Jump to content

Vibrant Red

Medlemmar
  • Inlägg

    13
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

About Vibrant Red

  • Födelsedag 1968-12-03

Vibrant Red's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Jag har fått ut diffen och har mätt djupet på pinjongen bara för att ha en referens att gå efter. Jag plockar ut pinjongen imorrn o tar med den och diffen till jobbet i veckan o byter kronhjul och lager. Plockar ut lamellerna ur diffen o kollar så dom inte är skrot när jag ändå har diffen ute.
  2. Hej Henrik! Jag håller på med samma operation,jag går från 2.73 till 3.73. Jag tycker inte det ska vara några problem för en hobbymek om du är lite händig o nogran,ha inte för bråttom o sök på nätet. Behöver du delar så tycker jag du ska kontakta Håkan Prytz på Mustang Performance. Henrik.
  3. Enligt jänkarna så klarar inte 94ans styrenhet att man börjar labborera med bränslet o kammen. Har dom fel eller har jag misuppfattat? Just nu spelar det inte så stor roll jag hade tänkt börja i andra änden bakväxel,väghållning och bromsar. Henke
  4. Vibrant Red

    Trim

    Hejsan! Jag har hört o läst att man bör ha 93ans styrenhet för att få allt att fungera om man stoppar i ett trick flow motorkit,kan det vara dessa delar man behöver då? http://www.latemodelrestoration.com/iww ... 1&comp=LRS http://www.latemodelrestoration.com/iww ... 1&comp=LRS Mvh Henke
  5. Hej alla glada! Jag undrar vilken verkstadhandbok som är bäst,mest detaljerad jag är ute efter bra elschema. Är det Haynes som gäller eller finns det nån annan? En annan fråga som det finns 100 svar på vad ska jag göra/ha för att förbättra väghållningen,det är ingen bil för bana jag är ute efter. Sänka den måste göras,frigången är som en traktor Vad kör ni med? Ha en skön dag/Henke
  6. Nu är det slutplingat i hästen,jag tog bort hela summern den sitter till hö om ratten,det är en stor vit grunka som liknar ett relä. All varning är borta nu så jag får skaffa ett kopplingsschema jag vill gärna ha kvar varningen för ljuset. Fan vad gott nu kan man dra den genom växlarna utan att bli vansinig på ett jäkla tjutande,det andra som låter är bara gott Henke
  7. Hej Lasse! Jag förmodar att det är så den är levererad för bilen är oskruvad o plåten satt kvar på bakväxeln. Har kollat runt lite på olika drevsatser o kommer nog att gå på en 3,73 det är inte så dyrt som jag trodde 2500:-men sen måste den ju skickas är det nån som har en liten aning om vad frakten kan gå på? Henke
  8. Jodå gula fram o röda bak,blinkers på framskärmen behövs inte på en flyttgods bil,konstigt det är ju samma bil som privat import. Henke
  9. Hello boys! En liten update efter första veckan med den röda ponyn fy fan vad jag har haft kul Visst hon är seg i acet(inte så konstigt med 2,73 i rumpan) men när man väl kommer upp till 3000 rpm så börjar det bli kul o låta lite. Jag får göra som ryssen skynda långsamt,det är ju så mycket jag vill ändra på men min bättre hälft påpekade att jag har lovat ett nytt trädäck,måla grunden,nytt staket,midsommar fest,och att jag har en stundande 40års dag på gång o så har vi pratat om att öka på familjen med en liten. Allt detta har jag förtränkt nu när jag har fått min pony. Jag kan bara säga att jag är jäkligt nöjd med min blivande raket. Ska börja undersöka felet på ABSen o se om jag kan koppla bort den jäkla summern,återkommer med en rapport om hur det går. Henke
  10. Här kommer några foto på min röda pony inga fula sido blinker o gula bak blinkers. Har bytt lite bromsar idag det blev 10 gånger bättre. Jag har en hastighets varning när jag kommer över 120 finns det nån här som har nån aning om hur man kopplar bort den väldigt intensivt tjut så den funkar som det är tänkt,man håller sig under 120. Henke
  11. Nu står hästen i garaget. Första intrycket var vad har jag nu gjort det går fan inte att att köra den(kör v70 2,5T automat)kopplingen är stenhård o jag får kärringstopp hela tiden. Envis som man är så maler jag på o visst får jag klämm på den till slut o då är den ju inte så dum ändå,första v8 jag kör om man inte räknar in lastbilar o det gör vi ju inte här 2 saker har jag dock kommit underfund med som ska ändras,utväxlingen är kass om man vill ha kul 120km/1800rpm shifter ska jag oxå ha,nu är den som en gammal scania man får gissa. Det blev 40 mil första dan o jag kan bara Återkommer med foto(om nån är intresserad )o frågor som säkert dyker upp. Mvh Henke
  12. Hej alla kunniga! Förhoppningsvis är jag snart mustang ägare,jag undrar om det finns några vanliga fallgropar som man ska se upp med. Bilen jag har tittat på är en 94 GT Coupe. 1 ägare han köpte den när han jobbade i Saudi 94,intagen som flyttgods 95. Bilen har rullat 9000 mil,frun har haft den som pendlar bil 3 mil om dan. Allt är orginal o fungerar,alla klistermärken sitter kvar på skärmar o dörrar. Det syns knappt att den är använd invändigt,förutom förrar stolen. Motorn är 5 liters v8 med manuel låda,jag kunde inte provköra ordentligt den är inte påställd men vi rullade runt lite i området. När den stod på tomgång syntes knappt en vibration på motorn,man hörde bara ett gott muller bakifrån Det ända minuset jag kunde hitta(det var ägaren själv som talade om det) är ABS lampan slocknar inte,finns det nått vanligt fel? Mvh Henke
  13. Hejsan! Jag har drabbats av Mustang feber o har lite frågor till er som har erfarenhet av Mustanger. Jag har plöjt igenom forumet men inte hittat så mycket om just modellerna runt 88. Är det en bil att satsa på som första Mustang. Hade varit taksam för lite info starka o svaga punkter. Bilen har rullat 9000mil,har varit i sverige sen 92 och har haft 9 ägare. Det är en V8 på 5.0L med manuell låda. Mvh/Henrik
×
×
  • Create New...