mest kört 80 mil på en dag utan och bli speciellt trött i kroppen. Semesterkört den i ca 200 mil(med familj) och det har också gått bra med en del packningen dessutom. Med mjuka väskor rymmer den en hel del ! Körmässigt så är den som vilken modern bil som helst men roligare. Saknar jag något så är det en längdjustering av ratten. Som du märker så är det svårt att hitta något negativt, men det blir så, för så fort man sätter sig i bilen och kör så LER man bara :-) I blandad stadstrafik med mycket köer så drar det ca 1,4 l/mil men då är det "normal" körning. I annat fall så blir det mer ;-) Dock, på semestern hade jag ca 1 liter/mil i medelförbrukning och då hann jag ändå med en fortkörningsböter. I baksätet har jag tryckt in svärmor för att skjutsa till flyget, ca 6 mil, och det gick bra så länge hon satt där men det var lite knepigt att få ut tanten ! Annars är nog baksätet endast för barn under 1.40 Kan bara rekommendera ett köp, kolla bara att man åtgärdat "tankproblemet", annars tar det lika lång tid att tanka bilen som det tar att köra slut på soppan. Sen beror det på vad man har för referenser, jag åkte BMW tidigare och det är klart att det är en annan division när det gäller t ex kvalité på inredning osv. Men jag tycker ändå Mussen står sig extremt bra om man jämför med annat amerikanskt. Vi får heller inte glömma att Mussen är lite av en "lågbudget" bil. Usch, nu var jag elak............ Nä, KÖP, du kommer inte att ångra dig !!
-
LUKTAR VÅR !!!
Hmmm, en sån vill jag ha. Såg att det var ett Ford orginal tillbehör. Är det knepigt att installera den ? /Anders
-
2007 FORD SHELBY GT500
å säljs av utvalda handlare, å alla 2007:or är redan bokade........upp med lädret m.a.o
-
Skulle du köpa denna nya "musse"
Nä, bilar ska användas, det är ju en ny bil, ingen klassiker. Såg en silverfärgard 06:a ? komma åkande i Solna häromdagen, den är vacker även i vinterlandskap ! Nya mussen är ju som vilken(nåja) modern bil som helst. Skulle däremot bli förvånad om jag mötte en 60-talare ute så här års. Hade åxå tänkt köra min på vintern men den står i garaget, så jag lever inte riktigt som jag lär ;-) Men nu är man redigt SUGEN på att få ut den :-)
-
Klånkande framvagn
Finns en TSB från Ford om detta, fixas(fixades) på garantin om man bor i USA eller Canada. Jag har TSB:en nånstans i hempc:en, ska försöka bifoga den. Vad jag förstår så är det fjädrarna som rör sig och orsakar ljudet, hade detta ljud på min Musse från dag 2 typ. Tror man sätter på någon typ av isolator på ändorna av fjädrarna och ev. byter något. Kolla Musse-forumen i USA, där skrivs det rätt mycket om detta. Jag har bytt fjädrar så 95% av ljuden försvann. /AJ
-
En Svensk som va "lite" for hård på gasen!
och i gasen.....
-
Tycker detta låter som en vettig insändare..........
Tja, fler bilar har det blivit på infarterna, sitter själv på Essingeleden varje dag och varvar, vilket gör att miljöproblemet flyttat ut. Dessutom, ju mer köer på infarterna=högre bränsleförbrukning=mer bensinskatt ! Det är ju en win-win situation för staten. Självklart blir det biltullar i fortsättningen också, resultatet från en folk omröstning har ingen betydelse. Detta är ju gratispengar för staten, svensken knyter näven i fickan och betalar. Det vore ju trevligt om pengarna gick till förbifart Stockholm men nu såg jag på nyheterna att det var synd om en bonde på Lovön, så då blir det nog inget av detta heller
-
Försäkring
Ring runt själv ock kolla. Jag ringde runt till "alla" bolag, "wheelade å dealade", det slutade med att jag har Mussen(Ford försäkring) i ett bolag, huset(Trygg) i ett annat, dom andra bilarna i ett tredje(tennant) ! Helsnurrigt, men billigast totalt sett. Lyssna med Ford försäkring(=IF ?), tror dom har rabatt på IF:s hemförsäkring med typ 25% vilket gör att man kan komma billigt undan Och, det går att pruta !!
-
Tycker detta låter som en vettig insändare..........
Tullarna är bra, för i centrum, där har trafiken minskat rejält. Riktigt skönt att ta bilen in till stan nu när slipper köa och det är lätt att hitta parkeringsplats osv. Nuförtiden åker jag alltid bil när jag ska in till stan.....helst V8