Jump to content

Sunnansjö

Medlemmar
  • Inlägg

    10
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Sunnansjö's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Tack för hjälpen! Det låter troligt då jag har "möblerat om" i motorutrymmet och då fick startreläet en ny plats. Jag har en -66 som det sitter en 302 i, förmodligen från -68. Det får bli ett nytt startrelä och en ny startmotor då jag tycker den har det lite jobbigt att dra runt motorn, trots nytt batteri. Letar även efter någon snygg instrumentpanel. Har ni några tips på vart jag skaffar sånt? Rolands, E.bay eller vet ni någon bra amerikansk eftermarknadssida? Jag är inget orginalfreak utan vill ha det som är funktionellt.
  2. Hej! När jag var ute och körde idag så började startmotorn gå helt plötsligt, ett inte helt bekvämt ljud eller känsla infann sig. Vad kan ha hänt, vart börjar jag leta?
  3. Jag flyttade Laddreläet. efter det så hade jag absolut ingen spänning inne i kupe´n. Även sånt som fungerar utan tändning, typ radion m.m. var dött. Då kopplade jag bort allt igen, lyfte bort bägge polerna på batteriet och kollade säkringarna i bilen. Jag har kontakt till chassi på samtliga säkringar...
  4. Har en -66 HT. Jag menar klickar till i tändningen när du vrider på nyckeln. Har nog hänt något annat under mitt ingrepp för jag har 0,0 Ohm mellan chassi och alla säkringar på matarsidan. Jag har slitit mitt hår och letat som en galning, kopplat ur allt jag kan komma åt men har fortfarande oönskad kontakt där emellan. Sliter snart ur hela elsystemet och drar nytt enligt schema.
  5. Jag flyttade mitt laddrelä och kopplade tillbaka allt som det satt, trodde jag.... Nu funkar det inte, klickar inte ens. Måste ha kopplat fel på något vis. Kan någon enkelt förklara vart alla kablarna skall vara anslutna så att jag kan kolla vart felet är? Tack på förhand!
  6. Tack för svaret, men är det volvo så åker skiten ur. Får leta på nåt annat, är volvoallergiker. //Henke
  7. Denna cylinder är monterad i min -66a till kopplingen. Är det någon som vet vilken bil den kommer ifrån? Den läcker lite i "kolven" och jag skulle vilja ha tag i ny tätning. //Henric
  8. Motorn är förberedd med en del smidda prylar osv. Jag har satt i racekoppling och låda+drivlinan+bakaxel är inte längre orginal så jag hoppas och tror inte att det ska vålla några stora problem. Det som är kvar är att sänka kompressionen en del men jag vet inte hur mycket än bara och sedan få till det med bestyckning, skivdiameter osv. Jag är osäker på om jag kommer att få ihop det så jag ska fortsätta att klura tills jag känner att jag har någorlunda koll på hur slutresultatet blir. Som sagt var "still learning". //Henke
  9. Det är mer bubbel än från vattenpumpen. När jag körde motorn ett tag så byggdes det upp ett tryck och det kom kylvatten ur övertrycksslangen vid påfyllningslocket. Tyckte dessutom att det luktade avgaser. Det är nog bara att beställa packningar och börja riva. Det sitter en 302 i som är lite borrad till 306, kan jag använda originalpackningar utan bekymmer? Är även lite sugen på att skruva på en lysholmare, är det någon som har några positiva/negativa erfarenheter som de vill dela med sig av? //Henke"dum som ett ägg"
  10. Köpte min -66:a för några år sedan, har stått mest sedan dess. Motorn var nyrenoverad och lite preppad. Det bubblar i kylsystemet när motorn är igång, verkar som det går ut kompression i vattnet. Min gissning är att motorn inte blev efterdragen efter att den blev ihopsatt. Jag är inte så förtjust i tanken att jag kan ha en spricka i toppen eller liknande. Är det bara att byta topplockspackningen eller tror ni att det går det att efterdra efter så lång tid? Jag tycker att packningen borde ju ha blåst sönder när läckaget uppstog men har inte en blekaste då jag aldrig skruvat mustang tidigare. Vill bara ha lite kommentarer och avanserade gissningar innan jag börjar riva. /Henke
×
×
  • Create New...