-
Bromsok som kärvar
Bromsskivan blir het nå så jävulskt. Har försökt att rengöra pinnarna och så men det vill sig inte, den segar som fan när man försöker få den att glida fram å tillbaka, andra sidan är inte alls likadan. Undra om det går att byta bara glidpinnarna?
-
Bromsok som kärvar
Har en GT -99 som bromsoket vänster bak jävlas på. Det är själva glidpinnarna som inte vill glida så lätt som dom ska, nånting som måste vara fel eller liknande. Men det jag undrar är, när dessa tjorvar, måste jag byta både bromsok och bromsokshållare eller räcker det kanske att bara byta hållaren? Eller jag kanske rent utav kommer undan med att bara byta själva pinnarna? Nån som har någon koll på detta?
-
Mitt turbo bygge... 1995 GT
Vilket pyssel! Men det blir säkert jävla bra! När hade du tänkt ha bilen rullande igen då? Till sommaren?
-
Mitt turbo bygge... 1995 GT
Jäklar vad fränt! Hur drar man grenrören på en V-motor när man ska köra singelturbo? Hur funkar det?
-
Tejp på bakrutan
Jag har ingen tejp runt bakrutan på min GT -99.
-
Felsökning farthållare
fast ärligt.. vaffan ska du med en farthållare till? det är ju en musse, ingen limo ;-) Tanken är att försöka sälja den till sommaren då jag ska bli husägare! Så då kan det vara skoj om allting funkar, så nu är bilen i toppskick!
-
Felsökning farthållare
Ja nu fungerar farthållaren igen, snacka om att man kan vara blind...... Efter att ha felsökt allt man nästan kan tror jag om farthållaren så såg vi att "brake pressure switch" grejen hade lossnat från bromspedalen!! Så, fallet löst!
-
Felsökning farthållare
Såja nu har jag varit i garaget och tittat lite. Tutan fungerar. Bromsljus fungerar. Det har ingenting med pedalerna att göra. Resume, accel och coast; alla dom knapparna fungerar. Tittade på ON och OFF, minns inte ifall vi lyckades mäta dessa ute vid hjulet. Vi tog iaf lös knappen och kollade och den var det inget fel på. Jag har tittat på kopplingsschemat och funderar lite över ciggtändaren, det finns ju 2st i bilen. Den som är vid armstödet fungerar.. Men, den vid växelspaken fungerar ej.. Undra om detta kan påverka? Tänkte eftersom ciggtändaren nämns med tutan på schemat. Imorgon trycker jag tillbaka knapparna till ratten och mäter ON och OFF igen, håller man in tutan och trycker på ON så ska det vara samma sak som att bara trycka på OFF. Men det står still i min skalle, vet inte vad mer jag ska kolla?
-
Felsökning farthållare
Yes! Det ska jag ta och göra, det får bli morgondagens projekt! När man felsöker knapparna på ratten, det är bara att ha på tändningen då och sitta och trycka och mäta? Har för mig att jag läst nånstans om att man måste göra nåt annat också för att kunna kolla?
-
Felsökning farthållare
Jo kopplingspedalen gick att lyfta upp lite, går dessa å spänna på nåt lätt sätt eller måste man sätta dit nån fjäder för att lyfta? Och den här farthållarmotorn, är det samma på alla eller är det speciella till alla årsmodeller, eller om det är automat eller manuell eller så? specifikt på modellerna. Funkar bilens tuta? Jo bilens tuta funkar utan problem.
-
Felsökning farthållare
Jo kopplingspedalen gick att lyfta upp lite, går dessa å spänna på nåt lätt sätt eller måste man sätta dit nån fjäder för att lyfta? Och den här farthållarmotorn, är det samma på alla eller är det speciella till alla årsmodeller, eller om det är automat eller manuell eller så?
-
Felsökning farthållare
Hur gör man för att felsöka farthållaren? Trodde att jag skulle hitta nån säkring innanför skärmen när jag öppnade, men där fanns bara en box som vajern från spjället går in i och sen nå kablar som går ut i kabelstammen. Öppnade boxen å allt såg ju frid å fröjd ut där, gissar jag, allt snurrade då på fint. Ska det finnas någon säkring nånstans till farthållaren? Och hur kan jag kolla ifall det är denna boxen det är något fel på?
-
Mustanger i snön
Körde min musse en vinter, gick hur fint som helst! Körde runt med 235 breda Michelin X-Ice(dubbfria) och det gick kanon. Mustangen är en riktigt kul bil att sladda med på vintern, man har total kontroll! Bifogar en bild från en isbanekörning då jag testade mustangen, gick inte så bra, men nu har man gjort det också!
-
Vilket kompressorkit till en GT -99?
Vad hamnade priset på för alla grejer?
-
Vilket kompressorkit till en GT -99?
Det här ämnet har säkert diskuterats många gånger, men istället för att söka igenom massa trådar för att få svar på alla mina frågor så är det lättare för mig att skapa ett nytt inlägg. Först, bilen: 1999 GT V8 med manuell låda. Vad ska jag ha för kit? Vilket är det bästa kittet på marknaden? Jag är ute efter något som är lätt att montera, där allting medföljer och gärna ger vettigt med effekt. Har kikat på Vortechs kit, dom finns ju med V-3, intern smörjning, detta låter jäkligt vettigt. MEN, då finns det bara från 2000 till 2004, kan jag lägga ett sådant i min bil, trots att det är en 1999, eller måste jag skaffa ett kit för just 1999? Finns det andra kit med typ intern smörjning? Nåt man bör tänka på vid kompressormatning? Grufman kanske tar hem kompressorkit och kan ge mig tips och priser? I det här fallet hade det varit smidigt att handla via en svensk handlare då jag eventuellt köper via en firma för att komma undan momsen! Tacksam för svar!